F1

Alonso elengedése közel három év távlatából is fáj a Renault vezérigazgatójának

Luca de Meo a Renault vezérigazgatója bánja, hogy annak idején nem kezelték megfelelően Fernando Alonso kéréseit.

A 2022-es Magyar Nagydíj után érkezett a szenzáció, amikor a kétszeres világbajnok bejelentette, hogy jövőre már az Aston Martinnál fog versenyezni. Ez hatalmas fejetlenségbe csapott át az Alpine-nál, akik másnap be is jelentették akkori tesztpilótájukat, Oscar Piastrit. Itt pedig még nagyobb fordulat következett be, a fiatal versenyző kijelentette saját Twitter oldalán, hogy nem lesz a francia alakulat versenyzője jövőre. Ekkor az Alpine két szék közé ült, és egy pilótával rendelkeztek a 2023-as kampányra.

Az enstone-i csapat úgy tervezte, hogy Alonsóval egyéves szerződést köt, mielőtt a junior védencének, Piastrinak adják az ülést 2024-től. Nos, ez Alonsónak egyáltalán nem tetszett, és a jobb lehetőségeket adó Aston Martinhoz ment. Végül Piastriról is lemaradtak, mert ő időközben a McLarennel megegyezett. Ezt egy jogi hercehurca követte a két csapat között, amely az Szerződések Felülvizsgálati Bizottsága döntésével zárult. Végül ezt is elvesztette az Alpine. A francia csapat azért nem járt olyan rosszul, mert Pierre Gaslyt hozták el az Alpha Tauritól, és a hazai versenyzőjük azóta is a csapatot erősíti. Mert hogy 2021 óta ötször váltott pilótafelállást a csapat: Tavalyi év utolsó futamára Esteban Ocon helyett érkezett Jack Doohan, őt pedig Franco Colapinto váltotta.

Viszont a Renault-főnököt azóta is bántja az Alonsóval történt dolog.

„Ő egy hihetetlen srác, és egy részünkről elkövetett hiba miatt hagyott el minket az Alpine-nál. Nem úgy bántunk vele, ahogy kellett volna. Egyébként még mindig nagyon jó a kapcsolatunk. Nagyon tisztelem őt. Fernando egy nagyszerű bajnok, egy remek srác. Nagyon kevés embert találunk, akikben megvan Fernando elszántsága. Ő egy hihetetlen versenyző, különösen, ha kap egy autót, ami versenyképes. Remélem, hogy sikeres lesz az Aston Martinnal. Megérdemli.” – magyarázta Luca de Meo könyvének bemutatóján.

Alonso remekül elkezdte az astonos karrierjét, mert a 2023-as szezon első három futamán dobogós lett. A szezonban még öt dobogót hozzá tudott tenni, de az autó sebessége a szezon felénél már lejjebb csökkent. 2024-ben tisztes középcsapat volt az Aston, de idén harmatgyengén teljesítenek. A spanyolnak 2025-ben még egyetlen pontja sincs.

Silló Barnabás

Recent Posts

Aprilia: „Martín vagy leül tárgyalni, vagy bíróság elé visszük az ügyet”

A Jorge Martín körül kialakult helyzet végül a Holland Nagydíj helyszínén, Assenben robbant ki, ahol…

58 perc ago

75 év, 10 ikonikus pillanat – Az F1-es Brit Nagydíj legemlékezetesebb eseményei

75 éves idén a Forma-1, melyet egész évben ünnepel a bajnokság. Azonban most a szezon…

3 óra ago

Ecclestone történelmi tette 94 évesen ellopta a show-t Ausztriában

Egy olyan ritka pillanatban, mint kb. egy esőmentes verseny Spa-ban, az F1 korábbi ura, Bernie…

5 óra ago

Ha a hegy nem megy Mohamedhez, Bagnaia változtatja a stílusát a GP25-höz

Francesco Bagnaia másodszor egy héten belül veszítette el győzelmi sorozatát kedvenc pályáin, ezúttal Assenben. A…

7 óra ago

Szakági nap a Balaton Park Circuiten – Új korszak kezdődik a magyar gyorsasági motorsportban

A Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) szervezésében rendezték meg az elmúlt hétvégén a Szakági napot a…

8 óra ago

Bottas szerint ekkor dőlhet el az, hogy mit fog csinálni 2026-ban

Július kritikus hónap lesz a finn Valtteri Bottas számára, ezt a pilóta is megerősítette. A…

9 óra ago