Fernando Alonso megerősítette, hogy 50 éves korában már nem akar versenyezni a Forma-1-ben, mivel az Aston Martin sztárja meghatározta legújabb visszavonulási dátumát a sportágtól, és bevallotta, mikor fogja tudni, hogy itt az ideje abbahagyni.
A spanyol július 29-én, két nappal az F1 2025 Belga Nagydíj után, a Circuit de Spa-Francorchamps-i pályán megrendezésre kerülő futam után tölti be 44. életévét, és jelenleg semmi jelét nem mutatja a lassulásnak. Amióta a 2023-as szezon előtt csatlakozott a jelenlegi csapatához, rendesen elnyomja Lance Strollt, miután korábban az Alpinenál bizonyította, hogy Esteban Ocon fölé kerekedett, ezzel megmutatva, hogy képes felvenni a versenyt a fiatalabbakkal. Az idő azonban könyörtelenül telik, és a kétszeres világbajnok tudja, hogy nem folytathatja ezt a végtelenségig, és végül kénytelen lesz belevágni a sportágból való újabb kiszállásába, miután eredetileg 2018 végén hagyta abba. Így, ahogy a távozása kezd megint felsejleni, ahogy belép a 40-es évei közepébe, Alonso megerősítette, hogy a Forma-1-es visszavonulásának legújabb dátuma legkésőbb a 2031-es szezonban lesz. Alonso a média képviselőinek, köztük a Total-Motorsport.com-nak beszélt erről:
„Nem 50 évesen, már nem hinném. Viszont ezért is tartottuk nyitva ennek a lehetőségét. Idén mindenképpen versenyezni akartam, és jövőre is, a szabályváltozások miatt – és szerettem volna megtapasztalni a 2026-os szabályokat és az érkező Hondát. Aztán jött a meglepetés, hogy Adrian Newey néhány hónappal ezután csatlakozott az alakulathoz. Voltak dolgok, amelyek vonzóak voltak tavaly, amikor összeültünk, és tárgyaltunk a szerződésről. De 2026 után már nem tudom. Idényről idényre fogok haladni.”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
„Meglátom, hogy érzem magam, és mennyire vagyok motivált. Most nagyon az vagyok, de nem tudom ezt három vagy négy évre garantálni, és kompromittálni ezzel a csapatot. Szóval azt mondtuk, hogy csináljuk 2026 végéig, hiszen azt hiszem, hihetetlenül jó a kapcsolatom Laurence-szel és Lance-szel is. Le tudunk ülni és őszintén beszélgetni magunk között, és megnézzük, mi a legjobb az istállónak. Mindig abban a helyzetben leszek, hogy segíthetek a csapatnak, bármire is lenne szükségük. Ha a volán mögött, akkor meghosszabbítom a szerződésemet, ha így gondolják, és én is motiváltnak érzem magam. Ha más pozícióban, vagy nem érzem magam elég gyorsnak, én leszek az első, aki felteszi a kezét.”