F1

Sajtó: Már a nyári szünet után repülhet Tsunoda

Egyre jobban erősödnek a hírek, miszerint Yuki Tsunoda helye egyáltalán nem biztosított a szezon végéig.

Közeleg a szezon fele a Forma-1-ben, amikor is felgyorsulnak az események a pilótapiacon. A jövő évi kampányban kettővel több autó lesz a rajtrácson a Cadillacnek köszönhetően, ezért kettővel több ülésre szerződhetnek a pilóták. Jelenleg nyolc hely kiadó, többek között a Red Bull hírhedt másodszámú ülése. A hírek szerint nem Yuki Tsunoda fogja azt elfoglalni. Már lehet, hogy a Magyar Nagydíjat követően sem.

A Red Bullnak az idei évre jelentősen visszaesett a teljesítménye, ami miatt már Max Verstappen sem tud csodát tenni. Eddig a négyszeres világbajnok szerezte csapata pontjainak többségét, és sem Liam Lawson, sem Tsunoda nem ért a komolyabb pontszerző pozíciókba. Ezért Luis Vasconcelos, az Auto Action F1-es bennfentese most arról számolt be, hogy nem lenne meglepve, ha a Red Bull a nyári szünet után elengedné Tsunodát. A japán versenyzőre hatalmas nyomás nehezedik, hogy ne veszítse el a helyét, mivel eddig hét futamon mindössze hét pontot szerzett a nagycsapatnál. A Red Bull összesen 144 pontot szerzett, amiból 137 pontot Verstappen gyűjtött.

Tsunoda mellett nem csak az állt, amiért a huszonöt éves pilótát a szezon harmadik fordulójára, a Japán Nagydíjra beültették Lawson helyett, hogy a Racing Bullsnál jól ment és az RB21 javítását segítő tapasztalata megfelelőnek bizonyult. Bennfentes információk szerint a Honda több mint tizenhét millió fontot fizet a Red Bullnak azért, hogy Tsunoda a főcsapatnál versenyezzen. Ebből adódhat, hogy a pénz nem minden, és a Red Bull sem szorul rá. Tsunodának azonban most gyors javulást kell mutatnia, hogy megmentse a helyét, mivel az energiaitalosoknál köztudott, hogy nem félnek pilótát cserélni.

Hogy ki jöhet a helyére? Legegyszerűbb Isack Hadjar beiktatása lenne, de őt már az egész Forma-1-es közeg óvva inti ettől. Más kérdés, hogy az újonc pilótának nem túlzottan lenne lehetősége beleszólni a döntésbe.

Silló Barnabás

Recent Posts

Verstappen már Baku és Szingapúr között visszatérne a Nordschleifére GT-zni

Max Verstappen sikeresen megszerezte a GT3-as autók vezetésére jogosító engedélyét a Nürburgringen, miután teljesítette a…

12 perc ago

Újra lesérült az Aprilia motorosa, csapata közleményt adott ki

Az Aprilia motorosait továbbra is sújtják a sérülések. Javában zajlik a San Marinó-i Nagydíj utáni…

1 óra ago

A Forma-1 belép a gyerekszobkába: lakberendezési márkával kötött partnerséget

A Forma-1 a Pottery Barn Kids és a Pottery Barn Teen márkákkal együttműködve először mutat…

2 óra ago

A McLaren bejelentette az új, óriási olajipari támogatóját 2026-tól kezdve

A McLaren megerősítette, hogy a következő Forma-1-szezontól a Motul lesz az istálló hivatalos beszállítója. A…

4 óra ago

Verstappen és a Mercedes titkos tárgyalásai – Wolff most mindent elmondott

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, valóban beszélt Max Verstappennel egy esetleges átigazolásról, de a…

6 óra ago

Luxusmárkák gyűjtőhelyévé vált a Forma-1

A 2025-ös szezon előtt a francia luxuskonglomerátum, az LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) írt alá…

8 óra ago