F1

Sajtó: Már a nyári szünet után repülhet Tsunoda

Egyre jobban erősödnek a hírek, miszerint Yuki Tsunoda helye egyáltalán nem biztosított a szezon végéig.

Közeleg a szezon fele a Forma-1-ben, amikor is felgyorsulnak az események a pilótapiacon. A jövő évi kampányban kettővel több autó lesz a rajtrácson a Cadillacnek köszönhetően, ezért kettővel több ülésre szerződhetnek a pilóták. Jelenleg nyolc hely kiadó, többek között a Red Bull hírhedt másodszámú ülése. A hírek szerint nem Yuki Tsunoda fogja azt elfoglalni. Már lehet, hogy a Magyar Nagydíjat követően sem.

A Red Bullnak az idei évre jelentősen visszaesett a teljesítménye, ami miatt már Max Verstappen sem tud csodát tenni. Eddig a négyszeres világbajnok szerezte csapata pontjainak többségét, és sem Liam Lawson, sem Tsunoda nem ért a komolyabb pontszerző pozíciókba. Ezért Luis Vasconcelos, az Auto Action F1-es bennfentese most arról számolt be, hogy nem lenne meglepve, ha a Red Bull a nyári szünet után elengedné Tsunodát. A japán versenyzőre hatalmas nyomás nehezedik, hogy ne veszítse el a helyét, mivel eddig hét futamon mindössze hét pontot szerzett a nagycsapatnál. A Red Bull összesen 144 pontot szerzett, amiból 137 pontot Verstappen gyűjtött.

Tsunoda mellett nem csak az állt, amiért a huszonöt éves pilótát a szezon harmadik fordulójára, a Japán Nagydíjra beültették Lawson helyett, hogy a Racing Bullsnál jól ment és az RB21 javítását segítő tapasztalata megfelelőnek bizonyult. Bennfentes információk szerint a Honda több mint tizenhét millió fontot fizet a Red Bullnak azért, hogy Tsunoda a főcsapatnál versenyezzen. Ebből adódhat, hogy a pénz nem minden, és a Red Bull sem szorul rá. Tsunodának azonban most gyors javulást kell mutatnia, hogy megmentse a helyét, mivel az energiaitalosoknál köztudott, hogy nem félnek pilótát cserélni.

Hogy ki jöhet a helyére? Legegyszerűbb Isack Hadjar beiktatása lenne, de őt már az egész Forma-1-es közeg óvva inti ettől. Más kérdés, hogy az újonc pilótának nem túlzottan lenne lehetősége beleszólni a döntésbe.

Silló Barnabás

Recent Posts

A nap, amikor Niki Lauda majdnem meghalt, de végül „halhatatlanná” vált

1976. augusztus 1-je a motorsport történetének egyik legsötétebb, de különleges módon mégis valahogy leginspirálóbb napja…

4 perc ago

Verstappen bejelentette a Hungaroringen, hogy hol fog versenyezni jövőre

Max Verstappen a Magyar Nagydíj előtt elmondta, melyik csapatnál fog versenyezni jövőre. A holland világbajnok…

9 óra ago

Rosberg felkérdezte Verstappent: „Most csendben vagy?”

Nico Rosberg próbálta felkérdezni Jos Verstappent a Horner-ügyben. Kicsit kellemetlen lett a válasz. Jos Verstappen,…

10 óra ago

F2-es versenyzőt igazolhat a Cadillac az F1-be?

Az Aston Martin által támogatott Jak Crawford mindent megtesz azért, hogy 2026-ban bemutatkozhasson a Forma-1-ben…

11 óra ago

Briatore belekeveredhetett az Epstein-botrányba, és Horner körül se tiszta minden

Flavio Briatore újfent a figyelem középpontjába került a Forma-1-ben, miután a média megint vizsgálatokat indított…

12 óra ago

Álomból valóság – Egy Formula Renault-kör a Hungaroringen

Mindig közhelynek tűnt számomra, hogy „merj nagyot álmodni”, mert az álom definíciója szerint már alapvetően…

13 óra ago