Max Verstappen a rajtot követően magához ragadta a vezetést az Emilia-Romagna Nagydíjon, majd győzelemre is váltotta azt.
Az első rajtkocka Oscar Piastrié volt, mellette pedig Max Verstappen várta a rajtot. A második sort George Russell és Lando Norris foglalták el, mögöttük pedig Fernando Alonso és Carlos Sainz sorakoztak fel.
Hazai pályán a két Ferrari, Charles Leclerc és Lewis Hamilton a 11. és 12. helyről rajtolhattak, míg az ifjú olyasz, Andrea Kimi Antonelli a 13. helyet foglalta el.
A tegnapi kvalifikáció kezdtén nagyot eső Yuki Tsunoda a boxutcából, a mezőny után rajtolhatott el.
Hamilton, Antonelli, Bearman, Hülkenberg és Tsunida kemény keverékű Pirelliken indultak, mindenki más közepes gumikon.
A rajtot követően Piastri előbb az élen maradt, pár száz méterrel később Verstappen bevetődött Piastri mellé és meg is előzte az ausztrált.
Leclerc a rajt után egy helyet javított, Hamilton azonban egyet veszített: kettőjük közé Hadjar és Antonelli ékelődött be.
A harmadik körben Leclerc az előtte haladó Gasly-t üldözte, aminek az lett az eredménye, az Alpine francia figyelmetlen volt és leszaladt a kavicságyba. Bár visszatalált az aszfaltra, de a 14. helyre esett vissza.
A 9. körben Norris már előzéssel próbálkozott Russellel szemben, de nem járt sikerrel. Egy körrel később ismét sikertelen volt a próbálkozása, sőt a füvet is meglátogatta. Végül a 11. körben sikerült a manőver. Ekkorr azonban a nyakukra rántottál a követőket, Alonsóval az élen. Ezt követően Russell érkezett is kerékcserére, csakúgy, mint Sainz.
Russell előtt azonban Leclerc is intézett egy kerékcserét, amivel sikerült Russell elé vágnia.
A 14. körben Piastri is kerékcserére érkezett, de nem volt zökkenőmentes a csere, ezzel pedig fontos 1,5 másodpercet bukott. Alaposan hátraesett, az előttre a 10. helyen lévő Tsunidának pedig szóltak rádión, hogy lehetőleg tartsa fel az ausztrált. Ez azonban nem sokáig sikerült, majd Tsunoda után Piastri gyorsan letudta Bearmant is, utána pedig Colapintót és a 8. helyen haladt tovább. Bár az előtte lévők közök még senki nem járt kint kerékcserén, ők csak egy kiállásra játszottak, míg Piastrinak a korai kiállás miatt még egy cserével számolnia kellett.
A 26. körben Piastri márHamiltontól vette át a 6. helyet. Egy körrel később így tett Antonellivel is, majd egy kör múlva Hadjarral.
A 29. kör végén Norris érkezett kerékcserére. Ha vár volna még egy kört, szerencséje lehetett volna, mivel közvetlenül utána Esteban Ocon parkolta le a főbe a Haast, ami miatt virtuális biztonsági autós (VSC) fázis következett. Ezt használták ki sokan kerékcserére. A többség után aztán Piastri is megejtette második cseréjét, de ez sem volt makulátlan.
A VSC távozásakor Verstappen, Norris, Albon, Piastri, Hadjar, Antonelli, Hamilton volt a sorrend.
A 34. körben Hamilton hosszú körök próbálkozása után megelőzte Antonellit és átvette a hatodik helyet. Két körrel később Hadjart is maga mögé utasította a hétszeres világbajnok.
A 38. körben Leclerc is Antonelli elé került. Két körrel később Piastri előzte meg Albont és feljött a harmadik helyre Norris mögé.
Az Aston Martinok teljesítménye nagyon kezdtek visszaesni, mire Alonso a világ legbalszerencsésebb versenyzőjének nevezte magát.
A 46. körben Antonelli is leparkolni kényszerült, ezúttal azonban VSC helyett valódi biztonságui autós fázis következett, vagyis minden előny, különbség eltűnt a versenyzők között. Sokan érkeztek most is kerékcserér, noha sokaknak már nem volt friss gumijuk.
A biztonsági autó távozásakor Verstappen, Piastri, Norris, Leclerc, Albon, Russell, Hamilton, Sainz, Hadjar, Hülkenberg volt a top 10 sorrendje.
Az 53. kör végén távozott a biztonsági autó. Az indítás után Leclerc megkísérelte megelőzni Norrist, de nem járt sikerrel.
Norris hamarosan közel került Piastrihoz, miközben Hamilton átvette a 6. helyet Russelltől.
A 63 körös verseny 58. körében aztán Norrisnak sikerült megelőznie a sokal használtabb gumikon haladó csapattársát, és átvette a második helyet. Ekkor Verstappen előnye 5 másodperc volt. Ezzel egyidőben Albon Leclerc-t üldözte a 4. helyért.
A 60. körben Albon már előzni próbált, de Leclerc leterelta a kavicságyba – ezt vizsgálják is a versenybírák. Ennek következtében Hamilton is megelőzte a Williams versenyzőjét. Sőt Hamilton megelőzte csapattársát is.
Az utolsó körben aztán Albon visszavett egy pozíciót Leclerc-től, miután a monacóinak szólt a csapata, hogy engedje vissza versenytársát.
A versenyt végül Verstappen nyerte, Norris és Piastri előtt. A Red Bull a 400. versenyét teljesítette Imolában, amit így győzelemmel ünnepelhetik.
Végeredmény:
# | Versenyző | Csapat | Diff. |
1 | Max Verstappen | Red Bull Racing | |
2 | Lando Norris | McLaren | +6.109 |
3 | Oscar Piastri | McLaren | +12.956 |
4 | Lewis Hamilton | Ferrari | +14.356 |
5 | Alexander Albon | Williams | +17.945 |
6 | Charles Leclerc | Ferrari | +20.774 |
7 | George Russell | Mercedes | +22.034 |
8 | Carlos Sainz | Williams | +22.898 |
9 | Isack Hadjar | Racing Bulls | +23.586 |
10 | Yuki Tsunoda | Red Bull Racing | +26.446 |
11 | Fernando Alonso | Aston Martin | +27.250 |
12 | Nico Hulkenberg | Sauber | +30.296 |
13 | Pierre Gasly | Alpine | +31.424 |
14 | Liam Lawson | Racing Bulls | +32.511 |
15 | Lance Stroll | Aston Martin | +32.993 |
16 | Franco Colapinto | Alpine | +33.411 |
17 | Oliver Bearman | Haas | +33.808 |
18 | Gabriel Bortoleto | Sauber | +38.572 |
Kimi Antonelli | Mercedes | kiesett | |
Esteban Ocon | Haas | kiesett |