Fotó: Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool
A Forma-1 jelentős lépéseket tesz a fenntarthatóság felé, különösen az üzemanyagok területén. A Formula 2 és Formula 3 sorozatokban már bevezetett 100%-ban fenntartható üzemanyagok értékes tapasztalatokat nyújtanak az F1 számára a 2026-os szezonra tervezett átálláshoz.
Az Aramco által biztosított fenntartható üzemanyagokat jelenleg az F2 és F3 összes autója használja. Ezek az úgynevezett „drop-in” üzemanyagok kémiailag hasonlóak a hagyományos üzemanyagokhoz, így nem igényelnek jelentős módosításokat a motorokon. Ez lehetővé teszi a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a teljesítmény terén.
A fenntartható üzemanyagok bevezetése nem növelte meg az F2 és F3 szezonjainak költségeit, mivel az Aramco ingyenesen biztosítja az üzemanyagot a csapatok számára. Ez nemcsak a költségek csökkentését eredményezte, hanem elősegítette a technológia szélesebb körű elfogadását is.
„Nagyon, nagyon jól megy minden. Pár éve kezdtük ezt a partnerséget az Aramcóval, először 55%-ban fenntartható üzemanyaggal, és az volt a terv, hogy 2026-ra érjük el a 100%-ot. De az Aramco fantasztikus munkájának köszönhetően már idén meg tudtuk valósítani, ami nagyszerű dolog.”
„Fontos, hogy a teljesítmény nagyjából hasonló legyen a Forma 2-ben. Az is lényeges, hogy a felhasznált üzemanyag ‘drop-in’ legyen. Emellett vannak kisebb megbízhatósági, üzemanyagtartállyal kapcsolatos és egyéb apróbb szempontok is, de ezek kezelhetők.”
„Világos cél volt, hogy ne legyen hatással a teljesítményre, és hogy a motorunk, a Mecachrome terméke, ugyanolyan megbízható maradjon, mint korábban.”
A tapasztalatok alapján az F1 célja, hogy 2026-tól teljes mértékben fenntartható üzemanyagokat használjon, hozzájárulva a sportág 2030-ra kitűzött nettó zéró szén-dioxid-kibocsátási céljához. Az F2-ben és F3-ban szerzett ismeretek kulcsfontosságúak az F1 számára ebben az átmenetben.
Továbbra is igencsak megosztó téma a Forma-1 világában a sprintversenyek kérdésköre. A terv ezzel az…
James Vowles, a Williams F1 csapatfőnöke kétnapos GT3 teszten volt Spanyolországban. Az Olasz és az…
Toto Wolff ugyanakkor nem adja fel, amíg a Mercedes újra nem nyer. Az 53 éves…
Fabio Quartararo hétfőn hivatalosan is kipróbálta a Yamaha V4-es motorját. Elmondta első tapasztalatait. Ez nem…
Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke megerősítette álláspontját az F1-es versenyzők által a versenyek vagy…
Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke hangsúlyozta, hogy a Forma-1 irányító testülete nem állt a…