A csütörtöki médianapon természetesen téma volt a Jack Doohan és Franco Colapinto csere, amiben több versenyző is megszólalt.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, az argentin versenyző Jack Doohant váltotta az Alpine-nál mindössze hat futam után. Colapinto még a szezon előtt került a franciákhoz, miután tavaly a Williamsnél Logan Sargeantet váltotta az utolsó néhány futamra. Ott nem maradhatott, mert Carlos Sainz érkezése már be volt jelentve, így csak tartalékos lehetett volna a brit csapatnál. Viszont még a szezon befejezte előtt mentek az erős híresztelések, hogy a fiatal versenyző nem marad ülés nélkül. Nem is maradt, bár kellett egy kis idő.
Doohan az Alpine akadémiájának növendéke volt, és a 2025-ös szezonra volt leszerződve. A közbeszéd sosem nevezte az ausztrált egy kiemelkedő pilótának, és a francia csapat sem feltétlen benne látta a jövőt. A most már tényleges csapatfőnöknek kinevezett Flavio Briatore pedig sosem titkolta, hogy Colapintót favorizálja, és várta a lehetőséget, hogy betegye Doohan helyére. Még el sem kezdődött az év, de már erősen pusmogtak, hogy Doohan a kirúgására vár, és a Miami Nagydíj után lefokozták tartalékosnak.
A történés sok versenyzőnek indokolatlanul keménynek tűnt, és többen elmondták a véleményüket az Alpine lépése ellen.
Először Liam Lawson mondta el gondolatait a témában, aki bizonyára tudja milyen érzés ez, mert ő a Red Bullnál kezdte a szezont, de két futam után lekerült a Racing Bullshoz:
„Beszéltem Jackkel, nyilvánvalóan nagyon nehéz a számára. Szerintem eleget tett ahhoz, hogy a Forma-1-ben maradjon. De ez nehéz. Hogyan lehet elvárni, hogy öt futam alatt mindent megmutasson, különösen az újonc szezonjában? Sajnos ez egy nagyon gyilkos szitu. Már az F1 előtt is mindent megtett ahhoz, hogy itt legyen, és eleget tett az F1-ben is ahhoz, hogy megérdemelje, hogy visszatérjen.”
Lawson csapattársa, Isack Hadjar sem rejtette el a véleményét a cseréről:
„Megérteném a cserét, ha egy Red Bullban vagy és a világbajnoki címért akarsz harcolni. Akkor talán lenne értelme. De egyébként, ha azt akarod, hogy az újoncod tapasztalatot szerezzen, akkor lehetőséget kell neki adni, különben nem versenyezhet. Nekem nem volt pisztoly szegezve a fejemhez a szezon kezdete előtt, ez mindenképpen jót tett. Már a szezon előtt is volt egy kis rossz szaga, mert szerintem nagy nyomással és elvárásokkal vágott neki a szezonnak. Nem igazán volt jó a környezet a számára. Elég igazságtalannak érzem, mert hat futam alatt nem volt ideje arra, hogy bármit is mutasson, és nem mintha rakéta lett volna alatta. Szóval egy kicsit durva.”
Esteban Ocon, akit egyébként Doohan a tavalyi év utolsó futamán, Abu Dhabiban helyettesített a francia versenyző távozása miatt, fanyarul azt nyilatkozta, hogy a lépés tipikusan az Alpine-ra jellemző:
„Sajnos nem meglepő az a néhány döntés, amit a csapat az utóbbi időben hozott. Nyilvánvalóan szomorú vagyok Jack miatt. Biztos vagyok benne, hogy valamikor visszatér az Forma-1-be. Idén mutatott néhány igazán erős pillanatot. Például amikor szuperül kvalifikált, és az autóban is szuper gyors volt. Ezt jó volt látni.”
Ocon hozzátette, hogy Colapinto a közelgő visszatérésének a rossz körülményei ellenére is esélyt érdemel a komolyabb Forma-1-es karrierre:
„Franco is megérdemli, hogy az F1-ben legyen. Tavaly nagyszerű dolgokat mutatott a Williamsben. Sajnos nincs elég autó a rajtrácson ahhoz, hogy minden tehetség elférjen.”
Ocon csapattársa, Oliver Bearman is kiállt újonc társa védelmében, átfogóan leszámolva az Alpine bánásmódjával, valamint a csapat időzítésével:
„Szerintem az a nagyon nehéz ebben a helyzetben, hogy már az első futamtól kezdve fojtogatta a nyomás. El tudom képzelni, hogy milyen egy szörnyű helyzet ez. Úgy érzem, hogy a bánásmód az irányába nagyon igazságtalan volt. Az ő helyzetéből kiindulva, magam is újonc vagyok és nagyon nehéz, különösen a szezon első negyede. Eddig hat pályából négy olyanra mentünk, amik újak voltak számunkra. Volt két sprintversenyünk, amelyek debütánsként még nehezebbek a számunkra. Szóval igen, hihetetlenül durva szerintem.”