Fotó: Sam Bagnall/Sutton Images/McLaren
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj második szabadedzésén ismét a McLaren zárt az élen, ám ezúttal nem Lando Norris, hanem Oscar Piastri által.
A második szabadedzés kezdetekor azonnal tumultus lett a boxutcában, ahogy mindenki igyekezett a pályára – Max Verstappen és George Russell kivételével, ők kb 5 perccel később csatlakoztak.
Az első mért körök után Lando Norris állt az élen 1:36.636-os idővel.
Oscar Piastrinak volt egy mókás megszólalása rádión: a mérnöke közölte vele, hogy lila első szektort ment, vagyis ő volt a leggyorsabb az első szektorban, erre az ausztrál versenyző azt felelte, hogy ezek szerint „többször kéne driftelni” az autóval.
Később Oliver Bearman forgott meg és csúszott a kavicságyba, de nem törte meg a Haast és tovább tudott haladni.
Negyedórához közeledve George Russell vette át a vezetést.
Ezt követően Lance Stroll ingerült panaszkodását hallhattuk, majd a kanadai versenyző vissza is ment a garázsba és kiszállt az autóból. Csapattársa, Fernando Alonso pedig arra panaszkodott, hogy Lewis Hamilton feltartotta őt.
Közben kiderült, hogy a McLaren különböző hátsó szárnyakat használt az első szabadedzésen a két autóján, a másodikon azonban már mindkét autó ugyanazzal a hátsó szárnnyal futott.
Nem sokkal félidő előtt aztán Oscar Piastri futotta meg a legjobb időt.
22 perc volt hátra, mikor Bearman ismét pályára hajtott, ekkor már mindenki lágy keverékű gumikon futott.
Piastri végül az első helyen is zárt, Russell, Verstappen és Norris előtt.
# | Versenyző | Csapat | Köridő | Diff. | Körök |
---|---|---|---|---|---|
1 | Oscar Piastri | McLaren | 1:12.760 | 27 | |
2 | George Russell | Mercedes | 1:13.046 | +0.286 | 31 |
3 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 1:13.070 | +0.310 | 29 |
4 | Lando Norris | McLaren | 1:13.070 | +0.310 | 30 |
5 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:13.260 | +0.500 | 32 |
6 | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | 1:13.298 | +0.538 | 30 |
7 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:13.301 | +0.541 | 27 |
8 | Pierre Gasly | Alpine | 1:13.385 | +0.625 | 29 |
9 | Isack Hadjar | Racing Bulls | 1:13.400 | +0.640 | 28 |
10 | Liam Lawson | Racing Bulls | 1:13.494 | +0.734 | 28 |
11 | Lewis Hamilton | Ferrari | 1:13.533 | +0.773 | 28 |
12 | Nico Hülkenberg | Sauber | 1:13.592 | +0.832 | 29 |
13 | Yuki Tsunoda | Red Bull Racing | 1:13.683 | +0.923 | 30 |
14 | Carlos Sainz | Williams | 1:13.721 | +0.961 | 33 |
15 | Alexander Albon | Williams | 1:13.839 | +1.079 | 31 |
16 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:13.839 | +1.079 | 17 |
17 | Gabriel Bortoleto | Sauber | 1:13.959 | +1.199 | 26 |
18 | Esteban Ocon | Haas | 1:14.005 | +1.245 | 29 |
19 | Oliver Bearman | Haas | 1:14.126 | +1.366 | 19 |
20 | Franco Colapinto | Alpine | 1:14.303 | +1.543 | 30 |
Csak egy átlagos csütörtöki nap az irodában: az Audi frissített Q3-as modelljének gyártásindítási ünnepségén vettem…
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel elmondta, hogy soha nem bánta meg a Ferrarihoz való átigazolását.…
Marc Márquez jelenlegi hegemóniája a MotoGP-ben nemcsak a több mint 80 pontos előnyében tükröződik a…
Bár a Brit Nagydíjat követően mindenki Nico Hülkenberg dobogójáról és Lando Norris hazai győzelméről beszélt,…
Enea Bastianini sachsenringi betegségének oka egy gyomor-bélrendszeri baktérium volt, amelyet csirkehús fogyasztásával szerzett. Nem is…
A korábbi F1-es kommentátor, James Allen úgy véli, hogy a Red Bull nemrég menesztett csapatfőnöke,…