F1

Olyan trükkel próbálkozik a McLaren, amit eddig még senki sem használt

Olyan aerodinamikai megoldást villantott a McLaren, amit eddig még senki sem alkalmazott.

A regnáló bajnok istálló szinte mindenkit beelőzve mutatott felvételeket a bejáratásról és a forgatási napról. Ugyan ,,álcafestéssel” és fekete overállal lopakodtak Silverstone-ban, ám a szemfülesek egy-két érdekességet észrevehettek a száguldozó konstrukción.

Árnyaltabb képet az erősorrendről, és arról, hol helyezkednek el, csak a bahreini teszt után kaphat a wokingi istálló, míg a valódi erőviszonyokról Ausztráliában hullhat le a lepel. Andrea Stella, a brit alakulat csapatfőnöke kihangsúlyozta, tisztában vannak azzal, hogy a 2024-ben megszerzett ,,csekély” előnyük nem lesz elég arra, hogy 2025-ben is az élre kerüljenek.

Ennél fogva a McLaren egy bátor döntést hozott, és a kevés tesztlehetőség miatt olyan elemeket is villantott, amik felkeltették a szakértők figyelmét.

Craig Scarborough, szakíró ki is szúrt egy érdekes aerodinamikai megoldást, amit meg is osztott X-en a követőivel:

,,Az első lengőkar dőlésszöge! A kormányösszekötő még mindig a lengőkar mögött van. Még senki sem másolta le ezt az aerodinamikai áramlási trükköt.”

Patryk Sokolowski, a Forma-1-ben dolgozó korábbi aero mérnök hozzátette:

,,Az MCL39 rejteget valamit az első felfüggesztésében, ám az még rejtély, hogy pontosan mit.”

A bejegyzéséhez még a következő hozzászólás érkezett:

,,Ez őrület. A felső lengőkar szinte érinti a padlólemez élét.”

A McLaren 2024 elején visszafogottabb megközelítést alkalmazott. A Miamiban bevetett fő fejlesztési csomagjuk fordulópontot jelentett, azonban Stella elhalasztotta a padlólemez frissítését, miután látta, hogy a rivális csapatok küszködnek az extra leszorítóerő kinyerésével.

2025-ben a fejlesztések és változtatások már a 2026-os szabályváltozásokat is figyelembe veszik, ám úgy tűnik, hogy a McLaren a szezon elején kisebb kockázatot is vállal, miközben tisztában vannak azzal, hogy szükség esetén visszatérhetnek egy bevált koncepcióhoz.

Csonka Nikolett

Recent Posts

Fájdalmakkal ment haza Mir az Aldeguer motorjával való ütközés után

A súlyos sérülést megúszta, de a fájdalmakat nem. A Holland Nagydíj sok csúnya esést hozott.…

27 perc ago

„Az Alpine ennyi évvel később is ki****ott velem” – Piastri futam közben lett ideges

Nem volt boldog Oscar Piastri az Alpine-okkal. Izgalmas csatát hozott a két McLaren az Osztrák…

2 óra ago

Verstappenék nyerték a Spái 24 órást

Kategória győzelmet ért el a Verstappen.com Racing a Spái 24 órás versenyen. Június utolsó hétvégéjén…

3 óra ago

Már mossák Tsunoda fejét házon belül, mi lesz ennek a vége?

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner Yuki Tsunoda legutóbbi "rettenetes versenyét” követően megerősítette, hogy az…

4 óra ago

Javult Martín állapota, de nem eleget, így nem indul a Német Nagydíjon

A tervek szerint Jorge Martín már a Német Nagydíjon elindult volna, de még nem gyógyult…

6 óra ago

A Saubernél debütál az Alpine versenyzője

Az Alpine kölcsönadja versenyzőjét a Saubernek, így náluk gurul pályára a Forma-1-ben. Az idei szabályok…

8 óra ago