Fotó: Williams Racing
Flavio Briatore nem véletlenül kötött Franco Colapintóval ilyen szerződést, mint ez kiderült.
A múlt héten jelentették be a régóta várt Franco Colapinto érkezését, aki Jack Doohan helyére érkezik ezzel. A fiatal argentin pilóta a szezonkezdet előtt került az Alpine-hoz, miután tavaly a Williamsnél debütált, és fejezte be a szezon Logan Sargeant helyén. Maradni nem volt lehetősége, mert már le volt zsírozva Carlos Sainz szerződtetése. Ezzel úgy nézett ki, hogy Colapinto az idénre mindössze csak egy tartalékos ülést kaphat, a francia csapat ezt másképp gondolta.
A szezon kezdetén komolyabb híresztelések röppentek fel, hogy Colapinto átveszi Doohan helyét, a lehető leghamarabb. Ahogy haladt előre a szezon fokozatosan csendesültek a hírek, de a Miami Nagydíj után robbant a bomba. Az Alpine csapatfőnöke, Oliver Oakes lemondott pozíciójáról és ennek okát az érkező cserében látták. Pár nappal később azonban kiderült, hogy másról van szó. Végül bejelentették a cserét, és Colapinto a következő öt futamon mindenképpen autóba ül. A huszonegy éves versenyző idén már tesztelt, az Alpine 2023-as autójával a Monzában és Zandvoortban. Emellett lelkesen szimulátorozott a feljegyzett a támogatói szerepkör részeként.
Az imolai futam elött azt is megtudhatta a Forma-1 közössége, miért csak elkövetkezendő öt futamra szól Colapinto szerződése. Ez annak fényében néz ki furcsán, hogy Doohan hasonló szerződéssel rendelkezett, akinél az Alpine még nem zárta ki, hogy a szezon vége előtt visszatérjen. Továbbá Paul Aron, a francia csapat másik tesztpilótája jelenthet alternatívát, miután a tavalyi Formula 2-es bajnokságban a harmadik helyen végzett.
Mint kiderült Briatore Colapinto szponzorainak próbál így üzenni. Azt mondja, ha az eredmények jók lesznek, és az Alpine-nak fizetett pénz is megfelelő, akkor nem lesz veszélyben Colapinto ülése. A jelenleg a csapatfőnöki teendőket is átvevő olasz azonban nem tervez újabb cserét, mert a csapatnak most stabilitásra lesz szüksége Tavaly óta Colapinto huszonöt millió fontos támogatást adna a csapatának. Ekkor az Alpine igyekezett kihasználni a lehetőségeket, akik idén már tárgyaltak a pilóta szponzoraival, és februárban szerződést kötöttek a Mercado Librével. A tárgyalások nem voltak teljesen egyértelműek, ami megmagyarázza, hogy Briatore miért ajánlott fel egy erőteljes ösztönzést.
Jorge Martín helyzete az Apriliával továbbra is beszélgetés tárgyát képezi. Ügynökének legutóbbi nyilatkozata és a…
Marc Márquez ezúttal nem mutatott olyan fölényt, mint a korábbi hétvégéken, de így is behúzta…
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner magabiztosan várja az Osztrák Nagydíjat. Nem titkolt szándéka, hogy…
A negyedik pole pozíció sem hozott sikert eddig idén Fabio Quartararo számára. Mi vezetett bajon…
A legendás Osztrák Nagydíj 2041-ig marad az F1 versenynaptárában, miután a FOM hosszú távú szerződéshosszabbítást…
Még csak két nap telt el a hivatalos világpremier óta, de egyelőre vonzza az embereket…