Categories: F1

Doohan után egy másik pilótánál is rezeg a léc

Jack Doohan lett a második Forma-1-es pilóta, aki 2025-ben elvesztette a versenyülését.

Az Alpine döntött, hogy a Miami Nagydíj után ejti őt. Flavio Briatore elárulta, hogy Franco Colapinto lesz az Alpine versenyzője a következő, imolai futamtól kezdve. Az argentin 5 futam erejéig már biztosan beülhet a teljes munkaidős versenyzői ülésbe. Ahelyett, hogy teljesen elbocsátanák, az Alpine ugyanakkor megtartja Doohant a felállásukban. De nem valószínű, hogy újra ennél az alakulatnál fog versenyezni. Vannak is hasonlóságok Liam Lawson Red Bull-os lefokozásával. Lawson mindössze két verseny után veszítette el a helyét Max Verstappen mellett, és a Racing Bullsnál folytathatta a versenyzést. Lawson esélye azonban arra, hogy visszatérjen a Red Bullhoz, „igen csekély”.

Yuki Tsunoda lett a kedvezményezett, amikor Lawson elvesztette a Red Bull Racinges ülését. Miután decemberben figyelmen kívül hagyták, végül ötödik F1-es szezonjára léptették elő az élcsapathoz. Tsunoda azonban az első négy versenyhétvégéjén mindössze hat pontot szerzett a Red Bull pilótájaként. Ugyanezen időszakban Max Verstappen 63-at jegyzett. Japánban a pont nélküli debütálása után Bahreinben a kilencedik helyen végzett. Ezután kiesett a Szaúd-arábiai Nagydíjon, miután az első körben Pierre Gaslyval összeakadt. Tsunoda Lawsont utánozta a Miamiban történt sprint Q1-es kiesésével, bár a büntetések segítségével a hatodik helyre tudott visszakeveredni. A főfutamon a 10. helyen indult, majd ért célba.

Egyértelmű előrelépés volt közvetlen elődjéhez és az utolsó idők Sergio Perezéhez képest. A Red Bull azonban nem elégedett. A Bild arról számol be, hogy Christian Horner és a menedzsment egyre türelmetlenebbek Tsunodával, ami azt jelenti, hogy „elveszítheti a versenyülését”. A jelentés szerint Tsunoda az Aston Martin számára is opció lehet, amennyiben a Red Bull elengedné. Fernando Alonso szerződése akadályozza, hogy 2026-ra versenyzői ülést kapjon, de potenciálisan tartalékpilótaként csatlakozhatna. Tsunoda hosszú távú kapcsolata a Hondával segíthet. A japán gyártó szállítja majd az Aston erőforrásait a jövő évtől.

Ugyanakkor egyértelműen az az elsődleges célja, hogy a Red Bullnál maradjon. Horner szerint Tsunoda túltolja a Q3-ban, ami viszont hátráltatja a versenyeken való szereplését.

Isack Hadjar a legesélyesebb jelölt Tsunoda helyére, amennyiben a csapat úgy dönt, hogy az év végén váltanának. Hadjar eddig mindössze öt pontot szerzett, de hatalmas, lenyűgöző nyers tempót mutatott fel.

Vámosi Péter

Recent Posts

Mely filmekből ismert autók varázsolnak el majd a 2025-ös Red Bull Legends Parade-en?

A Forma-1-es Osztrák Nagydíj 2025-ben egyértelműen hollywoodi hangulatot teremt majd. Az "F1: The Movie” premierjével…

6 óra ago

Liam Lawson szerint a csapata nem elég bátor

Az idei év egyik nagy újdonsága, hogy a Pirelli egy hatodik, leglágyabb keverékű gumit is…

8 óra ago

Horner jó hírekkel állt elő Verstappennek az idei bajnoki harc miatt

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner világossá tette, hogy a regnáló világbajnokként nem állnak készen…

10 óra ago

Az egyre inkább reményvesztett Bagnaiát felkérdezte a versenyirányítás Márquezzel kapcsolatban

Francesco Bagnaia három körön keresztül visszatért legjobb formájához Mugellóban, és kemény csatát vívott csapattársával, Marc…

12 óra ago

Hamilton kivívta Brad Pitt tiszteletét az F1 film forgatása alatt

Az elkészült "F1” film sztárja, Brad Pitt dicsérte Lewis Hamilton "integráló” hatását a nagy költségvetésű…

14 óra ago

Lukács Tamás ismét értékes pontokat szerzett a Northern Talent Cup csehországi fordulóján

A Road To MotoGP program egyik legjelentősebb versenysorozatának a Northern Talent Cup idei harmadik versenyhétvégéjére…

15 óra ago