A Forma-1 és a Pepsi forradalmi, többéves megállapodást jelentett be, amelynek értelmében a PepsiCo 2030-ig a sportág hivatalos partnere lesz.
A megállapodás egyesíti a motorsport izgalmát a PepsiCo termékcsalád pár ismertebb márkájával, köztük a Sting Energyvel, a Gatorade-del és a Doritosszal. Az új egyezség részeként a Pepsi kiemelt figyelmet fordít a szurkolóknak a versenyhelyszíneken túlmutató, tartalmas bevonására, izgalmas, csomagoláson belüli promóciók, digitális élmények és egyedi tartalmak révén, amelyek még szélesebb közönséghez juttatják el az F1-et. Ez a partnerség olyan lehetőségeket is magában rejt, mint például a Forma-1 szurkolói zónákban a márkával kapcsolatos élményeket és a limitált kiadású, közös márkájú termékek jogait.
A Sting Energy a Forma-1 hivatalos energiaitalaként csatlakozik a királykategóriához. A Gatorade pedig az F1 Sprint hivatalos partnere lesz. A sportos csúcsteljesítmény táplálására vonatkozó örökségét a motorsport legdinamikusabb formátumába is bevezeti. Idén már Spa-Francorchamps-ban, majd az austini, Sao Pauló-i és katari futamokon is. A Sprint rendkívül népszerűnek bizonyult a rajongók körében. A televíziós nézettségük ezeken a hétvégéken átlagosan 10%-kal magasabb, mint egy nem Sprint hétvégén.
Mindeközben a Doritos lesz a Forma-1 hivatalos sós snack partnere. A globális aktiválási jogokkal a partnerség révén a Doritos mindenhol elérhetővé válik a szurkolóknak, akár a lelátón, akár a kanapén.
A sportág fejlődésének és lehetőségeinek támogatása iránti elkötelezettségük részeként a Pepsi az F1 Academyre is kiterjeszti partnerségét. Ennek a további részleteit később jelentik be. A cég szélesebb márkaportfóliója 2026-tól kezdve mélyen integrálódik a Forma-1 ökoszisztémájába. A széleskörű üdítőital- és snack-portfólióját jövőre minden Forma-1-es nagydíjon bemutatja és biztosítja. A PepsiCo kihasználja kiterjedt kiskereskedelmi jelenlétét is. Cél, hogy az F1 tematikus csomagolások, értékesítési pontokon elhelyezett anyagok és szórakoztató promóciók révén kihagyhatatlan kapcsolatot teremtsen a széria rajongóival.
Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója így nyilatkozott:
„A mai nap a két ikonikus és történelmi világmárka közötti partnerség létrejöttének a pillanata. Egy olyan jól látható egyesülés, amely egyesíti a hagyományt és az innovációt. Izgalmat, szórakozást és felejthetetlen élményeket nyújt rajongóinknak és ügyfeleinknek világszerte. A PepsiCo kiaknázza az F1-ben rejlő egyedülálló lehetőségeket, mint globális platformot, hogy új közönséggel teremtsen kapcsolatot. Mi pedig profitálni fogunk az energiájukból, a rendkívüli termékeikből és a hűséges közösségükből. A Pepsi a kreativitás és az élet szórakoztató és különleges pillanatainak megünneplésére való képességének hosszú múltra visszatekintő múltjával ideális partner ahhoz, hogy együtt osszuk meg a különleges pillanatokat az utunk során.”
Eugene Willemsen, a PepsiCo nemzetközi italokért felelős vezérigazgatója hozzátette:
„Ez a mérföldkőnek számító partnerség a Forma-1-gyel. Két olyan globális erő tökéletes fúzióját jelenti, amelyek osztoznak a rendkívüli rajongói élmények megteremtésének szenvedélyében. Az F1 páratlan globális platformja és óriási növekedési pályája tökéletesen illeszkedik azon törekvéseinkhez, hogy felgyorsítsuk márkáink – különösen a Sting Energy – globális megjelenését. Együtt olyan merész, innovatív élményeket fogunk nyújtani, amelyek kapcsolatot teremtenek a pilótákkal és a szurkolókkal a versenyhelyszíneken és jóval azon túl. Támogatjuk ugyanakkor a száguldó cirkusz folyamatos terjeszkedését új közönségrétegek felé világszerte azokon a piacokon, ahol a PepsiCo és a Sting erős jelenléttel rendelkezik.”
Norris szerint az F1 film sokkal nagyobbat fog menni, mint a Drive to Survive