F1

Jön az F1-be a fenntartható üzemanyag – értékes tapasztalatokkal az F2-ből és F3-ból

A Forma-1  jelentős lépéseket tesz a fenntarthatóság felé, különösen az üzemanyagok területén. A Formula 2 és Formula 3 sorozatokban már bevezetett 100%-ban fenntartható üzemanyagok értékes tapasztalatokat nyújtanak az F1 számára a 2026-os szezonra tervezett átálláshoz.

Az Aramco által biztosított fenntartható üzemanyagokat jelenleg az F2 és F3 összes autója használja. Ezek az úgynevezett „drop-in” üzemanyagok kémiailag hasonlóak a hagyományos üzemanyagokhoz, így nem igényelnek jelentős módosításokat a motorokon. Ez lehetővé teszi a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a teljesítmény terén.

A fenntartható üzemanyagok bevezetése nem növelte meg az F2 és F3 szezonjainak költségeit, mivel az Aramco ingyenesen biztosítja az üzemanyagot a csapatok számára. Ez nemcsak a költségek csökkentését eredményezte, hanem elősegítette a technológia szélesebb körű elfogadását is.

Bruno Michel, az F2 és F3 vezérigazgatója így nyilatkozott:

„Nagyon, nagyon jól megy minden. Pár éve kezdtük ezt a partnerséget az Aramcóval, először 55%-ban fenntartható üzemanyaggal, és az volt a terv, hogy 2026-ra érjük el a 100%-ot. De az Aramco fantasztikus munkájának köszönhetően már idén meg tudtuk valósítani, ami nagyszerű dolog.”

Nikolas Tombazis, az FIA együléses részlegének igazgatója hozzátette:

„Fontos, hogy a teljesítmény nagyjából hasonló legyen a Forma 2-ben. Az is lényeges, hogy a felhasznált üzemanyag ‘drop-in’ legyen. Emellett vannak kisebb megbízhatósági, üzemanyagtartállyal kapcsolatos és egyéb apróbb szempontok is, de ezek kezelhetők.”

Pierre-Alain Michot, az F2 és F3 technikai igazgatója hangsúlyozta:

„Világos cél volt, hogy ne legyen hatással a teljesítményre, és hogy a motorunk, a Mecachrome terméke, ugyanolyan megbízható maradjon, mint korábban.”

A tapasztalatok alapján az F1 célja, hogy 2026-tól teljes mértékben fenntartható üzemanyagokat használjon, hozzájárulva a sportág 2030-ra kitűzött nettó zéró szén-dioxid-kibocsátási céljához. Az F2-ben és F3-ban szerzett ismeretek kulcsfontosságúak az F1 számára ebben az átmenetben.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Bautista csillaga leáldozott a Ducatinál, az okok egyértelműek

Két világbajnoki címet és 63 futamgyőzelmet szerzett a Ducati színeiben Álvaro Bautista, mégis úgy döntött…

7 perc ago

Felvázolta Albon, hogy miért szenvednek a Red Bullnál a fiatalok

Alexander Albon elmondta, szerinte miért szenvednek a Red Bull másodpilótái. A Red Bull 2019 óta…

1 óra ago

Bortoleto szerint az F1 média kötelezettségei megterhelőbbek, mint megtanulni egy neki új pályát

Gabriel Bortoleto két egymást követő bajnoki diadal után érkezett a Forma-1-be a Formula 3-ból és…

2 óra ago

Kubicáékkal nyert a Ferrari Le Mans-ban, ezzel sorozatban harmadjára húzták be a legendás versenyt

Nem a legmozgalmasabb Le Mans-i 24 órást hozta az idei, de a végére megjöttek az…

4 óra ago

Patrick szerint nem nagy kunszt Montrealban versenyezni – Erre Brundle ledöbbent, Rosberg pedig kijavította

Danica Patrick egykori NASCAR és Indycar versenyző ismét olyat szólt a Sky Sports F1-es közvetítésében,…

4 óra ago

Bulega felzárkózása nem volt elég, Razgatlıoğlu behúzta a mesterhármast

Ez a hétvége nem az, amire Bulega előzetesen számított. Razgatlıoğlu mindhárom futamot megnyerte, így az…

5 óra ago