Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images/Alpine
Aligha ilyen visszatérésről álmodott Franco Colapinto, aki nem csak autót tört, még büntetést is kapott.
Az egész Emilia-Romagna Nagydíjon komoly figyelmet kap Colapinto, hiszen ez az első versenye az idén. Az Alpine debütánsa az időmérő kezdete után már bonyodalmakba került, mikor Yuki Tsunoda balesetét követően, a kvalifikáció újraindítási idejének megerősítése előtt a boxutca gyorsítósávjába hajtott be. Ezért egyhelyes rajtbüntetést kapott.
Az versenyirányítás jelentése így indokolta a büntetés kiosztását:
„A csapat képviselője kijelentette, hogy ő adta az utasítást, hogy az autó menjen ki, de ne engedjék ki teljesen. A versenyző félreértette az utasítást, ekkor a versenymérnöke utasításait megszegve a gyorsítósávba hajtott, mielőtt hivatalosan megerősítették volna az újraindítás idejét. Mikor ez megtörtént, már túl késő volt visszafordulni. Ezért a csapat utasította a versenyzőt, hogy haladjon kifelé a boxutcában.”
Nem sokkal a pályára hajtása után az argentin versenyző is balesetezett. Továbbjutó helyen állt, de értelemszerűen nem tudott nekiállni a Q2-nek. Így tizenötödikként végzett az időmérőn, és a büntetésével a tizenhatodik helyről rajtolhat.
Colapinto a bukása után az orvosi központba ment vizsgálatokra, de szerencsére mindent rendben találtak nála. Utána volt ideje szomorkodni és azt mondta, hogy hibája elfedte a csapat tényleges fejlődését.
„Az első köröm eléggé a limit alatt volt, de még így is versenyképes. Sok volt még hátra. Szóval, ez csak kár, egy nagyon drága hiba. Sajnálom a csapatot, akik nagyszerű munkát végeztek abban, hogy egy kicsit jobban megbarátkozzak az autóval. Biztos vagyok benne, hogy erősebben térünk vissza. A csapatnak most lesz egy kis munkája egyik napról a másikra. Nagyon sajnálom. De abban biztos vagyok, hogy holnap szépen megjutalmazzuk őket.” – mondta bizakodóan az argentin.
A futam holnap délután háromkor kezdődik.
Helmut Marko kimondta, hogy Laurent Mekies mérnöki tehetsége teszi őt olyan erős vezetővé a Red…
Carlos Sainz elmondta, mi az egyetlen dolog, ami leginkább frusztrálja a Williams Racing alakulatához való…
A pályaautózásra Adrian Newey által tervezett Red Bull RB17 gyorsabb, mint egy F1-es autó a…
Sokáig Marco Bezzecchi vezette a futamot, ám végül Marc Márquez húzta be a történelmi versenyt…
Max Verstappen a nyári szünet előtt végleg eloszlatta a Mercedeshez való átigazolásról szóló találgatásokat, és…
A Forma-1-es pilótapiac az idei év pletykákkal teli időszakát követően talán lenyugodott. A Williams csapatfőnöke,…