F1

Kiderült, miért csak öt futamos szerződést kapott Colapinto

Flavio Briatore nem véletlenül kötött Franco Colapintóval ilyen szerződést, mint ez kiderült.

A múlt héten jelentették be a régóta várt Franco Colapinto érkezését, aki Jack Doohan helyére érkezik ezzel. A fiatal argentin pilóta a szezonkezdet előtt került az Alpine-hoz, miután tavaly a Williamsnél debütált, és fejezte be a szezon Logan Sargeant helyén. Maradni nem volt lehetősége, mert már le volt zsírozva Carlos Sainz szerződtetése. Ezzel úgy nézett ki, hogy Colapinto az idénre mindössze csak egy tartalékos ülést kaphat, a francia csapat ezt másképp gondolta.

A szezon kezdetén komolyabb híresztelések röppentek fel, hogy Colapinto átveszi Doohan helyét, a lehető leghamarabb. Ahogy haladt előre a szezon fokozatosan csendesültek a hírek, de a Miami Nagydíj után robbant a bomba. Az Alpine csapatfőnöke, Oliver Oakes lemondott pozíciójáról és ennek okát az érkező cserében látták. Pár nappal később azonban kiderült, hogy másról van szó. Végül bejelentették a cserét, és Colapinto a következő öt futamon mindenképpen autóba ül. A huszonegy éves versenyző idén már tesztelt, az Alpine 2023-as autójával a Monzában és Zandvoortban. Emellett lelkesen szimulátorozott a feljegyzett a támogatói szerepkör részeként.

Az imolai futam elött azt is megtudhatta a Forma-1 közössége, miért csak elkövetkezendő öt futamra szól Colapinto szerződése. Ez annak fényében néz ki furcsán, hogy Doohan hasonló szerződéssel rendelkezett, akinél az Alpine még nem zárta ki, hogy a szezon vége előtt visszatérjen. Továbbá Paul Aron, a francia csapat másik tesztpilótája jelenthet  alternatívát, miután a tavalyi Formula 2-es bajnokságban a harmadik helyen végzett.

Mint kiderült Briatore Colapinto szponzorainak próbál így üzenni. Azt mondja, ha az eredmények jók lesznek, és az Alpine-nak fizetett pénz is megfelelő, akkor nem lesz veszélyben Colapinto ülése. A jelenleg a csapatfőnöki teendőket is átvevő olasz azonban nem tervez újabb cserét, mert a csapatnak most stabilitásra lesz szüksége Tavaly óta Colapinto huszonöt millió fontos támogatást adna a csapatának. Ekkor az Alpine igyekezett kihasználni a lehetőségeket, akik idén már tárgyaltak a pilóta szponzoraival, és februárban szerződést kötöttek a Mercado Librével. A tárgyalások nem voltak teljesen egyértelműek, ami megmagyarázza, hogy Briatore miért ajánlott fel egy erőteljes ösztönzést.

Silló Barnabás

Recent Posts

Russell rendkívül izgatott a közelgő F1 film kapcsán

Bő egy hónap és megérkezik a mozikba a grandiózus Forma-1-es mozifilm, az F1. A Brad…

54 perc ago

Amikor megjött az eső, lemásolta egy riválisát Bezzecchi

Marco Bezzecchi még nem sosem tesztelte az Aprilia idei motorját esős körülmények között, így egy…

3 óra ago

Elmondta Hadjar, szerinte miben más a Forma-1, mint az alsóbb kategóriák

A Racing Bulls ifjonca elárulta, hogy szeret kiabálni a futam közben, amit eddig nem mindig…

5 óra ago

Quartararo sem úszta meg büntetés nélkül a Francia Nagydíj után

Fabio Quartararo büntetéssel hagyta el a Francia Nagydíjat, de ez nem vette el a kedvét.…

7 óra ago

Carlos Sainz Briatore exével és egy gyönyörű színésznővel az oldalán pózolt Cannes-ban

A Williams Racing versenyzője, Carlos Sainz nem akármilyen hölgytársaságban jelent meg a 2025-ös cannes-i filmfesztivál nyitóestjén.…

8 óra ago

Hamiltonnak már egy „bűnös” összekötője is van Olaszországban

Lewis Hamilton elárulta, mi a legnagyobb "baja" Olaszországgal. Az, hogy ott túlságosan könnyen jut pizzához,…

11 óra ago