Fotó: James Sutton/LAT Images/McLaren
A Kanadai Nagydíj harmadik szabadedzésén szikrázó napsütés fogadta a Forma-1-es mezőnyt, a leggyorsabbnak pedig Lando Norris bizonyult.
Az első percekben még kivártak a résztvevők.
Franco Colapinto futott legelőször mért kört. Majd a két Aston Martin és a két Racing Bulls is pályára hajtott, de mért kört még nem futották, így további percekig Colapintoé volt az egyetlen köridő.
10 perc telt el az egyórás gyakorlásból, mire érkezett a következő delikvens, Charles Leclerc személyében, aki az első szabadedzésen összetörte a Ferrarit.
Utána már érkeztek a többiek is és Leclerc után előbb Oliver Bearman, majd Pierre Gasly állt az élre, míg Leclerc vissza nem szerezte azt.
Colapintónak volt egy feszült pillanat, mikor majdnem eltalálta a Bajnokok Falát, de éppen sikerült elkerülnie.
Sorra javultak a köridők, hamarosan már Fernando Alonso állt az élen, és mögötte is folyamatosan változott a sorrend, majd Leclerc ismét visszaszerezte magának az első helyet.
Később aztán Oscar Piastri nem volt olyan szerencsés, mint Colapinto: ő neki is koccolta a McLarent a falnak és defektet kapott, valamint az autója is megsérült.
Közvetlenül utána érkezve Hülkenberg is eltalálta a falat, ám ő közben egy piruettet is bemutatott. Otthagyott maga után némi autó törmeléket is, így piros zászlóval le is állították a körözést.
33 perc volt hátra a folytatásban. Majd Lando Norris állt az élre közepes Pirellikkel, amíg a második szabadedzést megnyerő George Russell rá nem tromfolt, lágy gumikon.
21 és fél perccel a vége előtt aztán Lewis Hamilton vette át a vezetést. Alig több, mint egy perccel később azonban szép lila szektorokkal Russell ismét az eredményjelző csúcsára került.
Isack Hadjarnak is volt egy megforgása, de nem sérült meg az autója.
Már negyedóra sem volt hátra, mikor Norris állt az élre, majd nem sokkal később Oliver Bearman kóstolta meg a Bajnokok falát. Illetve szerencséjére csak a gumifalat, közvetlenül előtte, a Haas hátuljával.
Végül Norris maradt az élen, mögötte pedig Leclerc és Russell zártak.
Helyezés | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Körök |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lando Norris | McLaren | 1:11.799 | 23 | |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:11.877 | +0.078 | 28 |
3 | George Russell | Mercedes | 1:11.950 | +0.151 | 19 |
4 | Lewis Hamilton | Ferrari | 1:12.050 | +0.251 | 25 |
5 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 1:12.072 | +0.273 | 19 |
6 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:12.247 | +0.448 | 21 |
7 | Kimi Antonelli | Mercedes | 1:12.348 | +0.549 | 20 |
8 | Oscar Piastri | McLaren | 1:12.519 | +0.720 | 17 |
9 | Carlos Sainz | Williams | 1:12.519 | +0.720 | 21 |
10 | Alexander Albon | Williams | 1:12.573 | +0.774 | 21 |
11 | Isack Hadjar | Racing Bulls | 1:12.651 | +0.852 | 21 |
12 | Pierre Gasly | Alpine | 1:12.684 | +0.885 | 26 |
13 | Liam Lawson | Racing Bulls | 1:12.791 | +0.992 | 26 |
14 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:12.794 | +0.995 | 27 |
15 | Oliver Bearman | Haas | 1:12.825 | +1.026s | 26 |
16 | Esteban Ocon | Haas | 1:12.827 | +1.028 | 21 |
17 | Franco Colapinto | Alpine | 1:13.060 | +1.261 | 26 |
18 | Nico Hülkenberg | Sauber | 1:13.072 | +1.273 | 18 |
19 | Gabriel Bortoleto | Sauber | 1:13.172 | +1.373 | 21 |
20 | Yuki Tsunoda | Red Bull Racing | 1:13.573 | +1.774 | 13 |
Egy igen komoly dologról le kellene mondania Toprak Razgatlioglunak, ha a gyári Yamaha leszerződtetné. A…
Komolyan lebeg Max Verstappen feje felett az eltiltás veszélye, több futamot is gond nélkül kellene…
Az idei tizedik időmérő edzésen először nem McLaren vagy Verstappen siker született, George Russell jóvoltából.…
Marco Bezzecchi elismerte, hogy csapattársa, Jorge Martín jövőjének tisztázatlansága feszült helyzetet teremtett a gyári Aprilia…
A szezon egyik, ha nem a legjobb újonc teljesítményét nyújtja idén Isack Hadjar. A francia…
Franco Colapinto szeretne előrelépni, miután visszatérése óta küszködött. Az argentin versenyző az imolai Emilia Romagna…