Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool
Max Verstappen elmondása szerint azért döntött úgy, hogy Franz Hermman álnéven tesztel egy Ferrarival a Nürburgringen, hogy elkerülje a nagyobb érdeklődést.
A Red Bull Racing pilótája a Nürburgring Langstrecken-Serie tesztjén egy Emil Frey Racing által felkészített 296 GT3-assal tett látogatást a Nordschleifén, ami az első köreit jelentette a hírhedt Zöld Pokolban. Az Imolában megrendezésre kerülő Emilia-Romagna Nagydíj előtt Verstappen elmondta, hogy szeretett volna a radar alatt maradni, hiszen a tesztjének híre gyorsan elterjedt, és alig pár nappal a történtek után a közösségi médiában osztotta meg tapasztalatait:
„Álnevet vártak el tőlem, ezért azt mondtam, hogy „legyen annyira német, amennyire csak lehet.”
Arra a kérdésre, hogy miért érzett kényszert arra, hogy álnéven induljon, Verstappen hozzátette:
„Mert úgy nem vagy rajta a nevezési listán. Egyébként az emberek reggel 8-kor úgy kelnek fel, hogy tudják, hogy a nevem ott van a nevezési listán. Tudtam, hogy ha egyszer oda megyek, az emberek rájönnek, ez normális, de legalább nem voltam a nevezési listán névvel. Így legalább reggel 8-kor, 9-kor egész nyugodt volt a helyzet.”
A hollandnak a Forma-1-en kívül régi vágya, hogy a nürburgringi 24 óráson is versenyezzen. A teszt az első lépése afelé, hogy ez valósággá is váljon:
„Szeretném ezt meglépni a jövőben. Ezért csinálom ezeket a dolgokat, hogy némileg felkészüljek, szerezzek egy kis tapasztalatot, hogy a jövőben ne kelljen ezt megtennem.
Egyes pletykák szerint Verstappen mintegy három másodperccel gyorsabb volt a GT3-as körrekordnál, 7:49,5 másodperces időt autózott, erre ennyit mondott:
„Nem azért voltam ott, hogy megmutassam, hogy meg tudok dönteni egy körrekordot vagy bármiféle rekordot. Csak jól éreztem magam, és a csapattal, valamint Emil Freyvel együtt ismerkedtem a pályával. Ők még nem voltak ott korábban, így nekik is az az álom, hogy 24 órát teljesítsenek ott. Jól éreztük magunkat, felgyorsultunk. A körülményekkel is szerencsénk volt; igazán szép és napos idő volt, szóval ez remek, ha az embernek ilyen napjai vannak.
„Verstappennek Deutscher Motor Sport Bund (DMSB) licenccel is kellene rendelkeznie ahhoz, hogy a Nürburgringen versenyezhessen, de a négyszeres F1-es bajnoknak saját GT World Challenge Europe csapata van.
A Verstappen.com idén a 2 Seas Motorsport által felkészített Aston Martin Vantage-tel indul a Spa 24 órás versenyen. Ezen nevezéssel Harry King, Chris Lulham és Thierry Vermeulen fognak vezetni.
Miután már megnézhettétek a Slovakia Ringen készült interjúnkat Kiss Norbival, Steffen Faasszal és Jochen Hahnnal,…
Szombaton a Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) és a Balaton Park Circuit jóvoltából a magyar licensszel…
A legnagyobb Forma-1-es történelemmel bíró állomás következik a versenynaptárban, a Brit Nagydíj. Így természetesen a…
Több helyről érdeklődnek a Brad Pitt iránt a motorsportban. Múlt héten megjelent az F1-film, ami…
Marc Márquez győzelmével zárult a Holland Nagydíj a MotoGP-ben, mögötte Marco Bezzecchi ért célba másodikként,…
Max Verstappen számára volt egy "jó" oldala annak, hogy már az Osztrák Nagydíj legelején kiesett,…