Categories: F1

A McLaren képes idő előtt dobni a ruházati partnerét, egy sokkal ismertebb márka érkezése miatt

A McLaren állítólag egy évvel hamarabb ejti a Castore-t, mint az istállójuk ruházati partnerét, és a Puma lesz a soros, akik a 2026-os F1-es szezontól kezdve szállítja majd a bajnokcsapat felszerelését.

A Castore a 2022-es idény kezdetétől lett a McLaren felszerelésszállítója, egy évi 35 millió euró értékű megállapodás keretében. A manchesteri bázisú gyártó azóta a Red Bull Racing és az Alpine csapatokkal bővítette F1-es portfólióját. Ráadásul a Castore figyelme más nagy sportágakra, többek között a labdarúgásra és a krikettre is kiterjedt. A Castore ötéves szerződése a McLarennel eredetileg a következő szezon végén járt volna le. A SportBusiness üzleti honlap jelentése szerint viszont a McLaren 2025 végén ejti a beszállítót, egy a Pumával kötendő szerződés javára. A McLaren a Ferrari, az Aston Martin, a Williams és az Audi F1 (Sauber) mellett az ötödik olyan alakulat lenne a jelenlegi mezőnyben, amely a Pumával kötött megállapodást. Úgy hírlik, hogy a Castore emiatt a Haas ruházati partnere lehet az F1 2026-os indulásától kezdve, ez a szerződés pedig a küszöbön áll.

Amennyiben ez igaz, a McLaren-szerződés megszűnése újabb csapást jelent a Castore számára. Tavaly az angol futballklubbal, az Aston Villával is szerződést bontottak. A céget 2022-ben jelentették be az Aston Villa felszerelésszállítójaként egy többéves szerződés keretében. Az akkori jelentések szerint ez évi 3 millió fontot ért. Az Aston Villa azonban a 2023/24-es szezon végén megszakította ezt a szerződést. A játékosaik panaszkodtak, hogy a mezek a mérkőzések alatt megtartják az izzadságot. Ez nem túl vonzó „vizes kinézetet” eredményez, és befolyásolja a teljesítményüket is. A Castore-nak állítólag három hónapba telt, hogy orvosolja ezt a problémát, miután 2023 szeptemberében először merültek fel aggályok a mezeikkel kapcsolatban. Az Aston Villa 2024 januárjában bejelentette, hogy Adidasra vált.

Az F1 2025-ös idényében az Adidas először lépett be az autóversenyzés királykategóriájába. A német óriáscég szerződést kötött a nyolcszoros konstruktőri bajnok Mercedesszel. A Mercedes első Adidas márkájú felszerelésének februári bemutatóján Toto Wolff csapatfőnök elárulta, hogy Lewis Hamilton csalódottan vette tudomásul, hogy a Ferrarihoz való átigazolása miatt nem lett a partneri együttműködés frontembere. Wolff így fogalmazott akkor:

„Lewis azt mondta, hogy valószínűleg ez az a sportmárka, amelynek a legnagyobb kulturális hatása van. Azt hiszem, volt egy sírós és egy nevetős reakciója, amikor megtudta, hogy az Adidashoz megyünk.”

Hamilton Ferrarihoz való igazolása máris kereskedelmi sikernek bizonyult: a Puma nemrég azt állította, hogy a hétszeres világbajnok idei év eleji érkezése óta nyolcszorosára nőtt a Ferrari-kínálatuk eladása.

Vámosi Péter

Recent Posts

Hercegnős sportnak nevezte a Forma-1-et a NASCAR kétszeres bajnoka

A NASCAR-hoz hasonlította a Forma-1-et Kyle Busch, az amerikai széria kétszeres bajnoka, aki szerint nem…

6 óra ago

Az F1 25 gyártója kiborult a Red Bull hirtelen pilótacseréje miatt, de megoldják

A Codemasters azt tervezi, hogy Liam Lawsont Yuki Tsunodára cseréli a Red Bull csapatánánál az…

8 óra ago

Lando Norris könyörög a rajongóinak, hogy ne énekeljék tovább azt, amit ő terjesztett el

Lando Norris a pályán és azon kívül is a mókázós természetéről ismert, de még neki…

10 óra ago

Az egyik Márqueznek győzelmet, míg a másiknak bukást hozott Jerez

Jerezben izgalmas versenyt láthattunk a rekordnézőszám előtt. A hazai szurkolók örülhettek, de valószínűleg nem erre…

11 óra ago

Ezért tért vissza René Reinert a „Kék Balu”-val a Kamion Eb-re

Három év szünet után az európai kamionversenyzéshez René Reinert visszatért - és egy komoly törzskönyvvel…

12 óra ago

Quartararo lelkesedését nem vette el a bukás: „Végre én voltam az élen egy futamon”

Fabio Quartararo számára gyorsan véget ért a jerezi sprintfutam. A francia ugyan megszerezte a pole…

15 óra ago