Az Audi F1 projektvezetője, Mattia Binotto azt állítja, hogy a gyári csapat „nem a legjobb erőforrással fog rendelkezni”, amikor 2026-ban végre csatlakozik a mezőnyhöz.
Az Audi F1-be való belépését még a 2022-es Belga Nagydíjon jelentették be, az ingolstadti konszern a Sauber hinwili létesítményét vásárolta fel kiindulópontként. A németeket azután sikerült meggyőzni, hogy csatlakozzanak a Forma-1-hez, miután az erőforrás-szabályzatot úgy módosították, hogy az elektromos energiára nagyobb hangsúlyt fektessenek. Így a következő szezonban a teljesítmény 50%-át az akkumulátorok adják majd, bár jelenleg is folynak tárgyalások ennek a számnak a csökkentéséről, hogy elkerüljék, hogy az autók a hosszú egyenesekben kifogyjanak az energiából. Binotto, aki a Sauber Motorsport vezérigazgatója és COO-ja, korábban Michael Schumacher fénykorában a Ferrari motorokért felelős irányítója volt, és az olasz utalt rá az Autosportnak, hogy az Audi nem fog egyből a legjobb erőforrással érkezni:
„Az erőműegységek gyártása – ezt jól tudom, mert motorfejlesztő voltam – sokkal összetettebb és bonyolultabb, mint azt az ember elképzelheti, ha nézőként figyeli a versenyeket. Most azonban valami rendkívül fejlett dologba lépünk be, amit még előtte nem csináltak. Ezért magasabb nehézségi szint vár minket, még akkor is, ha a kiindulópont továbbra is egy motor. Meg kell majd változtatnunk a motor kultúráját, ez pedig nem lesz könnyű. Magunkra koncentrálunk, de tudjuk, hogy 2026 nem az az év lesz, amikor a csúcson leszünk. Nem nekünk lesz a legjobb erőforrásunk, de a megkezdett út a helyes, ebben biztos vagyok. 2014-ben, amikor egy fontosabb hibridet vezettek be a motoroknál, akkor erőforrásbajnokság volt az elején, mert a Mercedes igazán előnyben volt. Ez a helyzet megismétlődhet, és akiknek helyre kell állniuk, azok megpróbálják majd ezt elérni.”
A várva várt győztes lesz az Audi az F1-ben, vagy csak pénztemető?