Categories: F1

Ezért nem számított Bearman időmérős köre az FIA szerint

Az FIA tisztázta, miképp állapította meg, hogy Oliver Bearman nem érte el időben a célvonalat ahhoz, hogy az utolsó gyors köre számítson a Q1-ben.

A Haas csapata azt mondta, biztosak benne, hogy tévesen nem vehetett részt a Q2-ben Imolában, miután az edzés korábbi fázisát piros zászlóval leintették. Az utolsó körét a Q1-ben nagyjából akkor teljesítette, amikor Franco Colapinto a Tamburellóban balesetet szenvedett. Az edzést az Alpine pilóta balesete miatt piros zászlóval zárták le. Zavar támadt, hogy Bearman befejezte-e a körét, mielőtt az edzést leintették.

A FOM időmérő grafikája eredetileg azt mutatta, hogy Bearman a körét befejezte, és ezzel feljebb került a sorrendben. Gabriel Bortoleto pedig az utolsó öt „kieső zónába” került. Később a grafika úgy módosult, hogy Bearman körét nem vették figyelembe, és Bortoleto a Haas pilótája helyett az utolsó helyet szerezte meg a Q2-ben. Az FIA később közölte, hogy Bearman körét „felülvizsgálják”. A Q2 azonban a Haas pilótája nélkül kezdődött, Bortoleto folytatta az edzést. A Haas csapatfőnöke, Ayao Komatsu meg van győződve arról, hogy Bearmannek engedélyezni kellett volna a folytatást az edzésen. Magyarázatot várt a stewardoktól:

„A szél megváltozott a Q1-re, így nehéz volt, de úgy éreztem, hogy Ollie nagyon jól reagált erre, és egy olyan köridőt menni, mint az 1’16.077, az igen jó kör. Ezt a köridőt azonban törölték, mivel a versenyirányítás úgy ítélte meg, hogy a piros zászló azelőtt jött ki, mielőtt áthaladt volna a célvonalon. Mi azonban másképp vélekedünk. Különböző bizonyítékokkal rendelkezünk, amelyek alátámasztják ezt, szóval egyeztettünk erről a stewardokkal, de semmi sem változtattak ezen a kvalifikációs eredményen. Szeretnénk megérteni, miért jutottak erre a következtetésre, és ehhez ragaszkodunk.”

Az FIA eredetileg azt közölte, hogy a Q2 16:46-kor kezdődik a tamburellói eset tisztázását követően, majd tovább halasztotta 16:58-ra. Komatsu ezt ezzel magyarázta:

„Nyilvánvalóan vitatkoztak, mivel a Q2 rajtját elhalasztották. Számunkra világos bizonyítékok szólnak amellett, hogy a köridejének meg kellett volna állnia. Szóval jelenleg ez az álláspontunk, de átláthatóságról szeretnénk beszélni a stewardokkal erről.”

A Haas nem közölte, milyen bizonyítékokkal rendelkezik. Bearman fedélzeti kamerájának felvételein azonban úgy tűnik, hogy csak az edzésidő végét jelző piros lámpák jelentek meg, amikor áthaladt a célvonalon, és a piros zászlót jelző piros lámpák csak később jelentek meg. Bearman maga is elmondta, meglepődött, hogy törölték a köridejét:

„Részünkről a quali jól ment, és fogalmam sincs, mi történt, amiért nem kerültem be a Q2-be. Nem láttam piros zászlót, mielőtt áthaladtam a kockás zászlónál. A csapat is ugyanezt látta minden nézetből, szóval nem tudom, miért nem adták vissza a köridőmet.”

Az FIA szerint a Colapinto balesete miatti piros zászlót 17,6 másodperccel 16:32 után jelezték. Bearman 20,9 másodperc múltán haladt át a célvonalon. A sportot irányító testület szóvivője hozzátette, hogy „a rajtrácson a megszakítás jelzése / piros zászló volt látható”, amikor Bearman áthaladt a célvonalon:

„A Q2-t elhalasztották, hogy a stewardok konzultálhassanak az illetékes időmérő szakértőkkel. Meg akarták vizsgálni, a helyzetet alátámasztó adatokat. Meg akartak győződni arról, hogy az időmérő rendszer adatai érvényesek, és ezért helyes volt ez az eljárás. Az elsődleges cél az volt, hogy megállapítsák, hogy Bearman a piros zászló előtt vagy után teljesítette-e a körét, és hogy a kört el kell-e venni, hogy a megfelelő versenyzők jussanak tovább a Q2-be.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Colapinto halálos fenyegetést is kapott, rajongói reakciót várnak az F1-től

Lassan nincs olyan Forma-1-es személy, aki még ne lett volna gyűlölködő, minősíthetetlen kommentek áldozata. Sőt…

32 perc ago

Halálos kimenetelű balesetben elhunyt a Moto2-es géposztály korábbi csillaga

Csütörtökön tragikus esemény rázta meg a motorsport világát, amikor a korábban a Moto2-ben is versenyző…

40 perc ago

A McLaren újra esélyt ad Brad Pittnek, hogy elérje a vágyott 320 km/órás sebességet

Brad Pitt F1-es filmje épp világszerte az első helyen áll a mozipénztárak listáján, de a…

2 óra ago

Meglepő név jelenhet meg a Supebike-világbajnokság mezőnyében?

A spanyol versenyző személyében új pilóta tűnhet fel a Superbike-paddockban jövőre. Vajon Arón Canet melyik…

3 óra ago

„Szörnyű, egyszerűen nem élvezem” – közölte Verstappen

Max Verstappen, a regnáló világbajnok, elmondta véleményét a vörös szőnyeges megjelenésekről.  A holland négyszeres világbajnok…

4 óra ago

A Libertyvel visszatérhet egy legendás pálya is?

Az Európai Bizottság zöld utat adott a Dorna felvásárlására irányuló Liberty Media-üzletnek. Ezzel világszerte sok…

5 óra ago