Jack Doohan utódja az Alpine F1-es csapatnál, Franco Colapinto úgy véli, hogy öt futam nem lesz elég ahhoz, hogy a lehető legtöbbet hozza ki magából a volán mögött.
Az Alpine a múlt héten jelentette be, hogy a 21 éves argentin a következő öt futamon fog vezetni a versenyzői „rotációs” politikájuk részeként. Doohan és Colapinto ezért szerepet cseréltek, és az ausztrál most az istálló tartalékosaként szerepel, miután az első hat futamon indulhatott. Colapinto tavaly kilenc versenyhétvégén szerepelt a Williamsnél, és már régóta Doohan valószínűsíthető utódjaként emlegették, miután az Alpine januárban leigazolta. Colapinto Imolában, az öt megerősített futam közül az első előtt, amely Monacót, Barcelonát, Montrealt és Spielberget is magában foglalja, így nyilatkozott:
„Remek lehetőség előtt állok, boldog vagyok, hogy a Forma-1-ben lehetek. Nem is gondolkodom öt futamban – egyszerűen csak elégedett vagyok, és nagyon jól kezelem a helyzetet. Azt hiszem, jelenleg csak vissza akarok ülni és vezetni. Persze, miután hallható volt, hogy Carlos Sainz azt mondta, hogy neki nagyjából 10 futamra van szüksége ahhoz, hogy hozzászokjon egy autóhoz, úgy gondolom, hogy nekem sem elég öt. Én csak kilencet vezettem eddig a királykategóriában. Szóval igen, valószínűleg kell még pár verseny, valószínűleg ötnél némileg több, hogy felvegyem a sebességet, és mindent kimaxoljak az autóból. De ez az, amim van, és csak maximalizálni akarom, élvezni, és megpróbálom a legjobbat nyújtani az istállónak.”
Colapinto tartalékpilótaként idén már komolyan részt vett az alakulat munkájában, szimulátoros munkát végzett, ami a csere bejelentése óta felgyorsult. Tavaly két versenyen szerzett pontot, de súlyos baleseteket is elszenvedett, azt mondja, hogy az Alpine-nál nehéz eredménycélokat kitűzni, és hogy „csak lépésről lépésre akar haladni”:
„Nem igazán ismerem az autót, szóval sok új dolog jön. Csak az alapokat akarom jól csinálni, aztán jönnek majd az eredmények. Nem igazán készülök semmilyen eredményre. A csapatok teljesítménye igazán szoros, és pályáról pályára változik. A végén, az első- és második szabadedzésen nem igazán van tiszta képünk arról, hogy hol állunk. Továbbra is sokat dolgozunk a csapattal, a fő cél, hogy az autót is gyorsabbá tegyük. Sok teljesítményt kell még találnunk, és szerintem ez mindenkinek sok munkával valósulhat meg. Szóval ez a fő cél – megpróbálni javítani a teljesítményen, aztán persze ezután az öt futam után majd meglátjuk.”
Még egy métert sem ment, de máris veszélyben van Colapinto F1-es ülése?