Fotó: Courtesy of Netflix © 2025
Az Alpine ügyvezető tanácsadója, és immáron csapatfőnöke, Flavio Briatore azt állítja, hogy nem utasította az akkor Renault néven versenyző csapat akkori versenyzőjét, Nelson Piquet Jr-t, hogy ütközzön, hogy ezzel segítse a csapatot a 2008-as Szingapúri Nagydíj megnyerésében – Fernando Alonso által.
Briatore, tavaly tért vissza a csapathoz ügyvezető tanácsadóként, ám korábban már két alkalommal is irányította a csapatot, különböző márkajelzések alatt. Utolsó megbízatása a Renault ügyvezető igazgatójaként 2009-ben ért véget, amikor az FIA úgy ítélte meg, hogy ő volt az egyik főszereplője a „Crashgate” néven ismertté vált botránynak.
Az FIA Világ Motorsport Tanácsa (WMSC) eredetileg életre szóló eltiltást szabott ki Briatore-ra az incidensben játszott szerepe miatt. Pat Symonds, a csapat akkori műszaki igazgatója, akit szintén bűnösnek találtak a tervben való részvételben, öt év eltiltást kapott. A WMSC a különbséget azzal indokolta, hogy Briatore 2minden bizonyíték ellenére továbbra is tagadta részvételét a szabályszegésben”, míg Symonds beismerte, hogy részt vett benne.
2010-ben Piquet azt állította, hogy Briatore azt mondta neki: „Ha a megfelelő pillanatban ütközöl, az mindent megváltoztathat.”
Briatore azonban még ma is tagadja ezt az állítást.
„Ő (Piquet Jr.) és én soha nem beszéltünk” – mondta Briatore a Corriere della Sera című lapnak a héten.
Arra a kérdésre, hogy beszéltek-e azóta, így válaszolt: „Nem, nem érdekel. Még akkor sem beszéltem vele sokat, amikor nekem versenyzett.”
Briatore rámutatott, hogy a francia Tribunal de Grande Instance később hatályon kívül helyezte az örökös eltiltását.
„A francia bíróság hatályon kívül helyezte az FIA által kiszabott eltiltást, és szimbolikus kártérítést ítélt meg nekem” – mondta.
Ugyanez a bíróság hatályon kívül helyezte Symonds eltiltását is. A páros később megegyezett az FIA-val, hogy három évig nem dolgoznak az F1-ben.
Briatore rámutatott, hogy „az elnök, aki eltiltott – Mosley – ugyanaz, aki Schumacher-t is kizárta”.
Michael Schumachert kizárták az 1997-es világbajnokság eredményeiből, miután a WMSC úgy ítélte meg, hogy szándékosan ütközött riválisával, Jacques Villeneuve-vel a bajnokságot eldöntő versenyen.
Briatore és Symonds 2009 szeptemberében távozott a Renault-tól, miközben az FIA Crashgate-ügyben folytatott nyomozása zajlott.
„Amikor elmentem, fáradt voltam” – mondta Briatore. „Mindent megnyertem, új pilótákat indítottam el. Már nem találtam izgalmasnak ezt a munkát. Csak egy újabb állás lett, és akkor már nem tudtam hatékonyan dolgozni. Ráadásul a fiam, Falco hamarosan megszületett, és közel akartam lenni a feleségemhez.”
A Crashgate bizonyos szempontból még ma sem zárult le. Az utóbbi időben ugyanis Felipe Massa, aki Piquet balesete előtt vezette a versenyt, és elvesztette az az évi világbajnokságot, pert indított, azt állítva, hogy az FIA nem reagált megfelelően a Renault versenymanipulációjára. Ha megtették volna, Massa úgy véli, hogy ő nyerte volna az az évi bajnokságot Lewis Hamilton helyett. Az ügy tárgyalására októberben kerül sor.
Együttérző volt Marco Bezzecchi Fabio Quartararóval a leintés után. Drámai versenyt hozott a két héttel…
Az Aston Martin kanadai versenyzője, Lance Stroll rövid távú jövője kérdésessé vált, miután visszalépett a…
A Forma-1-ben jártas személyek szerint a Cadillacnek nem újonc versenyzővel kellene indulnia jövőre, ami alapot…
Pozitív fejleményeket közölt az Aprilia Jorge Martín állapotával kapcsolatban, akinek a visszatérése közeleg. A tavalyi…
Az FIA ma felhívást tett közzé a Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság potenciális promótereinek vagy üzemeltetőinek…
A Babod Offroad Fesztivál több mint három évtizede Európa legnagyobb terepjárós eseménye, ahol évről évre…