Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool
Max Verstappen elismerte, hogy a száguldó cirkusz soha nem fog visszatérni a Nordschleife-re, mert az „túl veszélyes”.
A történelmi pálya még mindig különféle motorsport-kategóriáknak ad otthont, leginkább a GT3 endurance versenyeknek. Verstappen nemrégiben tesztelte a GT3 autót a Nordschleife-en, ahol a „Franz Hermann” álnéven hajtott. A Forma-1 utoljára 1976-ban versenyzett a pályán, azon az eseményen, amelyet Niki Lauda tűzesete árnyékolt be, és majdnem az életébe került. Amikor megkérdezték, szeretné-e, ha ez a helyszín visszatérne az F1 versenynaptárába, Verstappen elismerte a Formule1 magazinnak, hogy ez nem lehetséges:
„Attól tartok, hogy a jelenlegi F1-es autókkal ez nem fog megtörténni. GT3-as sebességgel még rendben van, és még pont megvalósítható. Néha megnézek régi felvételeket, például a Forma-1-ről a Nordschleife pályán. Egy dolog biztos: F1 ott, már soha többé nem fog megtörténni. Egyszerűen túl veszélyes.”
Az F1 továbbra is fejleszti a versenynaptárát, az elmúlt években új helyszíneket vezetett be, mint például Jeddah, Las Vegas és Miami. Verstappen elismerte, hogy nem rajong a jelenlegi naptárért, és utalt rá, hogy ha ő lenne a felelős, akkor az egészen másképp nézne ki:
„Végül is reméljük, hogy ezekben az országokban is kialakul a motorsport kultúra. Ugyanakkor ha rajtam múlna, a naptár teljesen másképp nézne ki, és kevesebb futam lenne benne. Azok a pályák, amelyek véleményem szerint „különleges státuszt” érdemelnek, és pusztán sportági szempontból állandóan szerepelniük kell a naptárban, a következők: Spa-Francorchamps, Zandvoort, Silverstone, Imola, Suzuka és Brazília.”
A Forma-1-es szülők gyermekei gyakran nagyon korán, akár már baba korukban megismerkednek az F1-es közeggel,…
„A szívembe zártam. Legalábbis a szerzőt mindenképpen” – így nyilatkoztam Luke Smith F1 – A…
Max Verstappen Magyarországon teljesítette 200. futamát a Red Bull Racing színeiben. Az osztrák csapat számára…
Colapinto elvesztette az uralmát autója felett a Hungaroring gyors 11-es kanyarjában, és a Pirelli verseny…
A Red Bull újdonsült főnöke Laurent Mekies elmagyarázta, miért nem segítene nekik az a megoldás…
Egyre nagyobb a nyomás Franco Colapinton, aki ismét a mezőny végén végzett az Alpine volánja…