Categories: F1

Norris a legújabb monacói győztes, a középmezőny trükközgetett

Lando Norris nyerte a 2025-ös Forma-1-es Monacói Nagydíjat, miután Verstappen a verseny végére hagyta a kötelező boxkiállást.

A pole pozíciót Lando Norris foglalta el, mellőle pedig a hazai pályán versenyző Charles Leclerc foglalt helyet a második pozícióban. A második sorban Oscar Piastri és Max Verstappen várta a rajtot, őket pedig Isack Hadjar és Fernando Alonso, majd Lewis Hamilton és Esteban Ocon következett, miután Hamilton rajtbüntetést kapott.

A rajtot követően Leclerc az első kanyarban próbált Norris elé kerülni, de nem járt sikerrel, noha a brit némileg elvékezte magát.

Bortoleto az első körben levette a tecpro falat orral. Bár kis tolatás után vissza tudott térni a pályára és tovább ment, a fal helyreállítása miatt virtuális biztonsági autós fázis (VSC) lépett életbe

A VSC és a kötelező 2 kerékcserés szabály együttesen azt eredményezte, hogy páran azonnal a boxba hajtottak kerékcserére – úgy mint Tsunoda, Gasly, Bearman és nyilvánvalóan Bortoleto -, noha nem annyian, mint arra előzetesen számítani lehetett.

Az 5. körben kapocsolhattak ismét versenytempóra a versenyzők.

A 9. körben Pierre Gasly miatt került elő a sárga zászló, miután ráfutott Yuki Tsunodára. Visszaevickélt a boxba, de az első szárny törése mellett a jobb első kereke is kitört, így véget ért a versenye.

Hadjar a 15. körben állt ki kerékcserée. Addig csapattársa, Liam Lawson feltartotta a mögötte lévőket, így Hadjar a 6. helyre tudott visszatérni. A 19. körben Hamilton is kereket cserélt és sikerült megtartania az 5. helyet.

Norris az élről a 20., Piastri pedig a 21. körben cserélt kereket, utóbbié kicsot lassan sikerült.

Ekkor Leclerc és Verstappen ált az első két helyen, de még boxkiállás nélkül.

Leclerc a 22. kör végén cserélt kereket és Norris mögé a 3. helyre tért vissza.

Verstappen a 28. kör végén intézte a boxkiállást, így visszaállt a kezdtei sorrend: Norris, Leclerc, Piastri, Verstappen.

A 32. körre a mezőny fele már le volt körözve, ám már többen túl voltak a második kiállásukon is.

A 38. körben műszaki hiba miatt Fernando Alonso állt ki a versenyből: füstölni kezdett az Aston Martin hátulja. Félre tudott állni, nem volt szükség biztonsági autóra.

A 44. körben a Williams megcseréltette vesrenyzőit, így Sainz a 9., Albon a 10. helyen haladt. Ekkor Sainz, Russell és Antonelli még egyszer sem cseréltek kereket. A William ezért is cserélt, hogy mögötte Albon feltartsa a többieket Sainz ne veszítsen majd sokat az első cseréjével.

A 49. körben Piastri másodjára is cserélt, majd érkezett Leclerc is, egy körrel később pedig Norris.

Albon feltartását megelégelte Russell és a sikánt levágva megelőzte. Rádión közölte, hogy bevállalja érte a büntetést, de szükség volt rá, mert szerinte Albon veszélyesen vezetett. Azonban hamar meg is kapta a büntetést és nem 5 másodperces büntetést, hanem boxutca áthajtásos büntetést kapott. Ennek közlése pillanatában a csapttárs Antonelli ugyanezt játszotta el. Majd feltehetően a csapat szólt neki, hogy Russell ezért milyen büntetést kapott, mert az olasz visszaadta a pozíciót Albonnak.

Sainz stílusosan az 55. körben érkezett első kerékcseréjére, és Russell is érkezett a büntetése letöltésére, ezzel háromra növelve a kötelező boxkiállásainak számát. A brit aztán csak a 65. körben ejtette meg az első kerékcseréjét. Antonelli egyenlege azonban még mindig nulla volt a boxkiállásokat illetően.

A két Williams a 67. körben aztán visszacserélte a pozíciókat.

A 78 körös verseny 70. körébenmég midnig hátra volt egy kiállás Verstappen számára, Norrist azonban kezdte zavarni, hogy Leclerc a nyakára érkezett.

Verstappen az utolsó körre halasztott a második kötelező kerékcserét és a negyedik helyre tért vissza.

A versenyt végül Lando Norris nyerte, Leclerc és Piastri előtt.

Végeredmény:
# Versenyző Csapat Hátrány
1 Lando Norris McLaren
2 Charles Leclerc Ferrari +3.131
3 Oscar Piastri McLaren +3.658
4 Max Verstappen Red Bull Racing +20.572
5 Lewis Hamilton Ferrari +51.387
6 Isack Hadjar Racing Bulls +1 kör
7 Esteban Ocon Haas +1 kör
8 Liam Lawson Racing Bulls +1 kör
9 Alexander Albon Williams +2 kör
10 Carlos Sainz Williams +2 kör
11 George Russell Mercedes +2 kör
12 Oliver Bearman Haas +2 kör
13 Franco Colapinto Alpine +2 kör
14 Gabriel Bortoleto Sauber +2 kör
15 Lance Stroll Aston Martin +2 kör
16 Nico Hulkenberg Sauber +2 kör
17 Yuki Tsunoda Red Bull Racing +2 kör
18 Kimi Antonelli Mercedes +3 kör
Fernando Alonso Aston Martin Kiesett
Pierre Gasly Alpine Kiesett
Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Öröm Zandvoortban: az FIA meglepő intézkedése a futam élénkítése érdekében

Zandvoortban az FIA 60-ról 80 km/órára emeli a boxutca sebességkorlátozását, így pár másodperccel csökken a…

1 óra ago

De te meghaltál! – mondta Häkkinennek egy másik világbajnok

A Forma-1 YouTube-csatornáján közzétett kerekasztal beszélgetésből tett közzé egy részletet Instagramon, melyen legendás világbajnokok, Sir…

3 óra ago

A 2026-os F1-es autók lassabbak lesznek, de nem ez a lényeg!

Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…

13 óra ago

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…

14 óra ago

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…

15 óra ago

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…

16 óra ago