Érthető, hogy az emberek némileg szkeptikusak az Audi Forma-1-es kilátásaival kapcsolatban: pár jelenlegi istálló bevallotta, hogy nem biztos, hogy az Audi valaha is F1-es élcsapattá fog válni, a hihetetlen Le Mans-i örökségük ellenére is.
Németországban rendszeresen felröppentek a megingott elkötelezettségről szóló pletykák – legutóbb az a hír akkor, amikor az Audi februárban bezárja brüsszeli gyárát -, de ezeket rendre cáfolták. A kétkedők szerint helytelennek tűnik, hogy az Audi ennyit fektet be a Forma-1-be, amikor fő üzletága, az utcai autók gyártása, nehéz időszakon megy keresztül. Az Audi azonban kitart amellett, hogy elkötelezett a királykategória mellett.
A sportág fellendülőben van, így az alakulatuk értéke csak növekedni fog. Most kiszállni abszurd lenne, hacsak nem akad egy olyan vevő, aki hajlandó 10 számjegyű összeget elkölteni. Az Audi F1-es csapata nem egy startup vállalkozás. Megállapodást kötöttek 2022-ben a Sauber teljes megszerzéséről. A név csak 2026-ban változik, de az Audi már két és fél éve csendben ott van a Forma-1-es mezőnyben.
A Sauber ma még Ferrari-motorokat használ, de 2026-ban érkezik az Audi saját erőforrása. Az 1,6 literes turbómotor munkálatai már előrehaladott állapotban vannak, az új szabályok szerint készül. Ennél már a hibrid és a belső égésű energia 50:50 arányú megosztását írják elő. Ez a projekt az Audi Motorsport Kompetencia Központjában, Neuburg an der Donau-ban épül. Adam Baker, a motorprojekt vezetője, már 2024 júniusában elmondta, hogy a kész motorjuk „dinamikusan fut a tesztpadon”.
Mostanra a pilótafelállás is megerősítést nyert, a Saubernél kezdve 2025-ben, és legalább a következő három évre. A veterán Nico Hülkenberg a Haastól érkezett, kielégítve az Audi német pilóta iránti vágyát. A 20 éves brazil újonc Gabriel Bortoleto pedig a McLaren fejlesztőpilóta státuszából vásárolták ki, hogy a csapattársa legyen. Az Audi vezérigazgatója, Gernot Döllner egy fiatal versenyzőt szeretett volna, ezért váltotta le a tízszeres futamgyőztes Valtteri Bottast.
A pályán kívüli kulcsemberek is megerősítést nyertek, a kacifántos kezdet után. Az Audi és a Sauber megállapodás megkötésekor Frederic Vasseur irányította a csapatot, aki azonban 2022 végén a Ferrarihoz távozott, és Andreas Seidl, a Porsche 2010-es évekbeli Le Mans-i sikereinek kovácsa már a sorban állt, hogy vezérigazgató legyen. Seidl és az Audinál dolgozó Oliver Hoffmann között hatalmi harc alakult ki, majd tavaly júliusban mindkettőjüket leváltották.
Helyükre Mattia Binotto, a Ferrari 2019-2022-es csapatfőnöke érkezett, aki a vezérigazgatói és a műszaki igazgatói kettős szerepet tölt be. 2025-ben pedig Jonathan Wheatley, a Red Bull sikereinek egyik kulcsszereplője igazolt át a csapatfőnöki poszt miatt.
A Saubernek fel kell támadnia a pályán, hiszen a csapat visszafejlődése az eredeti Audi-megállapodás megkötésekor a hatodik legjobb F1-es helyről a mostani legrosszabbra az elvesztegetett időt mutatja csak. Az a tény, hogy Carlos Sainz, az első számú vágyott pilóta, visszautasította a nagy pénzzel kecsegtető Audi-szerződést, hogy a küszködő Williamshez csatlakozzon, szintén eléggé beszédes, és tovább táplálja a szkepticizmust.
Hülkenberg az Audi gyárába látogatott, hogy szemmel tartsa a fejlesztéseket