F1

Jön az F1-be a fenntartható üzemanyag – értékes tapasztalatokkal az F2-ből és F3-ból

A Forma-1  jelentős lépéseket tesz a fenntarthatóság felé, különösen az üzemanyagok területén. A Formula 2 és Formula 3 sorozatokban már bevezetett 100%-ban fenntartható üzemanyagok értékes tapasztalatokat nyújtanak az F1 számára a 2026-os szezonra tervezett átálláshoz.

Az Aramco által biztosított fenntartható üzemanyagokat jelenleg az F2 és F3 összes autója használja. Ezek az úgynevezett „drop-in” üzemanyagok kémiailag hasonlóak a hagyományos üzemanyagokhoz, így nem igényelnek jelentős módosításokat a motorokon. Ez lehetővé teszi a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a teljesítmény terén.

A fenntartható üzemanyagok bevezetése nem növelte meg az F2 és F3 szezonjainak költségeit, mivel az Aramco ingyenesen biztosítja az üzemanyagot a csapatok számára. Ez nemcsak a költségek csökkentését eredményezte, hanem elősegítette a technológia szélesebb körű elfogadását is.

Bruno Michel, az F2 és F3 vezérigazgatója így nyilatkozott:

„Nagyon, nagyon jól megy minden. Pár éve kezdtük ezt a partnerséget az Aramcóval, először 55%-ban fenntartható üzemanyaggal, és az volt a terv, hogy 2026-ra érjük el a 100%-ot. De az Aramco fantasztikus munkájának köszönhetően már idén meg tudtuk valósítani, ami nagyszerű dolog.”

Nikolas Tombazis, az FIA együléses részlegének igazgatója hozzátette:

„Fontos, hogy a teljesítmény nagyjából hasonló legyen a Forma 2-ben. Az is lényeges, hogy a felhasznált üzemanyag ‘drop-in’ legyen. Emellett vannak kisebb megbízhatósági, üzemanyagtartállyal kapcsolatos és egyéb apróbb szempontok is, de ezek kezelhetők.”

Pierre-Alain Michot, az F2 és F3 technikai igazgatója hangsúlyozta:

„Világos cél volt, hogy ne legyen hatással a teljesítményre, és hogy a motorunk, a Mecachrome terméke, ugyanolyan megbízható maradjon, mint korábban.”

A tapasztalatok alapján az F1 célja, hogy 2026-tól teljes mértékben fenntartható üzemanyagokat használjon, hozzájárulva a sportág 2030-ra kitűzött nettó zéró szén-dioxid-kibocsátási céljához. Az F2-ben és F3-ban szerzett ismeretek kulcsfontosságúak az F1 számára ebben az átmenetben.

Motorsport Online

Recent Posts

Bortoleto legyőzi Hülkenberget, az egykori F1-es versenyző szerint

Csak idő kérdése és le fogja győzni Gabriel Bortoleto Nico Hülkenberget, véli Nelson Piquet. Gabriel…

36 perc ago

Ha az F1 visszatérne a V10-hez, az olyan lenne, mintha a Jurassic Parkban lennénk

A Racing Bulls vezérigazgatója, Peter Bayer óva int mindenkit attól, hogy az érzelmek vezéreljék, amikor…

3 óra ago

Akár 300 millió fontot sem sajnálna az Aston Martin Verstappenért

Egyre inkább erősödnek Max Verstappen távozásáról szóló pletykák, és továbbra is az Aston Martin tűnik…

5 óra ago

Az FIA elnöke beadja a derekát a túl sokat kritizált szabályok miatt?

Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke nemrég megemlítette, elgondolkodik azon, hogy finomítsa a sokat kritizált…

6 óra ago

Kék Ferrari és rózsaszínű autók? Ismét megújul Miamira a mezőny

Az idei Miami Nagydíj már a negyedik kiadás lesz, ahol most sem maradnak el a…

7 óra ago

Hamilton kutyája, Roscoe, nagyon beteg volt, de már jól van

Lewis Hamilton imádott kutyája, Roscoe az elmúlt hetekben tüdőgyulladással küzdött. Most azonban a kutya trénere…

8 óra ago