Fotó: Penske Entertainment: Travis Hinkle
A Forma-1-ben jártas személyek szerint a Cadillacnek nem újonc versenyzővel kellene indulnia jövőre, ami alapot adhat arra, miért nem az IndyCar bajnok Álex Palouval képzelik el a debütálást.
Álex Palou karrierje csúcsán áll jelenleg, utcahosszal vezeti az IndyCar tabelláját, és ha nem esik drasztikusan vissza a teljesítménye, akkor behúzza a negyedik bajnoki címét. A sikereit nem hagyják figyelmen kívül, már rendszeresen szóba hozták a Forma-1-gyel, ahová már egyszer nagyon közel került. A Cadillac csapata jövőre debütál az F1-ben, és továbbra is megy a tanácskozás, ki üljön az autókba. A tervek szerint az amerikai gyártó egy Forma-1-es tapasztalattal rendelkező pilótát szeretne, egy fiatal, akár újonc versenyző mellé. Fiatal versenyzőnek Colton Hertát szeretnék a Cadillacnél, de az amerikai versenyzőnek nincsenek meg az elegendő szuperlicenc-pontjai, és a mostani idényben nem a legjobban áll, így nagyon komoly hajrát kell vennie.
Ilyen problémákba Palou nem ütközne, nála az a kérdés, mennyire lenne kedve feladni egy igen sikeres IndyCar pályafutást az F1-ért. A spanyol pilóta 2020-ban ment a tengerentúlra, és azóta három bajnoki címet szerzett. Azonban nem csak egy helyen versenyzett, mert elindult a sportautózásban is, többek között, Le Mans-ban, Daytonában és Sebringben. Így tapasztalatból nem lenne hiány, ráadásul a 2022-ben és 2024-ben mindegyiken egy Cadillackel indult.
A Haas korábbi csapatfőnöke, Günther Steiner szerint nem jó ötlet egy új csapatnak egyből újonc pilótával kezdeni, mert annak csak a versenyző issza meg a levét.
„Amikor egy új csapatot alapítasz, rengeteg dologra kell figyelned. Nem mondanám problémának, de annyi mindennel kell foglalkoznod, és nincs időd olyan versenyzőkre, akik még nem voltak a Forma-1-ben. Meg kell találnod a saját utadat, és ha a versenyzőt is neked kell irányítanod, az általában nem működik. Ha versenyzőket akarsz fejleszteni, várnod kell egy kicsit. Ha egy újonc versenyzőt egy újonc csapatba raksz, akkor nem teszel szívességet. Ilyenkor a csapat fejlesztésére koncentrálsz, és nem tudsz az újakra figyelni.” – mondta Steiner a RACER-nek.
Romain Grosjean szerint – aki versenyzett Palou ellen – a Forma-1 egy teljesen más világ, így ott természetesen nehezebb dolga lenne annak, aki odamenne.
„A vezetési stílus szempontjából nagyon különbözik a két szakág. A Forma-1-ben pontosnak kell lenned, és sokkal inkább a vonalvezetésen kell lenned, míg az IndyCarban ez gyakran változik. Szóval több az alkalmazkodási képességed, de emellett tényleg keményen tudod vezetni az autót, ami egy Forma-1-es autóban nem tartana sokáig. Ha egy olyan versenyzőt nézünk, aki járt már Európában, azt hiszem, megérti a kultúra és a mentalitás különbségét. Az Egyesült Államokban úgy gondoskodnak a versenyzőkről, mintha családtagok lennének, és ez jó. Míg a Forma-1-et egy kicsit inkább úgy vezetik, mint egy üzletet. Ott jobban magadra vagy utalva.” – mondta 179 futamon indult Grosjean.
Palou honfitársa, az örökifjú Fernando Alonso is megpróbálkozott az IndyCarral, és a 2017-es Indy 500-on közel állt a győzelemhez. Első spanyolként viszont a háromszoros bajnok nyerte meg a legendás versenyt, idén. Alonso szerint, ha átmenne valaki Amerikából Európába, akkor nagyban függ a csapatától.
„Azt hiszem, itt sokkal inkább arról van szó, hogy megfelelő csomaggal, megfelelő autóval rendelkezzünk. Azt hiszem, az IndyCar összes pilótája tudja, hogyan kell gyorsan vezetni az autót, nálunk pedig a sikered kilencven százalékát a csomag diktálja, amit vezetsz. Szóval ez inkább a csapat felkészültségéről szól. Meglátjuk, de remélhetőleg jó lehetőség lesz a Cadillac számára a szabályváltozás. Mindenki tisztalappal indul, és ez egy jó pillanat a sportba való belépéshez.” – mondta a kétszeres Forma-1-es világbajnok.
Az, hogy valaki Amerikából megy át a Forma-1-be nem lenne újkeletű dolog. Jacques Villeneuve, Juan Pablo Montoya is bajnokként ment át a királykategóriába, mindketten a Williamsbe. Legutóbbi próbálkozás az Sébastien Bourdais nevéhez fűződik, aki a 2008-ban négyszeres Champ Car (az IndyCar elődje) bajnokként próbált szerencsét a Toro Rossónál, de mindössze másfél évig bírta, mivel a kritikus Red Bull pilótapolitikájának esett áldozatul. Viszont a francia versenyző megmutatta, hogy nem ügyetlen, és szerzett összetett dobogót a Le Mans-i 24 óráson, megnyerte a Daytonai 24 órást, a Sebringi 12 órást, és azóta is versenyzik. Az IndyCarban hasonló sikereket már nem tudott elérni, mint korábban, de volt néhány felvillanása.
A Ford Racing bejelentette, hogy a korábbi F1-es Red Bull versenyző, Daniel Ricciardo csatlakozik hozzájuk,…
Az Olasz Nagydíj időmérő edzésén már majdnem Lando Norris zsebében volt a pole pozíció, de…
A Forma-1-nek "nincs több helye” egy 12. istálló befogadására a paddockban – figyelmeztetett Stefano Domenicali,…
Még tavaly, a Ferrari jóvoltából kóstoltam ezt a tortát. Vagy legalábbis feltételezem, hogy ez volt…
Drámai fordulatot hozott a Katalán Nagydíj sprintje. A délelőtti időmérőhöz képest egy változást történt, Joan…
Az első Magny-Cours-i futamon Toprak Razgatlioglu diadalmaskodott, akinek a nyomát bottal üthették. Kellemes francia idő…