Categories: F1

Russell nyert, Antonelli először dobogós, a két McLaren mpedig ölre ment és az egyikük kiesett

Ölre ment egymással a két McLaren a Kanadai Nagydíj végén, ami egyikük nullázását eredményezte. Eközben George Russell megnyerte a versenyt, Verstappen pedig Mercedes-szendvicsben lett második, mivel Antonelli megszerezte a dobogó harmadik fokát.

Izgalmas felállással vette kezdetét a kanadai verseny. A pole pozíciót George Russell szerezte meg, mellőle pedig Max Verstappen várta a lámpák kialvását. A második sort Oscar Piastri és Andrea Kimi Antonelli foglalta el, mögöttük pedig Lewis Hamilton és Fernando Alonso, majd Lando Norris és Charles Leclerc következett. Franco Colapinto a számára fantasztikus 10. rajthelyet foglalta el, míg több versenyző rajtbüntetést kapott a kvalifikáció után: Liam Lawson késői motorcseréért 50 rajthelyes büntetést kapott, és Pierre Gasly autóján is módosítottak, így mindketten a boxutcából rajtoltak, a mezőny után. Yuki Tsunoda is büntetést kapott, így a 18. helyről rajtolt.

A rajtot követően Russell behúzott Verstappen elé, míg Antonelli hamarosan át is vette a harmadik helyet Piastritól, és Colapinto is megelőzte Alexander Albont, amely után Albon kénytelen volt átvágtatni a füvön, és nem veszélytelenül tért vissza a pályára, de szerencsére mindenki megúszta. Ezt Nico Hülkenberg használta ki remekül és feljött a 9. helyre, Colapinto elé.

Ezt követően hamar beállt a vonatozás és esemény nélkül haladt a mezőny. A 11. körben aztán Norris átvette a hatodik helyet Alonsotól, miután az kezdett tempót veszíteni gumiszemcsésedés miatt.

Antonelli közeledni kezdett Verstappenre, mire a holland a 13. körben kiment a boxba kereket cserélni, elsőként a mezőnyből. A 9. helyre tért vissza, miután közepesről kemény keverékű Pirellikre váltott. Ezt követően Russell is reagált és ő is cserélt, ezzel a brit Verstappen előtt maradt, közéjük pedig beékelődött Hülkenberg, aki ekkor még nem cserélt.

Az élen ekkor Antonelli álltm de a 15. körben ő is kereket cserélt, így a vezetést Piastri örökölte meg. Norris pedig megelőzte Hamiltont, és a második helyen folytatta a versenyt. A ferraris pedig rögtön ki is állt kereket cserélni.

A 16. körben Verstappen megelőzte Hülkenberget, így ismét Russell mögött haladt, majd Piastri is túlesett egy kerékcserén. Norris és Leclerc azonban még körökig kitartottak kerékcsere nélkül az élen, noha ők kemény gumikon rajtoltak.

A 26. körben Russell átvette a második helyet Leclerc-től, aki a 28. kör végén állt ki kereket cserélni. Ezt követően Norris is cserélt, így visszaállt az „eredeti” sorrend: Russell, Verstappen, Antonelli, Piastri, Norris.

A Ferrarinál történt némi nézeteltérés Leclerc kapcsán. Korábban a csapat rádión megkérdezte tőle, hogy B-terv legyen-e, mire a versenyző közölte, hogy C-terv. Erre reagált is is a csapat, hogy rendben. Majd a kerékcsere után Leclerc megkérdezte, hogy miért cseréltek már kereket, mire közölték vele, hogy a B-terv miatt.

A 38. körben Verstappen átesett a második kerékcseréjén is, ismét kemény keveréket kapott. Utána Antonelli is így tett. Az olasznak hajszál híján sikerült is elévágnia ezzel a hollandnak, de utóbbi a már üzemmeleg gumikon meg tudta tartani a pozícióját.

A 42. kör végén Russell is cserélt, majd a 45. végén Piastri, a 47. végén pedig Norris is.

Albon már a verseny kezdete óta küszködött motorproblémákkal, végül a 49. körben leparkolta a Williamset.

A 17. helyen haladó Lance Stroll 10 másodperc büntetést kapott, amiért leszorította Gasly-t a pályáról.

Az 53. kör végén Leclerc is kereket cserélt, így aztán ismét visszaállt a valós sorrend.: Russell, Verstappen, Antonelli, Piastri, Norris, Leclerc, Hamilton.

Az 56. körben Lawsonnak is szólt a csapata, hogy álljon ki a versenyből, így az visszagurult a boxba és feladni kényszerült a Kanadai Nagydíjat. Eközben Piastri komolyan elkezdte nyomás alá helyezni Antonellit, miközben mögötte csapattársa közeledett.

A top 5-öt a verseny végéhez közeledve a lekörözöttek kerülgetése rázta kicsit összébb, közelebb egymáshoz. Norris már DRS-távolságon belül volt Piastrihoz képest.

A 66. körben aztán a két McLaren fej-fej mellett küzdött egymással, hosszú métereken keresztül. Norris nagyon próbált előzni, de nem valójában nem volt erre helye, így a fűre szorult és elcsípre Piastri autójának hátulját. Leszakadt az első szárnya és felpaszírozta az autója bal oldalát a falra. Ki is esett a versenyből, leállt a pálya szélén. Emiatt aztán érkezett a biztonsági autó.

Norris azonnal el is ismerte, hogy hibázott:

„Sajnálom, az egész az én hibám, az egész az én hibám. Sajnálom, hülyeség volt részemről” – mondta rádión

Piastri autója is sérült, de tovább tudott haladni, főleg mivel a safety car vezette a mezőnyt. Eközben számos versenyző megejtett még egy utolsó boxkiállást, noha a biztonsági autó a verseny végéig bent maradt, mögötte intették le a mezőnyt.

A versenyt így végül George Russell nyerte, Verstappen és Antonelli előtt. Utóbbi első Forma-1-es dobogós helyezését szerezte meg.

Végeredmény:
Pos Driver Car Laps Time/retired
1 George Russell Mercedes 70
2 Max Verstappen Red Bull Racing 70 +0.228
3 Andrea Kimi Antonelli Mercedes 70 +1.014
4 Oscar Piastri McLaren 70 +2.109
5 Charles Leclerc Ferrari 70 +3.442
6 Lewis Hamilton Ferrari 70 +10.713
7 Fernando Alonso Aston Martin 70 +10.972
8 Nico Hülkenberg Sauber 70 +15.364
9 Esteban Ocon Haas 69 +1 kör
10 Carlos Sainz Williams 69 +1 kör
11 Oliver Bearman Haas 69 +1 kör
12 Yuki Tsunoda Red Bull Racing 69 +1 kör
13 Franco Colapinto Alpine 69 +1 kör
14 Gabriel Bortoleto Sauber 69 +1 kör
15 Pierre Gasly Alpine 69 +1 kör
16 Isack Hadjar Racing Bulls 69 +1 kör
17 Lance Stroll Aston Martin 69 +1 kör
18 Lando Norris McLaren 66 kiesett
Liam Lawson Racing Bulls 53 kiesett
Alexander Albon Williams Mercedes 46 kiesett

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Bautista csillaga leáldozott a Ducatinál, az okok egyértelműek

Két világbajnoki címet és 63 futamgyőzelmet szerzett a Ducati színeiben Álvaro Bautista, mégis úgy döntött…

9 óra ago

Felvázolta Albon, hogy miért szenvednek a Red Bullnál a fiatalok

Alexander Albon elmondta, szerinte miért szenvednek a Red Bull másodpilótái. A Red Bull 2019 óta…

10 óra ago

Bortoleto szerint az F1 média kötelezettségei megterhelőbbek, mint megtanulni egy neki új pályát

Gabriel Bortoleto két egymást követő bajnoki diadal után érkezett a Forma-1-be a Formula 3-ból és…

11 óra ago

Kubicáékkal nyert a Ferrari Le Mans-ban, ezzel sorozatban harmadjára húzták be a legendás versenyt

Nem a legmozgalmasabb Le Mans-i 24 órást hozta az idei, de a végére megjöttek az…

13 óra ago

Patrick szerint nem nagy kunszt Montrealban versenyezni – Erre Brundle ledöbbent, Rosberg pedig kijavította

Danica Patrick egykori NASCAR és Indycar versenyző ismét olyat szólt a Sky Sports F1-es közvetítésében,…

13 óra ago

Bulega felzárkózása nem volt elég, Razgatlıoğlu behúzta a mesterhármast

Ez a hétvége nem az, amire Bulega előzetesen számított. Razgatlıoğlu mindhárom futamot megnyerte, így az…

14 óra ago