Categories: F1

Piastri nyert, Verstappen pedig dühöng, miután egy taktikai malőr után még büntetést is kapott

Unalmasan kezdődött, majd a végén egy káosz „sprintversennyel” ért véget a Spanyol Nagydíj, amit Oscar Piastri nyert.

A 66 körös verseny pole pozícióját Oscar Piastri foglalta el, mellette pedig csapattársa, Lando Norris várta a lámpék kialvását. A második sort Max Verstappen és George Russell tölötte meg, mögöttük pedig Lewis Hamilton és Andrea Kimi Antonelli, majd Charles Leclerc és Pierre Gasly sorakozott fel. Yuki Tsunoda az utolsó rajthelyet szerezte meg szombaton, helyette ma a boxutcából rajtolt.

A szombati naphoz képest a legnagyobb változás, hogy 20 helyett csak 19 autó állt rajthoz. Lance Stroll ugyanis kézsérülése miatt kihagyta a versenyt. Mivel azonban a kvalifikáción még ő vett részt, az Astron Martinnak nem volt lehetősége a tartalékversenyzőt, Felipe Drugovich-ot indítani a helyén.

Tsunodán kívül mindenki lágy keverékű Pirelliken vágott neki a versenynek.

Piastri jól kapta el a rajtot, Norris kevésbé. Utóbbi Verstappen meg is előzte, Norris mögé pedig Hamilton került.

Nico Hülkenberg azonban 5 helyet javítva a 10. helyre jött fel a rajtot követően. Később azonban visszajátszásból kiderült, hogy koccolt a rajt után, ami következtében levágott egy kanyart, ez járult hozzá az előrelépéséhez. Az esetet vizsgálták is a versenybírák, de nem szankcionálták.

A harmadik körre Verstappen Piastri nyakába érkezett, egy körrel később azonban némileg elhúzott az ausztrál a hollandtól.

A rajtot követően Albon autójának első szárnya megsérült, majd a 7. körben ki is ment a boxba kerék- és szárnycserére.

Eközben a két Ferrari egymással csatázott, ezzel lassan magukra húzva a Mercedeseket. A 10. körben Hamilton maga elé engedte Leclerc-t, Norris pedig már Verstappen sarkában loholt. A holland arra panaszkodott, hogy nincs tapadása az autójának. A 13. körben vissza is szerezte Norris a második helyet.

Ezidő alatt többen is kereket cseréltek, köztük Carlos Sainz, akinek kiállása nagyon lassúra sikerült így vissza is esett az utolsó helyre.

A 14. körben Verstappen is kereket cserélt, Alonso pedig meglátogatta a kavicságyat, de vissza tudott gurulni a pályára.

Norris a 22. körben cserélt kereket, ami nem volt a leggyorsabb. Őt követte a boxban Antonelli, majd a következő körben Piastri si cserélt.

Miután mindenki túlesett egy boxkiálláson, Verstappen, Piastri, Norris, Leclerc, Hamilton volt a sorrend. Közülük csak Verstappen futott lágy gumikon, míg a többiek már közepesekre váltottak.

Lawson, Alonso és Albon csatázott a hátsóbb régióban, mire letört Albon első szárnyvéglapja. A Williams versenyzője 10 másodperces büntetést kapott, pályaelhagyással való előnyszerzés miatt. A brit-thai versenyző előbb letöltötte a 10 másodpercet a boxutcában, majd a következő körben ismét a boxba hajtott és kiállni kényszerült a versenyből.

A 30. körben Verstappen ismét kereket cserélt, és a két Ferrari közé beékelődve tért vissza a pályára.

A 48. körben Verstappen harmadjára is kereket cserélt, ezúttal a közepeseket cserélte ismét lágyakra. A következő körben Norris is cserélt (másodjára), és vissza tudott térni Verstappen elé a mésodik helyre. Majd a rákövetkező körben Piastri is cserélt, és visszaállt az élre.

Az 52. körben Lawson Bearmannel csatázott, mikor mögéjük érkezett a leköröző Norris és Bearman. A nagy helyezkedés közepette Norris némileg feltartással szembesült, Verstappen egy árnyalattal könnyebben jutott túl rajtuk, de ez sem volt zökkenőmentes. Az után azonban Alonso viszonylag könnyedén előzte meg (nem lekörözőként) Bearmant.

Az 55. körben Andrea Kimi Antonelli parkolt le a kavicságyban, miután elfüstölt a Mercedes, emiatt jött a biztonsági autó. Ezt többek kihasználták kerékcserére, köztük a McLaren egy dupla kiállással. Piastri kerékcseréjében azonban egy másodperc benne maradt, így Norris feltartódott egy picit.

Verstappen is cserélt, kemény keverékeket kapott, amit senki nem használt rajta kvül. Ő sem értette, miért azt kapott, mire rádión azt a választ kapta a csapattól, hogy már csak ez volt…

A 60. kör végén távozott a biztonsági autó, majd amint Piastri a gázra lépett és elindította a sort, a kemény Pirelliken lévő Verstppen a 4. helyre esett vissza Leclerc-rel szemben. Ráadásul kissé összeütköztek oldalról, a holland le is vágta az egyik kanyart, majd a mögötte érkező Russell is belekoccolt.

Verstappennek szóltak, hogy engedje maga elé Russellt. Ezt előbb meg is tette, majd ahogy a brit mellé ért, Verstappen jobbra mozdult, neki Russellnek.

Küzben Hülkenberg megelőzte Hamiltont a hatodik helyért.

A verenyt végül Piastri nyerte, Norris és Leclerc előtt. A negyedik végül Verstappen előtt Russell lett. A leintés után azonban Verstappen azonnal 10 másodperces időbüntetést kap, amivel a 10. helyre esett vissza.

Végeredmény:

# Versenyző Csapat Diff.
1 Oscar Piastri McLaren
2 Lando Norris McLaren +2.471
3 Charles Leclerc Ferrari +10.455
4 George Russell Mercedes +11.359
5 Nico Hülkenberg Sauber +13.648
6 Lewis Hamilton Ferrari +15.508
7 Isack Hadjar Racing Bulls +16.022
8 Pierre Gasly Alpine +17.882
9 Fernando Alonso Aston Martin +21.564
10 Max Verstappen Red Bull Racing +21.826
11 Liam Lawson Racing Bulls +25.532
12 Gabriel Bortoleto Sauber +25.996
13 Yuki Tsunoda Red Bull Racing +28.822
14 Carlos Sainz Williams +29.309
15 Franco Colapinto Alpine +31.381
16 Esteban Ocon Haas +32.197
17 Oliver Bearman Haas +37.065
Andrea Kimi Antonelli Mercedes kiesett
Alexander Albon Williams kiesett
Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

„A színek, mintha egyenesen a szeméből sugároznának” – ennél csillogóbb csak maga Senna volt

Idén 75 éves a Monacói Nagydíj, melyre egy Ayrton Senna tiszteletére készült Swarovski sisakkal kápráztatták…

3 perc ago

Hiába szórakozott a guminyomással Márquez, ismét sprintet nyert Acosta és Bastianini előtt

A nyári szünet előtti utolsó sprint furcsán volt izgalmas. Az időmérő megágyazta az izgalmakat, Francesco…

2 óra ago

Martin Brundle Horner távozásáról: „Ezt magának köszönheti”

Martin Brundle, korábbi Forma–1-es versenyző és a Sky Sports szakértője, baráti kapcsolatban áll Christian Hornerrel,…

4 óra ago

Bagnaia Q1-ből indulva megszerezte idei első pole pozícióját, Marc Márquez bukott

Francesco Bagnaia a Q1-ben kezdte meg a brnói kvalifikációt, majd végül megszerezte az első rajtkockát.…

6 óra ago

Ezpeleta ultimátumot adott Martínnak, aki döntésével megmentette Marini karrierjét

Jorge Martín Hondához való átigazolása már nem lehetséges. Amikor a spanyol július 17-én Brnóban ezt…

7 óra ago

A Ferrari átalakítaná a vezetőséget és megválna Vasseurtől

Jelentősen átalakíthatja a működési struktúráját a Ferrari. Jelenleg a csapatnál Frederic Vasseur a csapatfőnök 2023…

8 óra ago