Categories: F1

Briatore tagadja a Crashgate-botrányban való részvételt: Állítja, hogy soha nem is beszélt Piquet-vel

Az Alpine ügyvezető tanácsadója, és immáron csapatfőnöke, Flavio Briatore azt állítja, hogy nem utasította az akkor Renault néven versenyző csapat akkori versenyzőjét, Nelson Piquet Jr-t, hogy ütközzön, hogy ezzel segítse a csapatot a 2008-as Szingapúri Nagydíj megnyerésében – Fernando Alonso által.

Briatore, tavaly tért vissza a csapathoz ügyvezető tanácsadóként, ám korábban már két alkalommal is irányította a csapatot, különböző márkajelzések alatt. Utolsó megbízatása a Renault ügyvezető igazgatójaként 2009-ben ért véget, amikor az FIA úgy ítélte meg, hogy ő volt az egyik főszereplője a „Crashgate” néven ismertté vált botránynak.

Az FIA Világ Motorsport Tanácsa (WMSC) eredetileg életre szóló eltiltást szabott ki Briatore-ra az incidensben játszott szerepe miatt. Pat Symonds, a csapat akkori műszaki igazgatója, akit szintén bűnösnek találtak a tervben való részvételben, öt év eltiltást kapott. A WMSC a különbséget azzal indokolta, hogy Briatore 2minden bizonyíték ellenére továbbra is tagadta részvételét a szabályszegésben”, míg Symonds beismerte, hogy részt vett benne.

2010-ben Piquet azt állította, hogy Briatore azt mondta neki: „Ha a megfelelő pillanatban ütközöl, az mindent megváltoztathat.”

Briatore azonban még ma is tagadja ezt az állítást.

„Ő (Piquet Jr.) és én soha nem beszéltünk” – mondta Briatore a Corriere della Sera című lapnak a héten.
Arra a kérdésre, hogy beszéltek-e azóta, így válaszolt: „Nem, nem érdekel. Még akkor sem beszéltem vele sokat, amikor nekem versenyzett.”

Briatore rámutatott, hogy a francia Tribunal de Grande Instance később hatályon kívül helyezte az örökös eltiltását.

„A francia bíróság hatályon kívül helyezte az FIA által kiszabott eltiltást, és szimbolikus kártérítést ítélt meg nekem” – mondta.

Ugyanez a bíróság hatályon kívül helyezte Symonds eltiltását is. A páros később megegyezett az FIA-val, hogy három évig nem dolgoznak az F1-ben.

Briatore rámutatott, hogy „az elnök, aki eltiltott – Mosley – ugyanaz, aki Schumacher-t is kizárta”.

Michael Schumachert kizárták az 1997-es világbajnokság eredményeiből, miután a WMSC úgy ítélte meg, hogy szándékosan ütközött riválisával, Jacques Villeneuve-vel a bajnokságot eldöntő versenyen.

Briatore és Symonds 2009 szeptemberében távozott a Renault-tól, miközben az FIA Crashgate-ügyben folytatott nyomozása zajlott.

„Amikor elmentem, fáradt voltam” – mondta Briatore. „Mindent megnyertem, új pilótákat indítottam el. Már nem találtam izgalmasnak ezt a munkát. Csak egy újabb állás lett, és akkor már nem tudtam hatékonyan dolgozni. Ráadásul a fiam, Falco hamarosan megszületett, és közel akartam lenni a feleségemhez.”

A Crashgate bizonyos szempontból még ma sem zárult le. Az utóbbi időben ugyanis Felipe Massa, aki Piquet balesete előtt vezette a versenyt, és elvesztette az az évi világbajnokságot, pert indított, azt állítva, hogy az FIA nem reagált megfelelően a Renault versenymanipulációjára. Ha megtették volna, Massa úgy véli, hogy ő nyerte volna az az évi bajnokságot Lewis Hamilton helyett. Az ügy tárgyalására októberben kerül sor.

Motorsport Online

Recent Posts

A Brit Nagydíj után Bezzecchi próbálta vígasztalni Quartararót

Együttérző volt Marco Bezzecchi Fabio Quartararóval a leintés után. Drámai versenyt hozott a két héttel…

7 óra ago

Stroll sérülése „kamu”, és ez már F1-es távozásának az előkészítése?

Az Aston Martin kanadai versenyzője, Lance Stroll rövid távú jövője kérdésessé vált, miután visszalépett a…

9 óra ago

A Cadillac nem biztos, hogy újonc versenyzőt szeretne

A Forma-1-ben jártas személyek szerint a Cadillacnek nem újonc versenyzővel kellene indulnia jövőre, ami alapot…

11 óra ago

Szóba jött Martín visszatérésének a dátuma, de nem fog mindenáron motorra ülni

Pozitív fejleményeket közölt az Aprilia Jorge Martín állapotával kapcsolatban, akinek a visszatérése közeleg. A tavalyi…

13 óra ago

Az FIA új promótert keres a Kamion Eb-nek!

Az FIA ma felhívást tett közzé a Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság potenciális promótereinek vagy üzemeltetőinek…

15 óra ago

#BABOD: Nagyobb, látványosabb és izgalmasabb dagonya és megújult siratófalak várnak!

A Babod Offroad Fesztivál több mint három évtizede Európa legnagyobb terepjárós eseménye, ahol évről évre…

16 óra ago