Idén lesz a negyedik Miami Nagydíj, ami nem mindenkinek a kedvence. Sok kritikát kapott a pálya, és a futamok többsége sem volt túlzottan izgalmas. A versenyzők többnyire élvezik a gyors szakaszokat, de több helyen lehetne javítani a pályán. Csak, hogy ez nem olyan egyszerű, mivel egy utcai pályáról van szó.
A hétszeres világbajnok, Lewis Hamilton mondta el a pályával kapcsolatos érzéseit, mikor a pozitívumokat akarták belőle kihúzni:
„Valószínűleg a kedvenc pályáim listájának alján szerepel. Ugyanúgy eseményként.”
Amióta a Miami Nagydíj 2022-ben csatlakozott a Forma-1-hez a Netflix-féle Drive to Survive sorozat utáni amerikai első fellángolásaként (még érkezett Las Vegas), a Hard Rock Stadion körüli ideiglenes pálya a legjobb esetben is közömbös érzelmeket váltott ki az F1 világán belül. Az F1-es pilóták már az első futam, első napjától kezdve panaszkodtak az elrendezésre és a pályának a felületére. A szervezőknek ezeket, és a logisztikai nehézségeket is enyhíteniük kellett, hogy a pályát úgy építsék fel, hogy ne okozzanak közlekedési problémákat, amelyek megkeseríthetik a kapcsolatot a helyi lakosokkal.
Az új burkolat sok, a versenyzéssel kapcsolatos panaszt elcsendesített, de a pálya egyes részei továbbra is problémákat okoztak. Különösen igaz volt ez a tizenhármas és tizenhatos kanyar közötti szakaszra. Erről Max Verstappen azt mondta: „Gokarttal jobb lenne.”
Fernando Alonso, aki azért jó pár pályán versenyzett már karrierje során úgy gondolja, hogy nem feltétlen való versenyzésre a pálya néhány szakasza:
„Úgy gondolom, hogy a pálya tizenkettes kanyartól a tizenötösig tartó része valószínűleg nem igazán ezeknek a Forma-1-es autóknak készült. Ez mindenkinek ugyanolyan. Csak megpróbálod túlélni azt a szektort. Ez nem igazán az a szektor, ahol nyomni tudod, vagy találsz egy tizedmásodpercet vagy valami hasonlót. Csak a pálya közepén mész, és ez nem szuper érdekes.”
Azért nem csak a negatívumot emelték ki a versenyzők. Pierre Gasly az első szektorról és annak pozitívumairól beszélt:
„Tényleg a határon lehet nyomni, a szegélykövek használata mellett.”
Viszont Alexander Albon szintén nem nagy rajongója a pályának, mert szerinte:
„Miami, egy kényelmetlen pálya, kényelmetlen kanyarokkal.”
Ha Miami továbbra is olyan marad, ahogy Albon jellemzi, felmerül a kérdés, hogy találnak-e más megoldást a versenyzők panaszainak egy részére?
Az első három versenyen a pálya felületével kapcsolatos kritikák kéz a kézben jártak a gumiabroncsokkal kapcsolatos panaszokkal a Miami tavaszi hőségben. Tavaly az időmérőn a Pirelli lágy keverékű gumija, a C4-es keverék, annyira kezelhetetlennek bizonyult a túlmelegedésben, hogy Lando Norris, Hamilton és George Russell a Q3-ban közepesre váltott. A közepes és kemény keverékek azonban, amellett, hogy kevésbé érzékenyek a hőmérsékletre, kevésbé hajlamosak a lebomlásra és a szemcsésedésre. Így az egykiállásos stratégiára váltott a mezőny. Ez természetesen azzal a hatással jár, hogy a versenyek nagyobb valószínűséggel lesznek unalmasak. Ezért a Miami-féle keverékek valójában egy fokkal lágyabbak lesznek, de a C4-es lesz a közepes választás.
Esteban Ocon azonban rámutatott, hogy az alacsonyabb hőmérséklet kevésbé terhelné a gumikat, és megváltoztatná a teljes pálya megközelítését. Ezzel felkínálta a lehetőséget a szervezőknek, hogy esti verseny legyen a pályán:
„Ha húsz fokkal kevesebb lenne, az sokkal szebb és gördülékeny lenne.”
Kék Ferrari és rózsaszínű autók? Ismét megújul Miamira a mezőny