Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images/McLaren
Lando Norris nyerte a 2025-ös Forma-1-es Monacói Nagydíjat, miután Verstappen a verseny végére hagyta a kötelező boxkiállást.
A pole pozíciót Lando Norris foglalta el, mellőle pedig a hazai pályán versenyző Charles Leclerc foglalt helyet a második pozícióban. A második sorban Oscar Piastri és Max Verstappen várta a rajtot, őket pedig Isack Hadjar és Fernando Alonso, majd Lewis Hamilton és Esteban Ocon következett, miután Hamilton rajtbüntetést kapott.
A rajtot követően Leclerc az első kanyarban próbált Norris elé kerülni, de nem járt sikerrel, noha a brit némileg elvékezte magát.
Bortoleto az első körben levette a tecpro falat orral. Bár kis tolatás után vissza tudott térni a pályára és tovább ment, a fal helyreállítása miatt virtuális biztonsági autós fázis (VSC) lépett életbe
A VSC és a kötelező 2 kerékcserés szabály együttesen azt eredményezte, hogy páran azonnal a boxba hajtottak kerékcserére – úgy mint Tsunoda, Gasly, Bearman és nyilvánvalóan Bortoleto -, noha nem annyian, mint arra előzetesen számítani lehetett.
Az 5. körben kapocsolhattak ismét versenytempóra a versenyzők.
A 9. körben Pierre Gasly miatt került elő a sárga zászló, miután ráfutott Yuki Tsunodára. Visszaevickélt a boxba, de az első szárny törése mellett a jobb első kereke is kitört, így véget ért a versenye.
Hadjar a 15. körben állt ki kerékcserée. Addig csapattársa, Liam Lawson feltartotta a mögötte lévőket, így Hadjar a 6. helyre tudott visszatérni. A 19. körben Hamilton is kereket cserélt és sikerült megtartania az 5. helyet.
Norris az élről a 20., Piastri pedig a 21. körben cserélt kereket, utóbbié kicsot lassan sikerült.
Ekkor Leclerc és Verstappen ált az első két helyen, de még boxkiállás nélkül.
Leclerc a 22. kör végén cserélt kereket és Norris mögé a 3. helyre tért vissza.
Verstappen a 28. kör végén intézte a boxkiállást, így visszaállt a kezdtei sorrend: Norris, Leclerc, Piastri, Verstappen.
A 32. körre a mezőny fele már le volt körözve, ám már többen túl voltak a második kiállásukon is.
A 38. körben műszaki hiba miatt Fernando Alonso állt ki a versenyből: füstölni kezdett az Aston Martin hátulja. Félre tudott állni, nem volt szükség biztonsági autóra.
A 44. körben a Williams megcseréltette vesrenyzőit, így Sainz a 9., Albon a 10. helyen haladt. Ekkor Sainz, Russell és Antonelli még egyszer sem cseréltek kereket. A William ezért is cserélt, hogy mögötte Albon feltartsa a többieket Sainz ne veszítsen majd sokat az első cseréjével.
A 49. körben Piastri másodjára is cserélt, majd érkezett Leclerc is, egy körrel később pedig Norris.
Albon feltartását megelégelte Russell és a sikánt levágva megelőzte. Rádión közölte, hogy bevállalja érte a büntetést, de szükség volt rá, mert szerinte Albon veszélyesen vezetett. Azonban hamar meg is kapta a büntetést és nem 5 másodperces büntetést, hanem boxutca áthajtásos büntetést kapott. Ennek közlése pillanatában a csapttárs Antonelli ugyanezt játszotta el. Majd feltehetően a csapat szólt neki, hogy Russell ezért milyen büntetést kapott, mert az olasz visszaadta a pozíciót Albonnak.
Sainz stílusosan az 55. körben érkezett első kerékcseréjére, és Russell is érkezett a büntetése letöltésére, ezzel háromra növelve a kötelező boxkiállásainak számát. A brit aztán csak a 65. körben ejtette meg az első kerékcseréjét. Antonelli egyenlege azonban még mindig nulla volt a boxkiállásokat illetően.
A két Williams a 67. körben aztán visszacserélte a pozíciókat.
A 78 körös verseny 70. körébenmég midnig hátra volt egy kiállás Verstappen számára, Norrist azonban kezdte zavarni, hogy Leclerc a nyakára érkezett.
Verstappen az utolsó körre halasztott a második kötelező kerékcserét és a negyedik helyre tért vissza.
A versenyt végül Lando Norris nyerte, Leclerc és Piastri előtt.
# | Versenyző | Csapat | Hátrány |
---|---|---|---|
1 | Lando Norris | McLaren | |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | +3.131 |
3 | Oscar Piastri | McLaren | +3.658 |
4 | Max Verstappen | Red Bull Racing | +20.572 |
5 | Lewis Hamilton | Ferrari | +51.387 |
6 | Isack Hadjar | Racing Bulls | +1 kör |
7 | Esteban Ocon | Haas | +1 kör |
8 | Liam Lawson | Racing Bulls | +1 kör |
9 | Alexander Albon | Williams | +2 kör |
10 | Carlos Sainz | Williams | +2 kör |
11 | George Russell | Mercedes | +2 kör |
12 | Oliver Bearman | Haas | +2 kör |
13 | Franco Colapinto | Alpine | +2 kör |
14 | Gabriel Bortoleto | Sauber | +2 kör |
15 | Lance Stroll | Aston Martin | +2 kör |
16 | Nico Hulkenberg | Sauber | +2 kör |
17 | Yuki Tsunoda | Red Bull Racing | +2 kör |
18 | Kimi Antonelli | Mercedes | +3 kör |
Fernando Alonso | Aston Martin | Kiesett | |
Pierre Gasly | Alpine | Kiesett |
A Nemzetközi Automobil Szövetség mélyen megrendült és közleményben reagált a szombaton történt balesetekre. Ugyanis három…
Alberto Puig reagált azokra a pletykákra, amelyek szerint a jelenlegi világbajnok Jorge Martín a HRC…
Stenshorne rajt-cél győzelmet aratott Monte Carlóban a szombati sprinten, majd Tsolov történelmet írt a vasárnap…
Elképesztő drámát hozott Silverstone. Volt minden a futamon: bukások, piros zászló, újraindítás, dráma az élen. …
Pedro Acosta csalódottan fejezte be a versenyt a szombati sprintversenyt. Egy olyan hétvégén, amelyen a…
Lando Norris úgy véli, szinte lehetetlen megjósolni, mi lesz a vasárnapi Monacói Nagydíjon. Az utolsó…