Categories: F1

Halasztania kell a Mercedesnek Verstappen leigazolását, mert egy fontos részvényest ez bosszanthat

A Mercedes nyilvánvalóan nem adta fel még Max Verstappen szerződtetését.

Úgy tűnik azonban, hogy Toto Wolff álma, hogy megszerezze a négyszeres világbajnokot, még egy évet várathat magára. A reakciója Verstappen és George Russell közötti incidensre a spanyol nagydíjon sokatmondó volt. Egyesek úgy vélik, hogy a Red Bulljával szándékosan hajtott bele riválisába, miután utasítást kapott, hogy adja vissza a pozícióját. Ugyanakkor Wolff rendkívül diplomatikusan viselkedett a körülményekhez képest. Nyilvánvalóan csapatfőnökként próbált görcsösen kimért maradni. Russell még mindig nem írt alá szerződéshosszabbítást a Mercedesnél, de ez a várható fejlemény. Kimi Antonelli a jövő sztárja, és aligha kétséges, hogy maradhat a második versenyülésben.

Verstappen szerződése tartalmaz egy kilépési záradékot, amely a következő hetek és hónapok bajnoki helyezésén alapul. De még ha frusztrált is a Red Bull visszaesése miatt, érdemes lenne megvárni, hogy a szabályváltozások miképp alakulnak a télen. Az olasz motorsport.com egyik cikke egy másik kérdést vet fel, amely megakadályozhatja Verstappen Mercedeshez való csatlakozását. A német autógyártó jelenleg egyfajta válságot él meg ezért. Ahogy a BBC News megjegyezte, a Mercedes eladásai csökkennek, ami költségcsökkentési intézkedésekre sarkallta őket. Évekig „több milliárd” megtakarítást akarnak elérni. Az anyavállalat, a Daimler csak a Mercedes F1 csapatának harmadával bír. A másik kétharmad Wolffé illetve a brit üzletember, Sir Jim Ratcliffe-é az INEOS-on keresztül.

Verstappen megfizethetőségével nem lenne probléma, de aggodalmak vannak a látszat miatt. Végül is Wolff istállója a Mercedes nevet viseli. A körülmények miatt nem biztos, hogy a legpozitívabb üzenet lenen egy több szezonra szóló, hatalmas, kilenc számjegyű kötelezettségvállalás bejelentése. A holland bónuszokkal együtt évente akár 59 millió fontot is keresne, ami a világ egyik legjobban fizetett sportolójává tenné. Mivel a Mercedes takarékos imázst próbál kialakítani, lehet, hogy Verstappen megszerzését ezért „elhalasztják”.

George Russell valószínűleg fizetésemelést vár, amennyiben új szerződést írna alá. 12,5 millió fontos honoráriuma nem feltétlenül tükrözi a sportban betöltött státuszát. Russell ugyanolyan fizetést szeretne, mint Lando Norris, aki hasonló eredményekkel bír. De ahogy az olaszok is megjegyzik, Verstappen is fizetésemelést kérne, ha ilyen komoly szerződést írna alá a Mercedesszel. Alapfizetése magasabb, mint Lewis Hamiltoné, a legsikeresebb F1-pilótáé. Hamilton szerződése jövedelmezőbb, ha a bónuszokat is figyelembe vesszük, de valószínűtlen, hogy idén a Ferrarinál ennyi bónuszt elérjen.

Wolff azzal érvelhet, hogy Verstappen szerződtetése növelné a Mercedes márka presztízsét és marketingimidzsét. De még Hamilton jelenléte sem tudta ellensúlyozni a csillagos márka hanyatlását.

Vámosi Péter

Recent Posts

Horner egy bombaüzlet részeként visszatérhet az F1-be egy új pozícióban?

A korábbi Forma-1-es pilóta és Sky Sports riporter, Martin Brundle elárulta, hogy Christian Horner feltehetően…

6 óra ago

Verstappen Senna legendás idézetét használja védekezésként az FIA versenybírói előtt

Max Verstappen nevetve bevallotta, hogy Ayrton Senna ismert szavait használta védekezésként a versenybírók előtt. A…

8 óra ago

Bejelentette a névadó szponzorát 2026-ra az Audi F1, akár a zsebedben is lapulhat!

Az Audi F1 csapata bejelentette együttműködését a Revolut-tal, egy brit székhelyű pénzügyi technológiai vállalattal, amely…

10 óra ago

A HRC felállása módosult a magyarországi hétvége után

A Honda Racing Corporation erős trióval készült az idei Suzuka 8 órás versenyre, ám a…

12 óra ago

Bottas már aláírt 2026-ra, csak a bejelentésre várunk?

Valtteri Bottas lesz az új Cadillac F1 Team első leigazolt versenyzője. Erről a GPblog szerzett…

14 óra ago

Már túl a félmilliárd dolláros bevételen az F1 film

Már egy hónap is eltelt, hogy a mozikban bemutatták a Brad Pitt által fémjelzett F1…

16 óra ago