Fotó: Aston Martin F1 Team
Fernando Alonso megerősítette, hogy 50 éves korában már nem akar versenyezni a Forma-1-ben, mivel az Aston Martin sztárja meghatározta legújabb visszavonulási dátumát a sportágtól, és bevallotta, mikor fogja tudni, hogy itt az ideje abbahagyni.
A spanyol július 29-én, két nappal az F1 2025 Belga Nagydíj után, a Circuit de Spa-Francorchamps-i pályán megrendezésre kerülő futam után tölti be 44. életévét, és jelenleg semmi jelét nem mutatja a lassulásnak. Amióta a 2023-as szezon előtt csatlakozott a jelenlegi csapatához, rendesen elnyomja Lance Strollt, miután korábban az Alpinenál bizonyította, hogy Esteban Ocon fölé kerekedett, ezzel megmutatva, hogy képes felvenni a versenyt a fiatalabbakkal. Az idő azonban könyörtelenül telik, és a kétszeres világbajnok tudja, hogy nem folytathatja ezt a végtelenségig, és végül kénytelen lesz belevágni a sportágból való újabb kiszállásába, miután eredetileg 2018 végén hagyta abba. Így, ahogy a távozása kezd megint felsejleni, ahogy belép a 40-es évei közepébe, Alonso megerősítette, hogy a Forma-1-es visszavonulásának legújabb dátuma legkésőbb a 2031-es szezonban lesz. Alonso a média képviselőinek, köztük a Total-Motorsport.com-nak beszélt erről:
„Nem 50 évesen, már nem hinném. Viszont ezért is tartottuk nyitva ennek a lehetőségét. Idén mindenképpen versenyezni akartam, és jövőre is, a szabályváltozások miatt – és szerettem volna megtapasztalni a 2026-os szabályokat és az érkező Hondát. Aztán jött a meglepetés, hogy Adrian Newey néhány hónappal ezután csatlakozott az alakulathoz. Voltak dolgok, amelyek vonzóak voltak tavaly, amikor összeültünk, és tárgyaltunk a szerződésről. De 2026 után már nem tudom. Idényről idényre fogok haladni.”
„Meglátom, hogy érzem magam, és mennyire vagyok motivált. Most nagyon az vagyok, de nem tudom ezt három vagy négy évre garantálni, és kompromittálni ezzel a csapatot. Szóval azt mondtuk, hogy csináljuk 2026 végéig, hiszen azt hiszem, hihetetlenül jó a kapcsolatom Laurence-szel és Lance-szel is. Le tudunk ülni és őszintén beszélgetni magunk között, és megnézzük, mi a legjobb az istállónak. Mindig abban a helyzetben leszek, hogy segíthetek a csapatnak, bármire is lenne szükségük. Ha a volán mögött, akkor meghosszabbítom a szerződésemet, ha így gondolják, és én is motiváltnak érzem magam. Ha más pozícióban, vagy nem érzem magam elég gyorsnak, én leszek az első, aki felteszi a kezét.”
Jövőre debütál a Forma-1-ben a Spanyol Nagydíj vadiúj helyszíne Madridban, a Madring versenypálya, amely nagyrészt…
A Forma-1 Bizottság 2025. április 24-én tartotta meg második ülését Genfben és online formában, melyet…
Nem versenyzik tovább a McLaren a Formula-E-ben, jelentette be a csapat pénteken. Az angol istálló…
A mai puzzle George Russellt ábrázolja – persze csak ha sikerül kiraknod! A kép 2018-ban…
Jorge Martín a hétvégén hazautazik, hogy otthonában folytassa a felépülését, ezt erősítette meg Massimo Rivola.…
Folytatódik a Pramac versenyzőjének, Miguel Oliveirának vesszőfutása: a portugál pilóta is arra van ítélve, hogy…