Categories: F1

Doohan után egy másik pilótánál is rezeg a léc

Jack Doohan lett a második Forma-1-es pilóta, aki 2025-ben elvesztette a versenyülését.

Az Alpine döntött, hogy a Miami Nagydíj után ejti őt. Flavio Briatore elárulta, hogy Franco Colapinto lesz az Alpine versenyzője a következő, imolai futamtól kezdve. Az argentin 5 futam erejéig már biztosan beülhet a teljes munkaidős versenyzői ülésbe. Ahelyett, hogy teljesen elbocsátanák, az Alpine ugyanakkor megtartja Doohant a felállásukban. De nem valószínű, hogy újra ennél az alakulatnál fog versenyezni. Vannak is hasonlóságok Liam Lawson Red Bull-os lefokozásával. Lawson mindössze két verseny után veszítette el a helyét Max Verstappen mellett, és a Racing Bullsnál folytathatta a versenyzést. Lawson esélye azonban arra, hogy visszatérjen a Red Bullhoz, „igen csekély”.

Yuki Tsunoda lett a kedvezményezett, amikor Lawson elvesztette a Red Bull Racinges ülését. Miután decemberben figyelmen kívül hagyták, végül ötödik F1-es szezonjára léptették elő az élcsapathoz. Tsunoda azonban az első négy versenyhétvégéjén mindössze hat pontot szerzett a Red Bull pilótájaként. Ugyanezen időszakban Max Verstappen 63-at jegyzett. Japánban a pont nélküli debütálása után Bahreinben a kilencedik helyen végzett. Ezután kiesett a Szaúd-arábiai Nagydíjon, miután az első körben Pierre Gaslyval összeakadt. Tsunoda Lawsont utánozta a Miamiban történt sprint Q1-es kiesésével, bár a büntetések segítségével a hatodik helyre tudott visszakeveredni. A főfutamon a 10. helyen indult, majd ért célba.

Egyértelmű előrelépés volt közvetlen elődjéhez és az utolsó idők Sergio Perezéhez képest. A Red Bull azonban nem elégedett. A Bild arról számol be, hogy Christian Horner és a menedzsment egyre türelmetlenebbek Tsunodával, ami azt jelenti, hogy „elveszítheti a versenyülését”. A jelentés szerint Tsunoda az Aston Martin számára is opció lehet, amennyiben a Red Bull elengedné. Fernando Alonso szerződése akadályozza, hogy 2026-ra versenyzői ülést kapjon, de potenciálisan tartalékpilótaként csatlakozhatna. Tsunoda hosszú távú kapcsolata a Hondával segíthet. A japán gyártó szállítja majd az Aston erőforrásait a jövő évtől.

Ugyanakkor egyértelműen az az elsődleges célja, hogy a Red Bullnál maradjon. Horner szerint Tsunoda túltolja a Q3-ban, ami viszont hátráltatja a versenyeken való szereplését.

Isack Hadjar a legesélyesebb jelölt Tsunoda helyére, amennyiben a csapat úgy dönt, hogy az év végén váltanának. Hadjar eddig mindössze öt pontot szerzett, de hatalmas, lenyűgöző nyers tempót mutatott fel.

Vámosi Péter

Recent Posts

Lewis Hamilton miatt „tinilánnyá változott” egy hollywoodi színésznő a Met-gálán

Lewis Hamilton a Forma-1 talán egyetlen olyan versenyzője, aki a motorsport világán kívül is sztárnak…

1 óra ago

Mit érdemes tudni az új kamionos csapatról, a Ruppert Motorsportról?

A 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság egy vadonatúj alakulatot üdvözöl a Ruppert Motorsportot. Ők egy…

3 óra ago

A MotoGP és F1 korábbi sztárjai egy csapatban: meglepetés trió a Spa 24 óráson

Egy korábbi F1-es pilóta és egy MotoGP-legenda most egy csapatban indul a világ egyik legkeményebb…

5 óra ago

A Netflix megkergette a régi Alpine-főnököt Miamiban

A Netflix kamerái megjelentek az Alpine sorsdöntő pillanatainál Miamiban, aminek nem feltétlenül örültek. Szerda reggel…

7 óra ago

Indy 500-ra csábítják Daniel Ricciardót – vajon elég bátor hozzá?

A 2025-ös Forma-1-es szezonra sokak kedvence, Daniel Ricciardo kiszorult a mezőnyből. Sőt már a tavalyi…

9 óra ago

Titkos tárgyalásban áll a Cadillac egy korábbi F1 pilótával, aki nem Perez!

A hétvégi Miami Nagydíjon a Forma-1-es legenda Michael Schumacher fia is meglepetésszerűen megjelent a paddockban.…

11 óra ago