Fotó: Andy Hone/LAT Images/Stake F1 Team
Gabriel Bortoleto két egymást követő bajnoki diadal után érkezett a Forma-1-be a Formula 3-ból és a Formula 2-ből.
A motorsport csúcsára való feljutás komoly kihívásnak bizonyult a fiatal újoncnak, aki elismerte, hogy az új pályák a legkisebb gondjai ahhoz képest, hogy mostantól félelmetes és könyörtelen média- és kereskedelmi kötelezettségek várnak rá. Amikor arról kérdezték, hogyan alkalmazkodik a most már a versenynaptárába került pályákhoz, elismerte, hogy újonc szezonjának vannak más, „bonyolultabb” részei, amelyek nagyobb különbséget jelentenek:
„Nos, az igazat megvallva, eddig elég jól ment. Az új pályákhoz sikerült alkalmazkodnom. Úgy gondolom, nagyon erős csapattársam van, így jó adatforrásként szolgál az új pályáknál. És új dolgokat tanulok. De nem hiszem, hogy az új pályák lennének a legnagyobb téma egy újoncnak. Szerintem vannak más dolgok is, amelyek egy kicsit bonyolultabbak lehetnek egy kezdő szezonban.”
Amikor konkrétumot kértek tőle, azt mondta, hogy a pályán kívüli felelősségek bizonyultak a legnagyobb kihívásnak:
„Szerintem a média, mert az F2-ben nincsenek ilyen dolgok. Alapvetően megérkezel a pályára, csütörtökön beszélsz a mérnökeiddel, van némi szabadidőd, csak a versenyzésre koncentrálsz, és ennyi. Szerintem az F1-ben sokkal több kötelezettséged van, a támogatók, a média miatt.”
Kiemelve a hatalmas különbségeket, elismerte, hogy még soha nem tapasztalt még ilyet.
„Általában az összes többi sorozatban így megy ez, tudod, hatévesen kezdtem el versenyezni. És mondjuk úgy, hogy majdnem 15 év alatt még soha nem volt ilyenben részem. Szóval alapvetően pár hónap alatt, amióta a Forma-1-ben versenyzek, meg kell szoknom ezt a sok médiát és időbeosztást a srácok és a szponzorok miatt, és közben a pályán is a legjobb teljesítményt kell nyújtanom. Az F2-ben megérkezel, beszélsz a mérnököddel, iszol egy kávét, pihensz, megnézel néhány belső kamerás felvételt, van szabadidőd. Több időd van a dolgokra. Itt viszont megvan az érkezés ideje, megvan az idő, amikor beszélhetsz a mérnököddel, és ha egy perccel később mész, Will Ponissi, a csapat PR-osa seggbe rúg. Persze nem, de elvisz, tudod, elvisz a médiaeseményekre, és akkor nagyon pontosnak kell lenned az időzítéssel meg mindennel. Így nem marad sok időd arra, hogy kikapcsolj, felfrissülj és szabadon csinálj dolgokat. És olykor ez túlterhelő lehet.”
A 20 éves pilóta 2025-ös szezonjában többször is bejutott a Q2-be. A legjobb eredményét a Spanyol Nagydíjon érte el, ahol a 12. helyen végzett, miután ugyaninnen is indult. A brazil azonban állítja, jól boldogul:
„Tudjátok, nekem ez egész jól működik. Azt hiszem, minden futamon, amin idén részt vettem, egyre jobban megszoktam mindezt. És valójában már eddig egész jól boldogulok vele.”
Ölre ment egymással a két McLaren a Kanadai Nagydíj végén, ami egyikük nullázását eredményezte. Eközben…
Két világbajnoki címet és 63 futamgyőzelmet szerzett a Ducati színeiben Álvaro Bautista, mégis úgy döntött…
Alexander Albon elmondta, szerinte miért szenvednek a Red Bull másodpilótái. A Red Bull 2019 óta…
Nem a legmozgalmasabb Le Mans-i 24 órást hozta az idei, de a végére megjöttek az…
Danica Patrick egykori NASCAR és Indycar versenyző ismét olyat szólt a Sky Sports F1-es közvetítésében,…
Ez a hétvége nem az, amire Bulega előzetesen számított. Razgatlıoğlu mindhárom futamot megnyerte, így az…