Az Aston Martin pilótája, Lance Stroll az idővel versenyez, hogy visszatérhessen a mezőnybe a közelgő hazai futamára.
A Kanadai Nagydíj a 2025-ös Forma-1-szezon 10. versenye, és az első európai szakasz után visszatérnek Észak-Amerikába. Lance Stroll Kanada egyetlen pilótája a paddockban, miután Nicholas Latifi 2022-ben elvesztette helyét a Williamsnél. A spanyolországi előző futamon azonban Stroll nem állt rajthoz, miután a kvalifikáció után visszalépett a versenytől, mert két évvel ezelőtt a szezon előtti felkészülés során szerzett csuklósérülése kiújult. Ezért az Aston Martin kizárólag Fernando Alonsóra számíthatott, aki a várakozásoknak megfelelően megszerezte az első pontjait az idényben.
Most mindenki arra figyel, hogy Andy Cowell csapatfőnök kit választ, ha Stroll nem tud indulni Montrealban. Felipe Drugovich a Le Mans-i kötelezettségei ellenére is rendelkezésre állna az Aston Martinnak, akárcsak csapattársa, Stoffel Vandoorne. Valtteri Bottas neve is felmerült lehetőségként az Aston Martin számára, és válaszolt, amikor Kym Illman fotós és paddock-bennfentes megkérdezte tőle, hogy visszatér-e a rajtrácsra. Illman YouTube-csatornáján beszélt Strollról a finn:
„Az időmérőn tapasztalt fájdalom miatt nem tudott versenyezni. Nem lehet tartalékpilótát beültetni a versenynapra az autójába, ha nem kvalifikálta magát. Ma reggel megkérdeztem pár embert, hogy a pályán lesz-e egyáltalán. Sokan igen óvatosak voltak, kitérő válaszokat adtak, nem mondtak semmit. Úgy tudom, hogy nem volt a helyszínen, bár kissé furcsa volt látni ott az edzőjét, a menedzserét és a mentorát. Szerintem elment, és azonnali orvosi vizsgálaton vett részt, hogy kiderüljön, visszatérhet-e versenyezni Montrealban.”
Amennyiben nem tud, akkor az Aston Martinnek két tartalékosa is van, Stoffel Vandoorne és Felipe Drugovich. Mindkét pilóta azonban Le Mans-ban versenyez, így ha nem tudnak beugrani, akkor ki lépne a helyükre, ha nem szeghetik meg a Le Mans-i szerződésüket? Illman így folytatta:
„Valtteri Bottas azt mondta, hogy készen állna, ma beszéltem vele, hivatalosan nem tartalékpilóta, de ez nem akadályozza meg a csapatot abban, hogy felkérje: ”Valtteri, be tudnál ugrani és versenyeznél Montrealban?”
Úgy tűnik, kétféleképpen térhet vissza Bottas a száguldó cirkuszba 2026-ban. Az első az lenne, hogy Bottas helyettesíti Strollt Kanadában és az azt követő versenyeken, ha a kanadai pilóta még mindig lábadozik a műtéte után. Amennyiben olyan magas szinten teljesít, hogy Cowell úgy dönt, véglegesen is szerződtetheti. A másik lehetőség az, hogy Bottas felkelti egy rivális csapat figyelmét a paddockban. A legtöbb istálló már véglegesítette a 2026-os pilótafelállását, de egy csapat kiemelkedő Bottasnak, és ez a Cadillac. A Cadillac érdeklődést mutatott Bottas iránt, de jelenleg sok versenyző van a radarjukon.
Oliver Bearman a tavalyi bemutatta, mire képes egy erős F1-es cameo, amikor a Ferrari színeiben a Szaúd-Arábiai Nagydíjon nyújtott teljesítményével biztosította helyét a Haasnál. Bottas sokkal komolyabb eredményt tud felmutatni, mint a brit újonc, de miután tavaly a Sauberrel a mezőny végén szenvedett, emlékeztetni akarja a csapatfőnököket, hogy még mindig megvan benne az, ami a legmagasabb szinten való versenyzéshez szükséges.