Categories: F1

Hamilton kiakadt a visszavonulásáról és a Ferrari főnökéről szóló hírek miatt

Lewis Hamilton cáfolta azon spekulációkat, miszerint a Ferrari csapatfőnökének, Fred Vasseurnek a pozíciója veszélyben lenne, valamint a saját visszavonulásáról szóló pletykákat is.

A közelmúltbeli médiaértesüléseket „nonszensznek” nevezte, pedig két olasz újság is megkérdőjelezte Vasseur vezetői képességeit a Ferrari spanyolországi szenvedése után, kétségbe vonva a Scuderia élén töltött jövőjét. A Kanadai Nagydíj előtt azonban a hétszeres világbajnok gyorsan eloszlatta a szóbeszédet. Egyértelművé tette, hogy nincs ideje a Vasseur körül kialakult felhajtásra:

„Természetesen nem öröm hallani, hogy ilyen történetek terjednek, de szeretek Freddel dolgozni. Ő az oka annak, hogy ennél a csapatnál vagyok, és hogy lehetőséget kaptam itt dolgozni – amiért örökké hálás leszek neki. Együtt vagyunk benne ebben. Komolyan dolgozunk a háttérben. A dolgaink azonban nem tökéletesek. De ahogy mondtam, azért vagyok itt, hogy az istállóval és Freddel dolgozzak. Azt akarom, hogy ő is itt legyen. Hiszem, hogy Fred az a személy, aki a csúcsra vezet minket, ennyi. Egyértelmű, hogy leszegett fejjel tudom, hogy mit szeretnék elérni ezzel a csapattal.”

Hamilton kihasználta az alkalmat, hogy határozottan megerősítse hosszú távú elkötelezettségét a Ferrari iránt. Eloszlatta a további híreszteléseket az alakulatnál és az F1-ben való jövőjéről:

„Szó szerint még csak most kezdtem itt a Ferrarinál. Több éve vagyok a sorozatban, és hosszú távra tervezek. Tudom, hogy hol tartok, és mit szeretnék elérni ezzel a csapattal. Tehát kételkedésnek helye, nincs. Kérem, ne találjanak ki ilyen dolgokat.”

A 40 éves pilóta a közelmúltban megrendezett Spanyol Nagydíjon elért hatodik helyezése után őszinte megjegyzései miatt újból beindult a fecsegés a sportban való jövőjéről. Hamilton a verseny utáni interjúkban „a legrosszabbnak, amit valaha tapasztaltam egyensúly szempontjából” nevezte a versenyét, és azt is feltette kérdésként, hogy a problémák inkább a saját teljesítményének, mint az autónak tudhatók-e be. Azóta azonban kiderült, hogy mind ő, mind csapattársa, Charles Leclerc technikai gondokkal küzdött, amelyek a verseny közepétől kezdve rontották a teljesítményüket, így Hamilton reméli, hogy a problémát a hétvégi Kanadai Nagydíj előtt sikerült megoldani:

„Mindkettőnknek voltak problémái, amelyek már a futam felétől kezdve jelentősen hátráltattak minket. Nem tudtam, hogy van-e ilyen gondunk, de a rádión azt mondtam, hogy ez a legrosszabb érzésű autó, amit valaha vezettem – és valóban ez volt a helyzet. A verseny végén az volt a fejemben: „Jézusom, még soha nem tapasztaltam ennyire rossz dolgot ilyen hosszú ideig egy versenyen futamon.” Csak a tévéinterjúk után tértem vissza a mérnökökhöz, és derült ki, hogy mi volt a baj. Kicsit megkönnyebbültem, amikor ezt hallottam, mert utána már nem éreztem magam annyira szörnyen.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Horner egy bombaüzlet részeként visszatérhet az F1-be egy új pozícióban?

A korábbi Forma-1-es pilóta és Sky Sports riporter, Martin Brundle elárulta, hogy Christian Horner feltehetően…

6 óra ago

Verstappen Senna legendás idézetét használja védekezésként az FIA versenybírói előtt

Max Verstappen nevetve bevallotta, hogy Ayrton Senna ismert szavait használta védekezésként a versenybírók előtt. A…

8 óra ago

Bejelentette a névadó szponzorát 2026-ra az Audi F1, akár a zsebedben is lapulhat!

Az Audi F1 csapata bejelentette együttműködését a Revolut-tal, egy brit székhelyű pénzügyi technológiai vállalattal, amely…

10 óra ago

A HRC felállása módosult a magyarországi hétvége után

A Honda Racing Corporation erős trióval készült az idei Suzuka 8 órás versenyre, ám a…

12 óra ago

Bottas már aláírt 2026-ra, csak a bejelentésre várunk?

Valtteri Bottas lesz az új Cadillac F1 Team első leigazolt versenyzője. Erről a GPblog szerzett…

14 óra ago

Már túl a félmilliárd dolláros bevételen az F1 film

Már egy hónap is eltelt, hogy a mozikban bemutatták a Brad Pitt által fémjelzett F1…

16 óra ago