Categories: F1

Norris és Verstappen a Spanyol Nagydíjtól újabb problémákba ütközhet?

A korábban beharangozott szabályváltozások újabb akadályt gördíthetnek Max Verstappen és Lando Norris elé.

Max Verstappen már az első verseny óta küszködik autójával, bár futamot sikerült nyernie a konstrukcióval. A holland reménykedik abban, hogy a fejlesztési csomagok jó irányba billentik az RB21 egyensúlyát, és így előreléphet a bajnoki tabellán.

Továbbá Lando Norris sincs kibékülve versenygépével. A brit pilóta többször hangoztatta, hogy nehezen kezelhető a McLaren, így változtatnia kell a vezetési stílusán, hogy megfelelően iránytani tudja az autót. A fejlesztési irány nem kedvez a 25 éves versenyzőnek, ám csapattársa, Oscar Piastri nagyon is örül annak, hogy a wokingi istálló ezt az ösvényt követi. Az ausztrál pilótának jól fekszik az autó és a legutóbbi hétvégén át is vette a vezetést az egyéni tabellán Norristól.

Ám a Spanyol Nagydíjtól életbe lépő szigorítás további nehézséget gördíthet a küszködő versenyzők elé.

A szezon elején bizonyos csapatok arról panaszkodtak az FIA-nak, hogy ellenfeleik első szárnyai túl rugalmasak, így kijátszották a szabályokat. A Szövetség szigorúbb terhelési tesztet vezetett be a Kínai Nagydíjtól, ami a barcelonai versenyhétvégétől kezdve ez még trükkösebb lesz.

Eddig senki sem bukott meg a teszten, ám 9. fordulótól a megengedett flexibilitás mozgásértéke 15 mm-ről 10 mm-re csökken.

Az Auto und Motor Sport szerint ez a változtatás nem csak Norrist érintheti negatívan, hanem Verstappent is. Nehezebben fogják tudni beállítani a csapatok az autóikat az olyan nagysebességű kanyarokra, amik nagy irányváltásokat követelnek. Ez első sorban a túlkormányzottság megakadályozását fogja nehezíteni. Így a beállításokkal küszködő Verstappen, és az autót nehezen érző Norris további problémákba ütközhet.

A német lap azt valószínűsíti, hogy a McLaren veszthet a legtöbbet a szigorításon (ha azóta egy másik megoldással ki nem küszöbölték a felmerülő problémát), így a brit pilóta bajnoki címről szőtt álmai még jobban elhalványodhatnak.

Norrisnak idén nagyobb gondot okoz a gumik életben tartása, mint Piastrianak (bár a 25 éves pilóta többet is autózott piszkos levegőben az elmúlt futamok alatt az ausztrálnál), így a fiatalabb pilóta versenytempója kiegyensúlyozottabb, mint a csapattársáé. A szigorítás viszont tovább nehezítheti az autó kezelhetőségét, így a bizonytalanabb versenyző még inkább hátrányba kerülhet.

Csonka Nikolett

Recent Posts

Bortoleto legyőzi Hülkenberget, az egykori F1-es versenyző szerint

Csak idő kérdése és le fogja győzni Gabriel Bortoleto Nico Hülkenberget, véli Nelson Piquet. Gabriel…

2 óra ago

Ha az F1 visszatérne a V10-hez, az olyan lenne, mintha a Jurassic Parkban lennénk

A Racing Bulls vezérigazgatója, Peter Bayer óva int mindenkit attól, hogy az érzelmek vezéreljék, amikor…

4 óra ago

Akár 300 millió fontot sem sajnálna az Aston Martin Verstappenért

Egyre inkább erősödnek Max Verstappen távozásáról szóló pletykák, és továbbra is az Aston Martin tűnik…

6 óra ago

Az FIA elnöke beadja a derekát a túl sokat kritizált szabályok miatt?

Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke nemrég megemlítette, elgondolkodik azon, hogy finomítsa a sokat kritizált…

7 óra ago

Kék Ferrari és rózsaszínű autók? Ismét megújul Miamira a mezőny

Az idei Miami Nagydíj már a negyedik kiadás lesz, ahol most sem maradnak el a…

8 óra ago

Hamilton kutyája, Roscoe, nagyon beteg volt, de már jól van

Lewis Hamilton imádott kutyája, Roscoe az elmúlt hetekben tüdőgyulladással küzdött. Most azonban a kutya trénere…

9 óra ago