Fotó: Sam Bloxham/LAT Images/Red Bull Content Pool
A Mercedes nyilvánvalóan nem adta fel még Max Verstappen szerződtetését.
Úgy tűnik azonban, hogy Toto Wolff álma, hogy megszerezze a négyszeres világbajnokot, még egy évet várathat magára. A reakciója Verstappen és George Russell közötti incidensre a spanyol nagydíjon sokatmondó volt. Egyesek úgy vélik, hogy a Red Bulljával szándékosan hajtott bele riválisába, miután utasítást kapott, hogy adja vissza a pozícióját. Ugyanakkor Wolff rendkívül diplomatikusan viselkedett a körülményekhez képest. Nyilvánvalóan csapatfőnökként próbált görcsösen kimért maradni. Russell még mindig nem írt alá szerződéshosszabbítást a Mercedesnél, de ez a várható fejlemény. Kimi Antonelli a jövő sztárja, és aligha kétséges, hogy maradhat a második versenyülésben.
Verstappen szerződése tartalmaz egy kilépési záradékot, amely a következő hetek és hónapok bajnoki helyezésén alapul. De még ha frusztrált is a Red Bull visszaesése miatt, érdemes lenne megvárni, hogy a szabályváltozások miképp alakulnak a télen. Az olasz motorsport.com egyik cikke egy másik kérdést vet fel, amely megakadályozhatja Verstappen Mercedeshez való csatlakozását. A német autógyártó jelenleg egyfajta válságot él meg ezért. Ahogy a BBC News megjegyezte, a Mercedes eladásai csökkennek, ami költségcsökkentési intézkedésekre sarkallta őket. Évekig „több milliárd” megtakarítást akarnak elérni. Az anyavállalat, a Daimler csak a Mercedes F1 csapatának harmadával bír. A másik kétharmad Wolffé illetve a brit üzletember, Sir Jim Ratcliffe-é az INEOS-on keresztül.
Verstappen megfizethetőségével nem lenne probléma, de aggodalmak vannak a látszat miatt. Végül is Wolff istállója a Mercedes nevet viseli. A körülmények miatt nem biztos, hogy a legpozitívabb üzenet lenen egy több szezonra szóló, hatalmas, kilenc számjegyű kötelezettségvállalás bejelentése. A holland bónuszokkal együtt évente akár 59 millió fontot is keresne, ami a világ egyik legjobban fizetett sportolójává tenné. Mivel a Mercedes takarékos imázst próbál kialakítani, lehet, hogy Verstappen megszerzését ezért „elhalasztják”.
George Russell valószínűleg fizetésemelést vár, amennyiben új szerződést írna alá. 12,5 millió fontos honoráriuma nem feltétlenül tükrözi a sportban betöltött státuszát. Russell ugyanolyan fizetést szeretne, mint Lando Norris, aki hasonló eredményekkel bír. De ahogy az olaszok is megjegyzik, Verstappen is fizetésemelést kérne, ha ilyen komoly szerződést írna alá a Mercedesszel. Alapfizetése magasabb, mint Lewis Hamiltoné, a legsikeresebb F1-pilótáé. Hamilton szerződése jövedelmezőbb, ha a bónuszokat is figyelembe vesszük, de valószínűtlen, hogy idén a Ferrarinál ennyi bónuszt elérjen.
Wolff azzal érvelhet, hogy Verstappen szerződtetése növelné a Mercedes márka presztízsét és marketingimidzsét. De még Hamilton jelenléte sem tudta ellensúlyozni a csillagos márka hanyatlását.
Max Verstappen sikeresen megszerezte a GT3-as autók vezetésére jogosító engedélyét a Nürburgringen, miután teljesítette a…
Az Aprilia motorosait továbbra is sújtják a sérülések. Javában zajlik a San Marinó-i Nagydíj utáni…
A Forma-1 a Pottery Barn Kids és a Pottery Barn Teen márkákkal együttműködve először mutat…
A McLaren megerősítette, hogy a következő Forma-1-szezontól a Motul lesz az istálló hivatalos beszállítója. A…
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, valóban beszélt Max Verstappennel egy esetleges átigazolásról, de a…
A 2025-ös szezon előtt a francia luxuskonglomerátum, az LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) írt alá…