Categories: F1

Leclerc lesújtó véleménye a Ferrari SF-25-ről, aminek Hamilton se örül majd

Charles Leclerc szerint a nyolcadik a maximum, amit a Ferrari autója elérhet, ami aggasztó értékelés mind az alakulat, mind Lewis Hamilton számára.

Egyik versenyzőjük sem tudott a top 10-be kerülni Miamiban, mivel a Ferrari egyre hátrább kerül a rangsorban. Leclerc a nyolcadik lett, amit szerinte a legjobb volt, amit elérhetett. Hamilton pedig kénytelen volt beérni a 12. rajthellyel. A brit azon a döntésen kesergett, hogy nem használt egy extra szett friss gumiszettet a Q2-be jutáshoz. De még ha be is jutott volna az utolsó szakaszba, Leclerc szavai alapján Hamilton nehezen tudott volna sokkal előrébb kerülni, mivel annyira hiányzott a Ferrari tempója. A médiának, többek között a PlanetF1.com-nak beszélt erről:

„Hogy őszinte legyek, ezen a versenyhétvégén úgy érzem, hogy maximálisan kihasználjuk az autóban rejlő lehetőségeket. Ez azt mutatja, hogy a versenyautóban rejlő potenciál egyszerűen nincs meg. Amikor ma az időmérőn ismét befejeztem egy kört, igazán elégedett voltam a körömmel, aztán ez csak a nyolcadikat hozta nekünk. Ezt meg kell vizsgálnunk. Azt hiszem, egy ilyen kialakítású pálya rávilágít a gyengeségeinkre is. Sok itt az alacsony sebességű kanyar, és mindkét Williams előttünk van, ezért jónak tartom a körömet. Szóval azt hiszem, elég könnyű megérteni, hol vannak még hiányosságaink.”

Leclerc szombati napja a lehető legrosszabbul indult, amikor a sprintfutamra történő felálláskor ütközött. Elmondása szerint az volt a hiba, hogy intermediate gumikon ment ki, miközben a mezőny nagy része a teljesen vizes gumit választotta, ezért így folytatta:

„Őszintén szólva, 100-szor is körbemehetek itt, nem sok mindent lehet tenni versenyzőként. Azt hiszem, a hiba az volt, hogy az első körben az intermediate gumikon mentünk ki, ilyen pályakörülmények között és meg kell értenünk, hogy csapatként mit rontottunk el. Nem fogok túl mélyen belemenni ebbe, de nyilvánvalóan azt gondolom, hogy ez volt a fő hiba, ami aztán sokba került nekünk. Ez az egész napot sokkal nehezebbé tette a szerelőknek, és számomra is, hogy nem mentem annyi kört, mint mások, de nem érzem úgy, hogy ma én fizettem volna meg ennek az árát. Aztán az időmérőn egyszerűen nem voltunk elég gyorsak. Ki kell elemezzük ezt. Valami furcsa volt az én oldalamon. Masszívan meg kellett változtatnom az autót, a beállításokat, meg mindent, hogy olyan legyen az egyensúly, amilyet szerettem volna.”

Vámosi Péter

Recent Posts

300 km/h-val száguldó gondolatok: Így hatott rám az új F1 film

E sorok írásakor alig pár órája jöttem ki az F1 film vetítéséről és még mindig…

2 óra ago

Rins szerint Razgatlioglu eddig csak b*szni tudott, de jövőre már szeretkezni fog

Az elmúlt hetek bombahíre, miszerint Toprak Razgatlioglu kategóriát vált, és a Superbike-vb-ről a MotoGP-be igazol,…

4 óra ago

Brad Pitt 60 évesen autóversenyzőként is remekel – F1 kritika

Vajon sikerült hiteles alkotást készíteni az autóversenyzés csúcsáról, vagy csak egy szimpla hollywoodi sztori lett?…

6 óra ago

Idén már ez a látvány fogad titeket! Képgaléria a megújult, modern Hungaroringről!

Miután megnéztétek rövid videónkat a felújított Hungaroringről, és vele a Gyulay Zsolttal készült interjúnkat, mutatunk…

15 óra ago

Új korszak kezdődik Hungaroringen: Meglestük a felújítást, és egy meglepi F1-es autót!

A Hungaroring minden idők legnagyobb átalakulásán megy keresztül: a mogyoródi versenypálya egy vadonatúj főépülettel és…

16 óra ago

Toprak Razgatlıoğlu Fabio Quartararo csapattársa lehet 2027-ben? – „Ez egy lehetőség”

Toprak Razgatlıoğlu szerint reális esély van arra, hogy 2027-ben csatlakozzon a gyári Yamaha MotoGP-csapathoz –…

18 óra ago