Fotó: Mercedes-Benz AG
Lewis Hamilton hatalmas erőfeszítéseket tesz, hogy 40 éves Forma-1-es pilótaként újra megtalálja önmagát, egy hasonló utat járva, amelyet egykor a sportág legendája, Michael Schumacher követett.
Hamilton Ferrarihoz való átigazolása a motorsport mennyországában kötött frigynek tűnt, amikor tavaly bejelentették, de eddig inkább rémálommá vált a hétszeres világbajnoknak. Lewis eddig is nehezen barátkozott meg a Ferrari S-25-ös autójával, és a múlt hétvégén mélypontra jutott, amikor a Szaúdi Nagydíjon a csapattárs Charles Leclerc elverte. Hamilton hetedik lett, és több mint 30 másodperccel volt lemaradva a harmadik helyezett Leclerc mögött az 50 körös versenyen Jeddahban, amely után teljesen elveszettnek és zavartnak tűnt a tévéinterjúkban. Lehet, hogy ez rövid távú fájdalom Hamilton számára, de az is lehet, hogy ez egy utalás arra, hogy az F1 tényleg már a fiatalok játéka lett. Ez egy annyira kemény igazság, amelyre még a nagy Schumacher is rájött egyszer.
Michael már három éve kiszállt a sportból, miután 2006-ban véget vetett dicsőséges sorozatának a Ferrarinál, majd 2010-ben a Mercedes visszacsábította. Az ezt követő három évben Schumacher küzdött a dicső múltjának a visszaszerzéséért, mivel nem tudott bajnoki címet vagy akár futamot nyerni egy olyan istállónál, amely újra az F1 csúcsára igyekezett kerülni. Schumacher egyik közeli bizalmasa, a korábbi F1-es csapatfőnök, Franz Tost most elmesélte a visszatérés történetét. Azt is elárulta, hogy már előre megmondta Michaelnek, hogy nem sok esélye lesz a sikerre. A német Sport1-nek így fogalmazott:
„Michael visszatérése totálisan értelmetlen volt. Nem sokkal a visszatérése előtt egy vacsorán beszélgettem Michaellel. Mondtam neki: A te időd lejárt. Majd a következő párbeszéd következett. Megkérdeztem tőle: Mégis, mit vártál? Azt felelte: „Futamokat akarok nyerni és újra világbajnok akarok lenni.” Válaszoltam neki: „Ezt felejtsd el. A Forma-1 ma már egy teljesen más sportággá vált.”
Tost szerint a tényezők kombinációja volt az, ami miatt Schumacher lehetetlen küldetést vállalt, amikor visszatért a Mercedeshez. Az új szabályok, valamint az idő múlása volt a fő ok. Azt mondta ezért a Ferrari legendájának:
„Amikor eljöttél a Ferraritól, folyamatosan tesztelhettél akarva-akaratlanul. Volt saját gumigyártód, a Bridgestone, akik bármit megtettek érted. Ha például alulkormányzott volt az autód, addig teszteltél egy gumit, amíg a probléma meg nem oldódott. Ma egyenabroncsok vannak, és csak hét tesztnapod van, aminek a fele a tiéd, a másik fele Rosbergé. Felejtsd el ezt! De a fő dolog: a közvetlen riválisaid húsz évvel fiatalabbak nálad. Különösen a Forma-1-ben egy bizonyos kor felett túl gyorsan fogy a film. Akkor annak vége.” Ő ezt morgás nélkül elfogadta.”
A NASCAR-hoz hasonlította a Forma-1-et Kyle Busch, az amerikai széria kétszeres bajnoka, aki szerint nem…
A Codemasters azt tervezi, hogy Liam Lawsont Yuki Tsunodára cseréli a Red Bull csapatánánál az…
Lando Norris a pályán és azon kívül is a mókázós természetéről ismert, de még neki…
Jerezben izgalmas versenyt láthattunk a rekordnézőszám előtt. A hazai szurkolók örülhettek, de valószínűleg nem erre…
Három év szünet után az európai kamionversenyzéshez René Reinert visszatért - és egy komoly törzskönyvvel…
A McLaren állítólag egy évvel hamarabb ejti a Castore-t, mint az istállójuk ruházati partnerét, és…