F1

Jön az F1-be a fenntartható üzemanyag – értékes tapasztalatokkal az F2-ből és F3-ból

A Forma-1  jelentős lépéseket tesz a fenntarthatóság felé, különösen az üzemanyagok területén. A Formula 2 és Formula 3 sorozatokban már bevezetett 100%-ban fenntartható üzemanyagok értékes tapasztalatokat nyújtanak az F1 számára a 2026-os szezonra tervezett átálláshoz.

Az Aramco által biztosított fenntartható üzemanyagokat jelenleg az F2 és F3 összes autója használja. Ezek az úgynevezett „drop-in” üzemanyagok kémiailag hasonlóak a hagyományos üzemanyagokhoz, így nem igényelnek jelentős módosításokat a motorokon. Ez lehetővé teszi a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a teljesítmény terén.

A fenntartható üzemanyagok bevezetése nem növelte meg az F2 és F3 szezonjainak költségeit, mivel az Aramco ingyenesen biztosítja az üzemanyagot a csapatok számára. Ez nemcsak a költségek csökkentését eredményezte, hanem elősegítette a technológia szélesebb körű elfogadását is.

Bruno Michel, az F2 és F3 vezérigazgatója így nyilatkozott:

„Nagyon, nagyon jól megy minden. Pár éve kezdtük ezt a partnerséget az Aramcóval, először 55%-ban fenntartható üzemanyaggal, és az volt a terv, hogy 2026-ra érjük el a 100%-ot. De az Aramco fantasztikus munkájának köszönhetően már idén meg tudtuk valósítani, ami nagyszerű dolog.”

Nikolas Tombazis, az FIA együléses részlegének igazgatója hozzátette:

„Fontos, hogy a teljesítmény nagyjából hasonló legyen a Forma 2-ben. Az is lényeges, hogy a felhasznált üzemanyag ‘drop-in’ legyen. Emellett vannak kisebb megbízhatósági, üzemanyagtartállyal kapcsolatos és egyéb apróbb szempontok is, de ezek kezelhetők.”

Pierre-Alain Michot, az F2 és F3 technikai igazgatója hangsúlyozta:

„Világos cél volt, hogy ne legyen hatással a teljesítményre, és hogy a motorunk, a Mecachrome terméke, ugyanolyan megbízható maradjon, mint korábban.”

A tapasztalatok alapján az F1 célja, hogy 2026-tól teljes mértékben fenntartható üzemanyagokat használjon, hozzájárulva a sportág 2030-ra kitűzött nettó zéró szén-dioxid-kibocsátási céljához. Az F2-ben és F3-ban szerzett ismeretek kulcsfontosságúak az F1 számára ebben az átmenetben.

Silló Barnabás

Recent Posts

Rosberg felkérdezte Verstappent: „Most csendben vagy?”

Nico Rosberg próbálta felkérdezni Jos Verstappent a Horner-ügyben. Kicsit kellemetlen lett a válasz. Jos Verstappen,…

37 perc ago

F2-es versenyzőt igazolhat a Cadillac az F1-be?

Az Aston Martin által támogatott Jak Crawford mindent megtesz azért, hogy 2026-ban bemutatkozhasson a Forma-1-ben…

2 óra ago

Briatore belekeveredhetett az Epstein-botrányba, és Horner körül se tiszta minden

Flavio Briatore újfent a figyelem középpontjába került a Forma-1-ben, miután a média megint vizsgálatokat indított…

3 óra ago

Álomból valóság – Egy Formula Renault-kör a Hungaroringen

Mindig közhelynek tűnt számomra, hogy „merj nagyot álmodni”, mert az álom definíciója szerint már alapvetően…

4 óra ago

Magyar Nagydíj – Ideiglenes rendőrőrs működik Mogyoródon a Forma-1-es futam idején

Ideiglenes rendőrőrsöt működtet Mogyoródon a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíj ideje alatt a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság…

5 óra ago

Hungaroring emlékérem és forgalmi sor a 40. Magyar Nagydíj alkalmából – itt veheted meg!

A Magyar Pénzverő Zrt. sajtóközleménye: A 2025. évi HUNGARORING forgalmi sor 2025. augusztus 1. 8.00 órától…

7 óra ago