F1

Kiderült, miért csak öt futamos szerződést kapott Colapinto

Flavio Briatore nem véletlenül kötött Franco Colapintóval ilyen szerződést, mint ez kiderült.

A múlt héten jelentették be a régóta várt Franco Colapinto érkezését, aki Jack Doohan helyére érkezik ezzel. A fiatal argentin pilóta a szezonkezdet előtt került az Alpine-hoz, miután tavaly a Williamsnél debütált, és fejezte be a szezon Logan Sargeant helyén. Maradni nem volt lehetősége, mert már le volt zsírozva Carlos Sainz szerződtetése. Ezzel úgy nézett ki, hogy Colapinto az idénre mindössze csak egy tartalékos ülést kaphat, a francia csapat ezt másképp gondolta.

A szezon kezdetén komolyabb híresztelések röppentek fel, hogy Colapinto átveszi Doohan helyét, a lehető leghamarabb. Ahogy haladt előre a szezon fokozatosan csendesültek a hírek, de a Miami Nagydíj után robbant a bomba. Az Alpine csapatfőnöke, Oliver Oakes lemondott pozíciójáról és ennek okát az érkező cserében látták. Pár nappal később azonban kiderült, hogy másról van szó. Végül bejelentették a cserét, és Colapinto a következő öt futamon mindenképpen autóba ül. A huszonegy éves versenyző idén már tesztelt, az Alpine 2023-as autójával a Monzában és Zandvoortban. Emellett lelkesen szimulátorozott a feljegyzett a támogatói szerepkör részeként.

Az imolai futam elött azt is megtudhatta a Forma-1 közössége, miért csak elkövetkezendő öt futamra szól Colapinto szerződése. Ez annak fényében néz ki furcsán, hogy Doohan hasonló szerződéssel rendelkezett, akinél az Alpine még nem zárta ki, hogy a szezon vége előtt visszatérjen. Továbbá Paul Aron, a francia csapat másik tesztpilótája jelenthet  alternatívát, miután a tavalyi Formula 2-es bajnokságban a harmadik helyen végzett.

Mint kiderült Briatore Colapinto szponzorainak próbál így üzenni. Azt mondja, ha az eredmények jók lesznek, és az Alpine-nak fizetett pénz is megfelelő, akkor nem lesz veszélyben Colapinto ülése. A jelenleg a csapatfőnöki teendőket is átvevő olasz azonban nem tervez újabb cserét, mert a csapatnak most stabilitásra lesz szüksége Tavaly óta Colapinto huszonöt millió fontos támogatást adna a csapatának. Ekkor az Alpine igyekezett kihasználni a lehetőségeket, akik idén már tárgyaltak a pilóta szponzoraival, és februárban szerződést kötöttek a Mercado Librével. A tárgyalások nem voltak teljesen egyértelműek, ami megmagyarázza, hogy Briatore miért ajánlott fel egy erőteljes ösztönzést.

Silló Barnabás

Recent Posts

Martín apja kiállt fia mellett, akit a paddock legvitatottabb pilótájaként tartanak számon

Jorge Martín helyzete az Apriliával továbbra is beszélgetés tárgyát képezi. Ügynökének legutóbbi nyilatkozata és a…

8 perc ago

Bezzecchi szorongatta Marc Márquezt, öccsére műtét vár bukása után

Marc Márquez ezúttal nem mutatott olyan fölényt, mint a korábbi hétvégéken, de így is behúzta…

1 óra ago

A Red Bull csapatfőnöke megríkatná a McLaren-rajongókat

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner magabiztosan várja az Osztrák Nagydíjat. Nem titkolt szándéka, hogy…

2 óra ago

Quartararo tartja egyedül a Yamahában a lelket, de még így sem képes megelőzni senkit

A negyedik pole pozíció sem hozott sikert eddig idén Fabio Quartararo számára. Mi vezetett bajon…

4 óra ago

Jó ideig hosszabbított Ausztria a Forma-1-gyel

A legendás Osztrák Nagydíj 2041-ig marad az F1 versenynaptárában, miután a FOM hosszú távú szerződéshosszabbítást…

5 óra ago

Hatalmasat megy a mozikban az F1 film

Még csak két nap telt el a hivatalos világpremier óta, de egyelőre vonzza az embereket…

6 óra ago