Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool
Max Verstappen figyelmeztetett, hogy a vasárnapi Monacói Nagydíj „igazán őrült” versenyt eredményezhet, miután a csapatok majd eldöntik, miképp kezeljék a két boxkiállást kötelezővé tevő új szabályt.
A szabálymódosítást azért hozták, hogy felélénkítsék a gyakran unalmas versenyt, ahol a csapatok általában csak egy megállást – kerékcsere miatt – hajtottak végre a szűk, szalagkorláttal szegélyezett utcai pályán, ahol közismerten nehéz előzni. Verstappen csütörtökön a riportereknek ennyit mondott erről:
„Azt hiszem, ez mindkét irányba elmehet. Lehet teljesen egyszerű, vagy mehet egészen őrülten, mert a biztonsági autók bejönnek vagy nem – és a megfelelő döntéseket kellene meghozni. Normál esetben, amikor megvan az az egy megállás, ha egyszer jól sikerült, és minden rendben van, akkor a végéig vezetsz. Csak fókuszálnod kell, és nem szabad a korlátoknak ütközni, de talán egy kétkiállásos versenyen ez valami mást eredményezhet. Talán szerencsejáték lesz, és találgatnak, hogy mikor lesz a megfelelő idő a bokszba állásra.”
A négyszeres világbajnok kétszer nyert a varázslatos mediterrán utcai pályán, de tavaly a hatodik helyen végzett a Red Bull-lal, és annak ellenére, hogy a múlt hétvégi Emilia Romagna Nagydíjon győzött, attól tart, hogy az autója nem lesz megfelelő ezen a pályán. Mint mindig Monte-Carlóban, a szombati időmérő valószínűleg döntőnek bizonyul majd a végeredmény szempontjából, még akkor is, ha majd további bokszkiállással fűszerezik a versenyt. Az Alpine pilótája, Pierre Gasly így látja ezt:
„Végeredményben nem vagyok igazán biztos benne, hogy mindenki tudja, mi lesz ebből. Lehet, hogy valójában nem fog sokat változtatni. Ami továbbra is rendkívül fontos, az a kvalifikáció. Tudjuk, hogy ha azt jól csinálod… legalább a meló nagy részét elvégezted. De azt hiszem, ez megnyit néhány lehetséges alternatív stratégiát, amire mindannyiunknak figyelnünk kell.”
Verstappen még hozzátette:
„Ez egy meglehetősen trükkös pálya, amit tényleg el kell sajátítani… hogy a maximumot hozzuk ki az autóból a kvalifikáción. Az előzés igen nehéz. Szóval az időmérő még fontosabb, és ez egy szűk, rázós és kihívásokkal teli pálya, amelynek komoly történelme van. Mindenki nyerni akar itt, ezért is különleges. Számunkra nem ideális, de megpróbálunk a lehető legjobban felkészülni. A nagy sebességű kanyarokat kedveljük, így Monaco nem ideális az autónknak. Végül is itt sosem érzed jól magad, hiszen állandóan a határon vagy. Ezúttal több lehetőség lesz a stratégia és a taktika terén, és talán bizonyos csapatok kockáztatni fognak. Ez érdekessé teszi majd a futamot.”
A Cadillac F1 csapata bejelentette, hogy rivális istálló segítségét veszi igénybe a korábbi autójukkal, a…
Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…
A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…
Sergio Pérez szerint visszatérésével nincs mit bizonyítania. A mexikói pilóta szerint elődei és utódai eredményei…
Minden készen áll a Holland Nagydíj rajtjára, miközben a verseny megnyerésért a harc egyre intenzívebbé…
Az Alpine F1-es csapatának egyik társtulajdonosa, Travis Kelce, amerikaifutball-játékos és a világhírű amerikai énekesnő és dalszerző,…