A Motorsport.com egy komoly paddock-forrásra hivatkozva arról számolt be, hogy az Aston Martin merész lépésre szánta el magát: 2026-tól George Russell, a Mercedes sztárja lenne a csapat F1-es jövőjének kulcsfigurája.
A Forma-1 történelmének legnagyobb szabályváltozása előtt a silverstone-i istálló a legendás tervező Adrian Newey-re támaszkodik, hogy bajnoki címre esélyes autót tervezzen. Azonban a 27 éves Russell elcsábítása a Mercedestől, ahol igazán elkötelezett, nehéz feladatnak bizonyulhat egy olyan alakulatnak, amely még nem tudta magát az élmezőnyben megalapozni.
Russell nemrég Montrealban aratott magabiztos győzelmet, a szezon végén lejár a szerződése a Mercedesnél, ami pletykákat szül a jövőjéről. Amikor megkérdezték, hogy a legutóbbi győzelme miképp befolyásolhatja a szerződéses tárgyalásait, Russell nem zavartatta magát:
„Nem árt neki. Egyáltalán nem árt, de ahogy már sokszor mondtam, egyáltalán nem aggódom a jövő évem miatt. Tudom, hogy jövőre is rajthoz állok, úgy érzem, jobban vezetek, mint valaha, és még mindig hiszem, hogy van tartalékom. Készen állok a világbajnokságért való harcra. Úgy gondolom, hogy az olyan eredmények, mint a mai, amikor 50% esélyünk volt egy jó eredményre, ott vagyunk, hogy megragadjuk, és elég nyugodt vagyok, hogy élvezem a pillanatot, élvezem a versenyzést, így csak hétről hétre haladok.”
Amikor rákérdeztek, hogy 100%-ig biztos-e abban, hogy a Mercedesnél marad, vagy más csapatokkal tárgyal, Russell megerősítette elkötelezettségét:
„Nem, nem tárgyalok senki mással és egyetlen csapattal sem, akik érdeklődtek irántam. Bevallottam, hogy szándékomban áll a Mercedesnél maradni. Ez mindig is világos volt. Tudjátok, hűséges vagyok a Mercedeshez. Ők adtak nekem lehetőséget, hogy bekerüljek a száguldó cirkuszba. Nem haragszom a körülöttem zajló tárgyalások miatt, különösen Max miatt, mert, ahogy már többször is mondtam, miért is ne érdekelné a csapatokat Max, ha mindenki megtehetné, ha minden pilóta tiszta lenne, és nem lenne szerződése a következő évre, Max lenne az első számú választás minden egyes csapatnál. És ez megérthető. Ugyanakkor minden versenycsapatnak két helye van, és tudtam, hogy ha továbbra is úgy teljesítek, ahogy eddig, akkor a pozícióm egyáltalán nem lesz veszélyben. Szóval, jól érzem magam itt. Nem kapkodunk a szerződéses tárgyalásokkal.”
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is aláhúzta Russell magabiztosságát, hangsúlyozva a pilóta fejlődését és természetes vezetői képességeit:
„Már régóta nálunk van, és fejlődik. A Williamsnél fiatal pilótaként kezdett, majd nehéz időkben érkezett a Mercedeshez, ahol Lewis-szal egyenrangú volt. Lewis távozása óta pedig egyértelműen a csapat irányítója, senior pilótája, és ez természetesen jön. Nincs itt semmiféle sportpolitika. Csak elfoglalta azt a helyet, amelyet megérdemel. A csapat hangulata pompás. Megállapodtunk egy ütemtervben, hogy mikor szeretnénk ezeket a dolgokat rendezni. A három egymást követő verseny már mögöttünk van, és most júniusban és júliusban egymás után következnek a futamok. De el fogjuk érni a célunkat. Ő ugyanúgy Mercedes junior volt, mint most Kimi, 16 éves kora óta. Tehát nem attól függ, hogy nyer-e versenyt, hogy teljesít-e, mert tudjuk, hogy mire képes.”
Az Aston Martin ambíciói egyértelműek, de meggyőzni Russellt, hogy hagyja el a Mercedes gyökereit, nem lesz egyszerű. Mivel Newey zsenialitása még nem eredményezett állandó dobogós helyezéseket a csapatnak, Russell bizonyított tehetsége és hűsége a Mercedeshez miatt ez egy kockázatos lépés a silverstone-i csapatnak.
Russell marad a Kanadai Nagydíj győztese, miután a Red Bull óvását elutasították