Flavio Briatore nem véletlenül kötött Franco Colapintóval ilyen szerződést, mint ez kiderült.
A múlt héten jelentették be a régóta várt Franco Colapinto érkezését, aki Jack Doohan helyére érkezik ezzel. A fiatal argentin pilóta a szezonkezdet előtt került az Alpine-hoz, miután tavaly a Williamsnél debütált, és fejezte be a szezon Logan Sargeant helyén. Maradni nem volt lehetősége, mert már le volt zsírozva Carlos Sainz szerződtetése. Ezzel úgy nézett ki, hogy Colapinto az idénre mindössze csak egy tartalékos ülést kaphat, a francia csapat ezt másképp gondolta.
A szezon kezdetén komolyabb híresztelések röppentek fel, hogy Colapinto átveszi Doohan helyét, a lehető leghamarabb. Ahogy haladt előre a szezon fokozatosan csendesültek a hírek, de a Miami Nagydíj után robbant a bomba. Az Alpine csapatfőnöke, Oliver Oakes lemondott pozíciójáról és ennek okát az érkező cserében látták. Pár nappal később azonban kiderült, hogy másról van szó. Végül bejelentették a cserét, és Colapinto a következő öt futamon mindenképpen autóba ül. A huszonegy éves versenyző idén már tesztelt, az Alpine 2023-as autójával a Monzában és Zandvoortban. Emellett lelkesen szimulátorozott a feljegyzett a támogatói szerepkör részeként.
Az imolai futam elött azt is megtudhatta a Forma-1 közössége, miért csak elkövetkezendő öt futamra szól Colapinto szerződése. Ez annak fényében néz ki furcsán, hogy Doohan hasonló szerződéssel rendelkezett, akinél az Alpine még nem zárta ki, hogy a szezon vége előtt visszatérjen. Továbbá Paul Aron, a francia csapat másik tesztpilótája jelenthet alternatívát, miután a tavalyi Formula 2-es bajnokságban a harmadik helyen végzett.
Mint kiderült Briatore Colapinto szponzorainak próbál így üzenni. Azt mondja, ha az eredmények jók lesznek, és az Alpine-nak fizetett pénz is megfelelő, akkor nem lesz veszélyben Colapinto ülése. A jelenleg a csapatfőnöki teendőket is átvevő olasz azonban nem tervez újabb cserét, mert a csapatnak most stabilitásra lesz szüksége Tavaly óta Colapinto huszonöt millió fontos támogatást adna a csapatának. Ekkor az Alpine igyekezett kihasználni a lehetőségeket, akik idén már tárgyaltak a pilóta szponzoraival, és februárban szerződést kötöttek a Mercado Librével. A tárgyalások nem voltak teljesen egyértelműek, ami megmagyarázza, hogy Briatore miért ajánlott fel egy erőteljes ösztönzést.
Hány versenyzőt alkalmazhat az Alpine a 2025-ös F1-es szezonban?