Fotó: Penske Entertainment: Travis Hinkle
A Forma-1-ben jártas személyek szerint a Cadillacnek nem újonc versenyzővel kellene indulnia jövőre, ami alapot adhat arra, miért nem az IndyCar bajnok Álex Palouval képzelik el a debütálást.
Álex Palou karrierje csúcsán áll jelenleg, utcahosszal vezeti az IndyCar tabelláját, és ha nem esik drasztikusan vissza a teljesítménye, akkor behúzza a negyedik bajnoki címét. A sikereit nem hagyják figyelmen kívül, már rendszeresen szóba hozták a Forma-1-gyel, ahová már egyszer nagyon közel került. A Cadillac csapata jövőre debütál az F1-ben, és továbbra is megy a tanácskozás, ki üljön az autókba. A tervek szerint az amerikai gyártó egy Forma-1-es tapasztalattal rendelkező pilótát szeretne, egy fiatal, akár újonc versenyző mellé. Fiatal versenyzőnek Colton Hertát szeretnék a Cadillacnél, de az amerikai versenyzőnek nincsenek meg az elegendő szuperlicenc-pontjai, és a mostani idényben nem a legjobban áll, így nagyon komoly hajrát kell vennie.
Ilyen problémákba Palou nem ütközne, nála az a kérdés, mennyire lenne kedve feladni egy igen sikeres IndyCar pályafutást az F1-ért. A spanyol pilóta 2020-ban ment a tengerentúlra, és azóta három bajnoki címet szerzett. Azonban nem csak egy helyen versenyzett, mert elindult a sportautózásban is, többek között, Le Mans-ban, Daytonában és Sebringben. Így tapasztalatból nem lenne hiány, ráadásul a 2022-ben és 2024-ben mindegyiken egy Cadillackel indult.
A Haas korábbi csapatfőnöke, Günther Steiner szerint nem jó ötlet egy új csapatnak egyből újonc pilótával kezdeni, mert annak csak a versenyző issza meg a levét.
„Amikor egy új csapatot alapítasz, rengeteg dologra kell figyelned. Nem mondanám problémának, de annyi mindennel kell foglalkoznod, és nincs időd olyan versenyzőkre, akik még nem voltak a Forma-1-ben. Meg kell találnod a saját utadat, és ha a versenyzőt is neked kell irányítanod, az általában nem működik. Ha versenyzőket akarsz fejleszteni, várnod kell egy kicsit. Ha egy újonc versenyzőt egy újonc csapatba raksz, akkor nem teszel szívességet. Ilyenkor a csapat fejlesztésére koncentrálsz, és nem tudsz az újakra figyelni.” – mondta Steiner a RACER-nek.
Romain Grosjean szerint – aki versenyzett Palou ellen – a Forma-1 egy teljesen más világ, így ott természetesen nehezebb dolga lenne annak, aki odamenne.
„A vezetési stílus szempontjából nagyon különbözik a két szakág. A Forma-1-ben pontosnak kell lenned, és sokkal inkább a vonalvezetésen kell lenned, míg az IndyCarban ez gyakran változik. Szóval több az alkalmazkodási képességed, de emellett tényleg keményen tudod vezetni az autót, ami egy Forma-1-es autóban nem tartana sokáig. Ha egy olyan versenyzőt nézünk, aki járt már Európában, azt hiszem, megérti a kultúra és a mentalitás különbségét. Az Egyesült Államokban úgy gondoskodnak a versenyzőkről, mintha családtagok lennének, és ez jó. Míg a Forma-1-et egy kicsit inkább úgy vezetik, mint egy üzletet. Ott jobban magadra vagy utalva.” – mondta 179 futamon indult Grosjean.
Palou honfitársa, az örökifjú Fernando Alonso is megpróbálkozott az IndyCarral, és a 2017-es Indy 500-on közel állt a győzelemhez. Első spanyolként viszont a háromszoros bajnok nyerte meg a legendás versenyt, idén. Alonso szerint, ha átmenne valaki Amerikából Európába, akkor nagyban függ a csapatától.
„Azt hiszem, itt sokkal inkább arról van szó, hogy megfelelő csomaggal, megfelelő autóval rendelkezzünk. Azt hiszem, az IndyCar összes pilótája tudja, hogyan kell gyorsan vezetni az autót, nálunk pedig a sikered kilencven százalékát a csomag diktálja, amit vezetsz. Szóval ez inkább a csapat felkészültségéről szól. Meglátjuk, de remélhetőleg jó lehetőség lesz a Cadillac számára a szabályváltozás. Mindenki tisztalappal indul, és ez egy jó pillanat a sportba való belépéshez.” – mondta a kétszeres Forma-1-es világbajnok.
Az, hogy valaki Amerikából megy át a Forma-1-be nem lenne újkeletű dolog. Jacques Villeneuve, Juan Pablo Montoya is bajnokként ment át a királykategóriába, mindketten a Williamsbe. Legutóbbi próbálkozás az Sébastien Bourdais nevéhez fűződik, aki a 2008-ban négyszeres Champ Car (az IndyCar elődje) bajnokként próbált szerencsét a Toro Rossónál, de mindössze másfél évig bírta, mivel a kritikus Red Bull pilótapolitikájának esett áldozatul. Viszont a francia versenyző megmutatta, hogy nem ügyetlen, és szerzett összetett dobogót a Le Mans-i 24 óráson, megnyerte a Daytonai 24 órást, a Sebringi 12 órást, és azóta is versenyzik. Az IndyCarban hasonló sikereket már nem tudott elérni, mint korábban, de volt néhány felvillanása.
Flavio Briatore egyáltalán nem boldog Franco Colapinto eddig produkcióival. Az argentin versenyző az idei szezon…
Lee McKenzie, Forma-1-es tévériporter nyíltan beszélt Instagramon a „szörnyű” és „undorító” megjegyzésekről, amelyeket a múlt…
A MATCH4, az ARENA4 és a NET4+ kilenc hagyományos és egy online motorsport sorozatból közvetít…
A barcelonai manőverének köszönhetően egy büntetőpontra került az eltiltástól a címvédő Max Verstappen. Ráadásul a…
A Red Bull különengedélyt kért az FIA-tól, hogy junior versenyzője, Arvid Lindblad megkaphassa a Forma-1-es…
Vannak bizonyos pletykák, miszerint Valentino Rossi és egykori tanítványa, Nicoló Bulega újra egymás útjába kerülhetnek…