Categories: F1

Azt már tudhatjuk, hogy melyik csapatnál nem versenyez 2026-ban Verstappen

Max Verstappen emberfeletti erőfeszítéseket tesz a Red Bullnál, hogy idén a bajnoki címéért folyó versenyben maradjon.

A múlt hétvégi Kanadai Nagydíjon elért dobogós helyezésével hat pontot faragott le Oscar Piastri előnyéből. A különbség még mindig 43 pont, de ez elég ahhoz, hogy Verstappen ne adja fel. Ha a McLarennek túl sok montreal-ihez hasonló hétvégéje lesz, vagy a Red Bull hatékonyabb fejlesztéseket hajt végre, akkor ez a fajta előny decemberig megfordulhat. Az energiaitalosok évek óta túlságosan támaszkodnak Verstappenre, de idén ez extrém szintre emelkedett. A holland pilóta a csapat 162 pontjából 155-öt szerzett, ami elképesztő 95,7%-ot jelent. Verstappen hozzájárulása nélkül a Red Bull a konstruktőrök bajnokságának utolsó helyén állna, négy ponttal az Alpine után. Még a tavalyi szezonban is, amikor Sergio Perez válságba került, Verstappen „csak” a pontok 74,2%-át szerezte.

Míg a Red Bull Verstappen köré építi autóját, csapattársainak kétségbeesett küzdelmei rávilágítanak az RB21 komoly korlátaira. A holland pilóta még mindig képes volt két futamot is megnyerni és öt dobogós helyezést elérni. Magában viszont talán már úgy érzi, hogy az autója ellenére sikeres. Szerződése 2028 végéig érvényes, de a kontraktus tartalmaz egy kilépési záradékot. Úgy gondolják, ez akkor lép életbe, ha nem kerül be a világbajnokság első három helyezettje közé. George Russell kanadai győzelme 19 pontnyira hozta őt ettől a ponttól. Christian Horner pedig jelezte, hogy nem állna Verstappen útjába, ha az távozni szeretne.

A holland újságíró, Erik van Haren azonban a De Telegraaf F1 podcastjában határozottan kizárta, hogy Verstappen 2026-ban az Aston Martinhoz kerülhetne. Lawrence Stroll állítólag többéves, 1 milliárd font értékű szerződést ajánlott Verstappennek, de ez nem lesz elég ahhoz, hogy átcsábítsa. Másrészt a Mercedes feltehetően megújítja George Russell szerződését, és kevés jel utal arra, hogy Kimi Antonelli elveszítené a helyét. Így minden jel szerint Verstappen a Red Bullnál marad. Így fogalmaz Van Haren:

„Az életben semmi sem biztos, de tűzbe merem tenni a kezemet – ez nem fog megtörténni. Hogy el fog-e igazolni, azt nem zárnám ki teljesen. De az Aston Martinhoz biztosan nem megy 2026-ban.”

Verstappen tudja, hogy most elmenni indokolatlan kockázat lenne. Lehetséges, hogy a Red Bull jövőre kiesik a versenyből – elismerték, hogy első saját motorjukkal lemaradhatnak –, de nem világos, mely csapatok lesznek valóban versenyképesek. Így logikus lenne felmérni a rangsort a drasztikusan megváltozott szabályok miatt, és csak utána dönteni, hogy kitölti-e a szerződését, vagy azonnal távozik.

Beszélnek arról, hogy Verstappen szünetet tartana, hogy más versenyzési érdekeit is követhesse, és időt tölthessen újszülött lányával. A héten megint tesztel GT3 autóval, ezúttal Spában.

Egy kevésbé feltűnő eredményként Verstappen most már több dobogós helyezést ért el a Red Bullnál, mint Michael Schumacher a Ferrarival. Sorsközösséget alakított ki a csapattal, és lehet, hogy nem akarja őket a pilótapiaci bizonytalanságában hagyni.

Vámosi Péter

Recent Posts

Eldőlt az egyik legfontosabb kérdés: Elkelt a BMW első szabad motorja

A BMW bejelentette az egyik versenyzőjét a jövő évre. Egyre jobban körvonalazódik a Superbike jövő…

24 perc ago

Pénteki F1-es nosztalgia puzzle: Legózd össze a Mercedest!

Véget ért a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíj, a mezőny pedig 3 hetes nyári szünetre ment.…

1 óra ago

Már Hamilton utódját pedzegetik, aki felkészült a feladatra

Komoly mélypontban van Lewis Hamilton. A hétszeres világbajnoktól komoly dolgokat vártak a Ferrarinál, de egyelőre…

3 óra ago

Amikor Rossi majdnem a Suzukihoz igazolt – Hihetetlen történet látott napvilágot

Közel állt ahhoz Valentino Rossi, hogy a Suzuki versenyzője legyen. Ha Valentino Rossira gondol valaki…

5 óra ago

Szédületesen sok pénzhez jutottak a csapatok az F1-filmnek köszönhetően

A Liberty Media legfrissebb pénzügyi jelentése szerint rekordösszegű, több mint 513 millió dollárnyi (kb. 174 milliárd…

7 óra ago

Forma-1 vagy ketrecharc? A verseny, amelyen bunyó lett a lekörözésből

1982. augusztus 8-án ritka jelenetnek lehettek tanúi a Forma-1 nézői. A Német Nagydíjon, Hockenheimben az…

9 óra ago