Categories: F1

Norris és Verstappen a Spanyol Nagydíjtól újabb problémákba ütközhet?

A korábban beharangozott szabályváltozások újabb akadályt gördíthetnek Max Verstappen és Lando Norris elé.

Max Verstappen már az első verseny óta küszködik autójával, bár futamot sikerült nyernie a konstrukcióval. A holland reménykedik abban, hogy a fejlesztési csomagok jó irányba billentik az RB21 egyensúlyát, és így előreléphet a bajnoki tabellán.

Továbbá Lando Norris sincs kibékülve versenygépével. A brit pilóta többször hangoztatta, hogy nehezen kezelhető a McLaren, így változtatnia kell a vezetési stílusán, hogy megfelelően iránytani tudja az autót. A fejlesztési irány nem kedvez a 25 éves versenyzőnek, ám csapattársa, Oscar Piastri nagyon is örül annak, hogy a wokingi istálló ezt az ösvényt követi. Az ausztrál pilótának jól fekszik az autó és a legutóbbi hétvégén át is vette a vezetést az egyéni tabellán Norristól.

Ám a Spanyol Nagydíjtól életbe lépő szigorítás további nehézséget gördíthet a küszködő versenyzők elé.

A szezon elején bizonyos csapatok arról panaszkodtak az FIA-nak, hogy ellenfeleik első szárnyai túl rugalmasak, így kijátszották a szabályokat. A Szövetség szigorúbb terhelési tesztet vezetett be a Kínai Nagydíjtól, ami a barcelonai versenyhétvégétől kezdve ez még trükkösebb lesz.

Eddig senki sem bukott meg a teszten, ám 9. fordulótól a megengedett flexibilitás mozgásértéke 15 mm-ről 10 mm-re csökken.

Az Auto und Motor Sport szerint ez a változtatás nem csak Norrist érintheti negatívan, hanem Verstappent is. Nehezebben fogják tudni beállítani a csapatok az autóikat az olyan nagysebességű kanyarokra, amik nagy irányváltásokat követelnek. Ez első sorban a túlkormányzottság megakadályozását fogja nehezíteni. Így a beállításokkal küszködő Verstappen, és az autót nehezen érző Norris további problémákba ütközhet.

A német lap azt valószínűsíti, hogy a McLaren veszthet a legtöbbet a szigorításon (ha azóta egy másik megoldással ki nem küszöbölték a felmerülő problémát), így a brit pilóta bajnoki címről szőtt álmai még jobban elhalványodhatnak.

Norrisnak idén nagyobb gondot okoz a gumik életben tartása, mint Piastrianak (bár a 25 éves pilóta többet is autózott piszkos levegőben az elmúlt futamok alatt az ausztrálnál), így a fiatalabb pilóta versenytempója kiegyensúlyozottabb, mint a csapattársáé. A szigorítás viszont tovább nehezítheti az autó kezelhetőségét, így a bizonytalanabb versenyző még inkább hátrányba kerülhet.

Csonka Nikolett

Recent Posts

Ki fogja megállítani Kiss Norbit a Slovakia Ringen?

A 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság ezen a hétvégén a Slovakia Ringre látogat a szezon…

9 óra ago

Rosberg bevallotta, hogy egészségi állapota romlik, egy másik világbajnok meg épp autót sem vezethet

A Forma-1-es legenda, Keke Rosberg elismeri, hogy egészségi állapota már nem a legjobb. A 76…

11 óra ago

A Racing Bulls már AI-val terveztet az aerodinamikai előnyök érdekében

A Racing Bulls lett a legújabb F1-es istálló, amely mesterséges intelligenciához fordul segítségért autója fejlesztésénél.…

13 óra ago

Kiakadtak a római taxisok azon állításon, hogy úgy vezetnek, mint Verstappen

A római taxisok felháborodtak azon a feltételezésen, hogy annyira rosszul vezetnek, mint az "őrült" Max…

15 óra ago

Ha Tom Cruise lett volna főszereplő, bizonyára ráijesztett volna a stábra az F1 film rendezője szerint

Bizonyára másképp zajlott volna a forgatás, ha nem Brad Pitt, hanem Tom Cruise lenne a…

17 óra ago

Briatore tagadja a Crashgate-botrányban való részvételt: Állítja, hogy soha nem is beszélt Piquet-vel

Az Alpine ügyvezető tanácsadója, és immáron csapatfőnöke, Flavio Briatore azt állítja, hogy nem utasította az…

19 óra ago