A korábban beharangozott szabályváltozások újabb akadályt gördíthetnek Max Verstappen és Lando Norris elé.
Max Verstappen már az első verseny óta küszködik autójával, bár futamot sikerült nyernie a konstrukcióval. A holland reménykedik abban, hogy a fejlesztési csomagok jó irányba billentik az RB21 egyensúlyát, és így előreléphet a bajnoki tabellán.
Továbbá Lando Norris sincs kibékülve versenygépével. A brit pilóta többször hangoztatta, hogy nehezen kezelhető a McLaren, így változtatnia kell a vezetési stílusán, hogy megfelelően iránytani tudja az autót. A fejlesztési irány nem kedvez a 25 éves versenyzőnek, ám csapattársa, Oscar Piastri nagyon is örül annak, hogy a wokingi istálló ezt az ösvényt követi. Az ausztrál pilótának jól fekszik az autó és a legutóbbi hétvégén át is vette a vezetést az egyéni tabellán Norristól.
Ám a Spanyol Nagydíjtól életbe lépő szigorítás további nehézséget gördíthet a küszködő versenyzők elé.
A szezon elején bizonyos csapatok arról panaszkodtak az FIA-nak, hogy ellenfeleik első szárnyai túl rugalmasak, így kijátszották a szabályokat. A Szövetség szigorúbb terhelési tesztet vezetett be a Kínai Nagydíjtól, ami a barcelonai versenyhétvégétől kezdve ez még trükkösebb lesz.
Eddig senki sem bukott meg a teszten, ám 9. fordulótól a megengedett flexibilitás mozgásértéke 15 mm-ről 10 mm-re csökken.
Az Auto und Motor Sport szerint ez a változtatás nem csak Norrist érintheti negatívan, hanem Verstappent is. Nehezebben fogják tudni beállítani a csapatok az autóikat az olyan nagysebességű kanyarokra, amik nagy irányváltásokat követelnek. Ez első sorban a túlkormányzottság megakadályozását fogja nehezíteni. Így a beállításokkal küszködő Verstappen, és az autót nehezen érző Norris további problémákba ütközhet.
A német lap azt valószínűsíti, hogy a McLaren veszthet a legtöbbet a szigorításon (ha azóta egy másik megoldással ki nem küszöbölték a felmerülő problémát), így a brit pilóta bajnoki címről szőtt álmai még jobban elhalványodhatnak.
Norrisnak idén nagyobb gondot okoz a gumik életben tartása, mint Piastrianak (bár a 25 éves pilóta többet is autózott piszkos levegőben az elmúlt futamok alatt az ausztrálnál), így a fiatalabb pilóta versenytempója kiegyensúlyozottabb, mint a csapattársáé. A szigorítás viszont tovább nehezítheti az autó kezelhetőségét, így a bizonytalanabb versenyző még inkább hátrányba kerülhet.