Categories: F1

Norris és Verstappen a Spanyol Nagydíjtól újabb problémákba ütközhet?

A korábban beharangozott szabályváltozások újabb akadályt gördíthetnek Max Verstappen és Lando Norris elé.

Max Verstappen már az első verseny óta küszködik autójával, bár futamot sikerült nyernie a konstrukcióval. A holland reménykedik abban, hogy a fejlesztési csomagok jó irányba billentik az RB21 egyensúlyát, és így előreléphet a bajnoki tabellán.

Továbbá Lando Norris sincs kibékülve versenygépével. A brit pilóta többször hangoztatta, hogy nehezen kezelhető a McLaren, így változtatnia kell a vezetési stílusán, hogy megfelelően iránytani tudja az autót. A fejlesztési irány nem kedvez a 25 éves versenyzőnek, ám csapattársa, Oscar Piastri nagyon is örül annak, hogy a wokingi istálló ezt az ösvényt követi. Az ausztrál pilótának jól fekszik az autó és a legutóbbi hétvégén át is vette a vezetést az egyéni tabellán Norristól.

Ám a Spanyol Nagydíjtól életbe lépő szigorítás további nehézséget gördíthet a küszködő versenyzők elé.

A szezon elején bizonyos csapatok arról panaszkodtak az FIA-nak, hogy ellenfeleik első szárnyai túl rugalmasak, így kijátszották a szabályokat. A Szövetség szigorúbb terhelési tesztet vezetett be a Kínai Nagydíjtól, ami a barcelonai versenyhétvégétől kezdve ez még trükkösebb lesz.

Eddig senki sem bukott meg a teszten, ám 9. fordulótól a megengedett flexibilitás mozgásértéke 15 mm-ről 10 mm-re csökken.

Az Auto und Motor Sport szerint ez a változtatás nem csak Norrist érintheti negatívan, hanem Verstappent is. Nehezebben fogják tudni beállítani a csapatok az autóikat az olyan nagysebességű kanyarokra, amik nagy irányváltásokat követelnek. Ez első sorban a túlkormányzottság megakadályozását fogja nehezíteni. Így a beállításokkal küszködő Verstappen, és az autót nehezen érző Norris további problémákba ütközhet.

A német lap azt valószínűsíti, hogy a McLaren veszthet a legtöbbet a szigorításon (ha azóta egy másik megoldással ki nem küszöbölték a felmerülő problémát), így a brit pilóta bajnoki címről szőtt álmai még jobban elhalványodhatnak.

Norrisnak idén nagyobb gondot okoz a gumik életben tartása, mint Piastrianak (bár a 25 éves pilóta többet is autózott piszkos levegőben az elmúlt futamok alatt az ausztrálnál), így a fiatalabb pilóta versenytempója kiegyensúlyozottabb, mint a csapattársáé. A szigorítás viszont tovább nehezítheti az autó kezelhetőségét, így a bizonytalanabb versenyző még inkább hátrányba kerülhet.

Csonka Nikolett

Recent Posts

Colapinto halálos fenyegetést is kapott, rajongói reakciót várnak az F1-től

Lassan nincs olyan Forma-1-es személy, aki még ne lett volna gyűlölködő, minősíthetetlen kommentek áldozata. Sőt…

2 óra ago

Halálos kimenetelű balesetben elhunyt a Moto2-es géposztály korábbi csillaga

Csütörtökön tragikus esemény rázta meg a motorsport világát, amikor a korábban a Moto2-ben is versenyző…

2 óra ago

A McLaren újra esélyt ad Brad Pittnek, hogy elérje a vágyott 320 km/órás sebességet

Brad Pitt F1-es filmje épp világszerte az első helyen áll a mozipénztárak listáján, de a…

3 óra ago

Meglepő név jelenhet meg a Supebike-világbajnokság mezőnyében?

A spanyol versenyző személyében új pilóta tűnhet fel a Superbike-paddockban jövőre. Vajon Arón Canet melyik…

4 óra ago

„Szörnyű, egyszerűen nem élvezem” – közölte Verstappen

Max Verstappen, a regnáló világbajnok, elmondta véleményét a vörös szőnyeges megjelenésekről.  A holland négyszeres világbajnok…

5 óra ago

A Libertyvel visszatérhet egy legendás pálya is?

Az Európai Bizottság zöld utat adott a Dorna felvásárlására irányuló Liberty Media-üzletnek. Ezzel világszerte sok…

6 óra ago