Fotó: Dan Mullan / Getty Images / Red Bull Content Pool
A bajnoki versenyfutásban akar részt venni az Alpine, ezt maga a csapatfőnök Flavio Briatore jelentette ki.
Az Alpine az utóbbi időben nem feltétlenül a szép hírek miatt került a hírekbe. Már az idény kezdete előtt elindult, hogy Franco Colapintót leszerződtették tesztversenyzőnek, de igazából Jack Doohan helyett szerették volna beültetni. Ezzel egészen az Emilia-Romagna Nagydíjig kellett várni, akkor történt meg a csere. Viszont, a váltás előtt egy nappal a vezetőségben is nagyobb változások mentek végbe. Oliver Oakes csapatfőnök önként lemondott pozíciójáról, és a helyét az addig tanácsadó Flavio Briatore vette át. Tartotta magát a pletykaáradat, hogy belső konfliktusok miatt történt ez, azonban később kiderült, hogy Oakes rendőrségi ügybe keveredett.
A cserebere után már eltelt két futam, azóta a kedélyek lenyugodtak. A Spanyol Nagydíj előtt pedig Bratore nem kisebb kijelentéseket tett, minthogy a francia csapat a következő években a bajnoki címért fog harcolni.
„2026-ban futamokat nyerhetünk, ezt garantálom. 2027-ben pedig bajnoki kihívók akarunk lenni. 2026-ban nem lesz kifogás: versenyképesnek kell lennünk. Tartozunk ezzel a Renault-nak és az Alpine-nak. Azért vagyunk ebben a sportban, hogy nyerjünk. A 2026-ban érkező új szabályváltozáskor azok a csapatok lesznek előnyben, amelyek a legjobban értelmezik azokat.” – kezdte a sok mindent megélt Briatore.
Az olasz csapatfőnök nagy reményeket fűz a Mercedes motorjaihoz, amikre a jövőre váltanak.
„A legegyszerűbb módja a győzelemnek, ha szerződtetjük Max Verstappent, csak ezt mi nem tudjuk. Szóval abból kell főznünk, amink van. Nagyon nehéz döntés volt Mercedes-erőforrásra váltani, de ebben a sportban a győzelemhez ugyanazokkal az eszközökkel kell rendelkezned, mint a többieknek. A múltban millió okból kifolyólag hátrányban voltunk ezen a téren.” – mondta Renault-val kétszer is bajnoki címet nyerő olasz.
Briatore bizonyára tudja miről beszél, hiszen még a kilencvenes években a Benettonnál, ahogy később a Renault-nál is mindent megtett a siker érdekében. A legismertebb a „Crashgate” botrány, ami miatt élete végéig eltiltást kapott az Forma-1-ből, de később ezt felülbírálták, és eltörölték. 2023-as visszatérése óta először lett csapatfőnök egy alakulatnál, ha még nem is hivatalosan. Hiszen, Briatore nem az Alpine alkalmazottja, és nem rendelkezik a szükséges FIA-engedéllyel.
„Oli (Oakes) kezelte az összes operatív ügyet, de már nincs velünk. Most már százszázalékban elkötelezett vagyok, és egy nagyon erős csapat vesz körül minden részlegben. Így több a munka, de ez nem probléma. Rengeteg időm van. Ami a csapatfőnöki licencet illeti, ez egy részletkérdés, ha akarnám, már holnap megkaphatnám. Mindenki azt hitte, hogy vita van Oli és köztem. De ha valakivel problémám van, azt mindenki tudja és azonnal beszélek, majd cselekszem. Ha azt mondom, hogy nincs probléma, az azért van, mert tényleg nincs.” – magyarázta az Alpine-főnök.
Már korábban is Max Verstappen vezette a büntetőpontok listáját. A Spanyol Nagydíj utolsó köreiben azonban…
A Forma-1 történetének egyik legdrámaibb futamvége 1991. június 2-án történt a Kanadai Nagydíjon, amikor Nigel…
Ma, 2025. június 2-án van éppen 55 éve, hogy a motorsport világát Bruce McLaren tragikus…
Yuki Tsunoda számára katasztrofálisan zárult a spanyol időmérő, ahol a csont utolsó lett. A japán…
A Spanyol Nagydíjon kettős győzelmet aratott a McLaren, ezzel 197 pont az előnyük a konstruktőri…
Charles Leclerc elmondta a véleményét a spanyolországi biztonsági autós fázis újraindításakor, amikor Max Verstappen-nel ütköztek.…