Fotó: Richard Pardon/Mercedes-AMG Petronas
A bahreini F1-es csúcstalálkozón megerősítették, hogy a 2026-tól érvénybe lépő motorszabályok továbbra is az előzetes tervek szerint alakulnak, és bevezetik a megerősített elektromos rendszereket.
A tervek szerint az új motorok csaknem megháromszorozzák a rendelkezésre álló elektromos teljesítményt, az akkumulátor pedig akár 350 kW leadására is képes lesz. A hajtáslánc teljesítménye várhatóan 50-50 százalékban oszlik majd meg a belsőégésű motor és az elektromos rendszer között.
A szimulációk során azonban az olyan hosszú egyenesekkel rendelkező pályákon, mint Monza, kiderült, hogy az autók kifogyhatnak az elektromos energiából, és így kizárólag a belső égésű motorra támaszkodhatnak.
A szaúdi hétvégén azonban már arról számoltak be, hogy az F1 Bizottság következő ülésén olyan tárgyalásokra kerül sor, amelyek értelmében a versenyeken a teljesítményt 200kw-ban maximálnák, de a Mercedes csapatfőnöke, Wolff nem rajong ezért a javaslatért.
„Az F1 Bizottság napirendjét olvasva, az majdnem olyan vicces, mintha néhány olyan kommentet olvasnék, amit a Twitteren látok az amerikai politikáról” – idézi Wolffot a RacingNews365.
„Tényleg szeretném megvédeni magunkat, és nem nyilatkozom, de ez egy vicc.”
„Egy héttel ezelőtt volt egy motoros megbeszélés [Bahreinben], és most megint ilyen dolgok kerülnek napirendre.”
Wolff reakciójáról aztán a Red Bull főnökét, Christian Hornert is megkérdezték.
„A Mercedes nagyon magabiztosnak tűnik a jövő évi munkájukkal kapcsolatban” – mondta Horner.
„Ez olyasmi, aminek a megvizsgálását két évvel ezelőtt kértük, de egyáltalán nem erőltettük, hogy napirendre kerüljön [az F1 Bizottságban].”
„Az FIA elment és elvégezte a kutatását, és amit kétségbeesetten el akarnak kerülni, az a sok lift and coast (gázelvétel utáni gurulás, energiatakarékossági célból) a nagydíjakon, ami nem tesz jót a sportnak.
„Ez nem olyasmi, amiért lobbiztunk vagy kértünk, és ha a sport érdekében teszik, akkor támogatni kell.”
Mick Schumacher úgy néz ki szakított barátnőjével. A legendás Michael Schumacher fia, jelenleg a WEC-ben…
Nem az átlagos 12 éves gyermekek életét éli a gokartversenyző Nagy Roland, aki 12 évesen…
A BRC Hyundai N Squadra Corse változatlan háromautós felállást erősített meg a 2025-ös FIA TCR…
Ami máshol már kiemelkedő teljesítmény, az az olasz istállóban csak a küszöb. Jó bornak nem…
Alberto Puig szerint a Honda „egy igazi csapat”, mert a tavalyi gyenge MotoGP-szezon után mostanra…
Fernando Alonso azzal viccelődött, hogy Gabriel Bortoletónak "nem lesz vacsora” a Szaúd-Arábiai Nagydíjról hazafelé tartó…