Fotó: Alpine
Az Alpine F1 Team hivatalosan bejelentette, hogy a következő versenytől kezdve Franco Colapinto veszi át Jack Doohan helyét a csapatnál.
Az argentin tehetség a tavalyi szezon végén hívta fel magára a figyelmet, mikor a Williamsnél debütált a menesztett Logan Sargeant helyén. Bemutatkozása után sok csapat célkeresztjébe bekerült, de addigra már minden reális hely elkelt. Így Colapinto 2025-re versenyzői ülés nélkül maradt.
Leigazolta azonban az Alpine tartalékversenyzőnek és azonnal felröppent a hír, hogy Doohant az első adandó alkalommal kirakhatják a csapatból Colapintóért. Azt pletykálták, hogy az ausztrálnak mindössze 6 versenyhétvége áll a rendelkezésére, és ez most be is bizonyosodott.
Miután az Alpine fiatal csapatfőnöke, Oliver Oakes rövid szolgálati idő után távozott a posztról, helyét pedig Flavio Briatore vette át, a versenyzőcserét is bejelentették.
A csapat közleménye szerint Colapinti jelen megbízatása 5 versenyhétvégére szól, majd az osztrák és a brit versenyhétvége között újraértékelik a helyzetet. Ez egyben azt is jelenti, hogy Jack Doohan továbbra is a csapat szerves része marad, és erre az időszakra ő lesz az első számú tartalékversenyző.
„A szezon nyitófutamait áttekintve arra a döntésre jutottunk, hogy a következő öt versenyre Francót ültetjük az autóba Pierre (Gasly) mellé” – mondta Flavio Briatore. „Mivel a mezőny idén ennyire összetett, és mivel a csapat az elmúlt 12 hónapban drasztikusan javított a versenyképes autón, olyan helyzetben vagyunk, hogy szükségesnek látjuk a felállás rotálását. Azt is tudjuk, hogy a 2026-os szezon fontos lesz a csapat számára, és az idei szezonban a versenyzők teljes és igazságos értékelése a helyes lépés annak érdekében, hogy jövőre maximalizáljuk ambícióinkat. Továbbra is támogatjuk Jacket a csapatnál, mivel ebben a szezonban eddig nagyon profi módon viselkedett versenyzői szerepkörében. A következő öt futam lehetőséget ad arra, hogy kipróbáljunk valami mást, és ezt az időszakot követően értékelni fogjuk a lehetőségeinket.”
Franco Colapinto így nyilatkozott: „Először is szeretném megköszönni a csapatnak, hogy lehetőséget adtak arra, hogy a következő öt versenyen vezethessek. Keményen fogok dolgozni a csapattal, hogy felkészüljek a következő imolai futamra és a közelgő tripla versenyre, amely kétségtelenül intenzív lesz és nagy kihívás mindenki számára. Éber maradtam, és a lehető legjobban felkészültem a csapat tesztprogramjával, valamint az enstone-i szimulátoron is. Mindent megteszek majd azért, hogy gyorsan felvegyem a tempót, és mindent beleadjak, hogy a lehető legjobb eredményt érjem el Pierre mellett.”
Jack Doohan elmondta: „Nagyon büszke vagyok arra, hogy megvalósítottam életre szóló ambíciómat, hogy profi Forma-1-es pilóta legyek, és örökké hálás leszek a csapatnak, amiért segítettek megvalósítani ezt az álmomat. Nyilvánvaló, hogy ez a legutóbbi fejezet nehéz számomra, mert profi versenyzőként természetesen versenyezni akarok. Ennek ellenére nagyra értékelem a csapat bizalmát és elkötelezettségét. Csapatként hosszú távú céljaink vannak, és én továbbra is minden tőlem telhető módon a maximumot fogom nyújtani, hogy segítsek ezek elérésében. Egyelőre leszegem a fejem, továbbra is keményen dolgozom, érdeklődéssel figyelem a következő öt futamot, és továbbra is a saját személyes céljaimat hajtom.”
Amikor Valentino Rossi a Hondát a Yamahára cserélte, hátrahagyta a motorját, amely három egymást követő…
Lewis Hamilton a Forma-1 talán egyetlen olyan versenyzője, aki a motorsport világán kívül is sztárnak…
A 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság egy vadonatúj alakulatot üdvözöl a Ruppert Motorsportot. Ők egy…
Egy korábbi F1-es pilóta és egy MotoGP-legenda most egy csapatban indul a világ egyik legkeményebb…
A Netflix kamerái megjelentek az Alpine sorsdöntő pillanatainál Miamiban, aminek nem feltétlenül örültek. Szerda reggel…
A 2025-ös Forma-1-es szezonra sokak kedvence, Daniel Ricciardo kiszorult a mezőnyből. Sőt már a tavalyi…