F1

Szeretne sikereket elérni Colapinto a nehéz visszatérése után

Franco Colapinto szeretne előrelépni, miután visszatérése óta küszködött.

Az argentin versenyző az imolai Emilia Romagna Nagydíjon került vissza a mezőnybe, mikor az Alpine menesztette Jack Doohant. Azóta három futamon indult el az újonc, de pontot még nem szerzett. Most Colapinto kitűzte, hogy komolyabb eredményeket szeretne elérni, mint a tizenharmadik hely.

„Kemények futamok voltak. Nem olyanok voltak, mint amilyenre számítottam. Úgy terveztem, hogy Imola után egy kicsit többet fogok fejlődni, de mindig nehéz visszatérni az F1-be hat futam kihagyás után.” – kezdte a 22 éves ifjonc.

Colapinto elmondta, hogy az egy hét szünetet az Alpine gyárában töltötte, ahol mérnökökkel dolgozott. Jelentős időt töltött a szimulátorban, hogy jobban megértse az autót, és megoldja a folyamatban lévő beállítási problémákat.

„Azt hiszem, nagyon jó volt ez a szabad hét, hogy újra együtt lehessünk a csapattal, hogy megértsük a problémákat, hogy megértsük mit kell jobban csinálnunk, hol hiányzott egy kis tempó, és hol tudok még fejlődni én is. Azt hiszem, ez egy jó szünet volt, és remélhetőleg mostantól némi teljesítményt hoz. Akad néhány dolog, ami a beállítások tekintetében nem működött számomra. Nagyon úgy éreztem, hogy nem voltam összhangban semmivel sem. Sem az autóban lévő eszközökkel, sem a beállításokkal. Az egyik dolog küzdött a másikkal. Miután a barcelonai futam után ezt megértettük, sokkal több értelme lett a dolognak. Azt hiszem, ide egy kicsit nagyobb önbizalommal érkezem. Sok napot töltöttem a szimulátorban, sok napot a gyárban a mérnökökkel, így megértem. Remélhetőleg tettünk egy lépést. Szükségünk lesz erre a lépésre, szóval remélhetőleg itt meg tudjuk tenni.” – mondta Colapinto.

Colapinto a tavalyi szezonban debütált az Forma-1-ben a Williamsnél, az idény közepén ugrott be Logan Sargeant a kirúgott helyén. Az első négy versenyéből kettőben pontot szerzett, de az év végén többször hibázott és ez negatív fényt vetett rá. Elmondása szerint az Alpine-hoz való alkalmazkodás sokkal másabb volt, mint tavaly a Williamsnél való tanulás.

„Nagyon más. Még soha nem vezettem más Forma-1-es autót. Szóval nem igazán tudtam összehasonlítani semmi mással, míg most már megvan. Az Alpine-ban rengeteget tanulok. Sok jó dolog van. Találunk néhány dolgot, ami más. Az autót is nagyon más vezetni, és most csak fel kell gyorsulni ezzel, és próbálom megérteni, hogy mi a leggyengébb módszer.” – tette hozzá.

Colapinto ezen a hétvégén fog először versenyezni a Kanadában, és elmondása szerint optimista annak ellenére, hogy nem ismeri a pályát.

„Ez egyfajta utcai pálya, és ez mindig egy kicsit több érzelmet vált ki belőlünk, versenyzőkből. Végső soron itt vezetni egy Forma-1-es autót, egy ilyen történelmi és hatalmas pályán a sportág történetében elképesztően király.” – zárta.

Silló Barnabás

Recent Posts

Russell nyerte az izgalmas időmérőt Montrealban, Norris megint hibázott

Az idei tizedik időmérő edzésen először nem McLaren vagy Verstappen siker született, George Russell jóvoltából.…

6 óra ago

Norris az élen, miközben többen koccoltak és pörögtek

A Kanadai Nagydíj harmadik szabadedzésén szikrázó napsütés fogadta a Forma-1-es mezőnyt, a leggyorsabbnak pedig Lando…

10 óra ago

Bezzecchi: „Inkább nem kommentálnám Martín döntését”

Marco Bezzecchi elismerte, hogy csapattársa, Jorge Martín jövőjének tisztázatlansága feszült helyzetet teremtett a gyári Aprilia…

11 óra ago

Hadjar még nem érzi késznek magát a Red Bull ülésére

A szezon egyik, ha nem a legjobb újonc teljesítményét nyújtja idén Isack Hadjar. A francia…

12 óra ago

A tabella éllovasai ismét más dimenzióban motoroztak, de ezúttal Razgatlıoğlu volt a jobb

A misanói verseny ugyan nem hozott kiemelkedő izgalmakat, de Razgatlıoğlu és Bulega ismét bizonyította, hogy…

15 óra ago

Fittipaldi egy 24-szeres futamgyőztes F1 pilótát nevezett meg a példaképének

Emerson Fittipaldi a Formula 1 legendás alakjai közé tartozik, aki karrierje során 1972-ben és 1974-ben…

16 óra ago