Categories: F1

Ideges az Aston Martin? Alonso meglátogatta az Alpine-t!

A Forma-1 pilótakeringője – manapság egész évben tartó jelenség – a múlt hétvégén érte el idén az abszurd csúcspontját, amikor egy pletyka terjedt el, miszerint Fernando Alonso szenzációs visszatérésre készül az Alpine-hoz, csak azért, mert a spanyol pilótát túl sokszor látták besétálni a francia csapat vendéglátó részébe Montrealban.

Az Aston Martin csapatfőnöke, Andy Cowell azonban kacagva eloszlatta a spekulációkat, és puszta paddock-badarságnak minősítette a dolgot. A 43 éves, kétszeres világbajnok Alonso 2026-ig szerződött az Aston Martinhoz. A Kanadai Nagydíj alatt az Alpine-nál tett gyakori kávészünetei miatt David Croft, a Sky Sports F1 kommentátora azonban felhúzta a szemöldökét. Lehet, hogy a veterán pilóta, aki 2021-ben és 2022-ben az Alpine-nál versenyzett, mielőtt az Aston Martinhoz igazolt, nosztalgikus visszatérést tervez? Aligha, állítja Cowell, aki ezt az ötletet annyira találta viccesnek, mint egy egykerekű kerékpárral történő gumiabroncs-cserét verseny közben. Cowell a Nico Rosbergnek a Skyon adott interjúja alatt, alig tudta elkerülni azt, hogy elnevesse magát:

„Örülök, hogy Fernando bármelyik garázsba bemehet, hiszen sok embert ismer a boxutcában. Annak is örülök, hogy jövőre nálunk versenyez, és remélhetőleg hosszú távon is velünk tart, mint a nagykövetünk.”

Másszóval, Alonso csak régi barátaival találkozik, köztük a menedzserével, Flavio Briatore-val, és nem titkos szerződést köt croissant mellett. Cowell bizalma Alonso elkötelezettségében megingathatatlan, és dicséri versenyzője kitartó motiváló képességét:

„Egy élmény Fernandóval dolgozni, mindig jó, ha van egy versenyképes ember, aki úgy hajt, ahogy te anno a Mercedesnél, és ösztönzi a csapatot, és felpezsdíti az alakulatot. Nyilvánvaló, hogy Alonso pit lane sétái nem annyira a csapat elhagyásáról szólnak, mint inkább arról, hogy ő egy társasági ember.”

Az Aston Martin 2025-ös szezonja eddig olyan hullámzó volt, mint a Dakar speciális szakasza, a csapat a nyolcadik helyen áll, Alonso pedig csak nemrég szerzett pontokat Spanyolországban és Kanadában. Mégis, a Honda motorjának bevezetésével és a 2026-ban bekövetkező jelentős szabályváltozásokkal Cowell fényes jövőt vizionál:

„A jövő év egyike azoknak az egyedülálló szabályváltozásoknak, amikor nem csak a motor, hanem az aerodinamikai szabályok és az üzemanyag is változik, fejlett, fenntartható hajtóanyaggal, különböző gumikkal és egyszerűen más taktikákkal a versenyek alatt. Tehát a versenyautó minden egyes eleme megváltozik jövőre, és szerintem ezeknek a változásoknak a csúcspontja teszi majd izgalmassá.”

Alonso továbbra is arra fókuszál, hogy elérje a nehezen hozható 33. győzelmet – bárhol is legyen az. De Cowell eszmefuttatásából ítélve, az nem kék színben lesz.

Vámosi Péter

Recent Posts

Amikor Rossi majdnem a Suzukihoz igazolt – Hihetetlen történet látott napvilágot

Közel állt ahhoz Valentino Rossi, hogy a Suzuki versenyzője legyen. Ha Valentino Rossira gondol valaki…

10 perc ago

Szédületesen sok pénzhez jutottak a csapatok az F1-filmnek köszönhetően

A Liberty Media legfrissebb pénzügyi jelentése szerint rekordösszegű, több mint 513 millió dollárnyi (kb. 174 milliárd…

2 óra ago

Forma-1 vagy ketrecharc? A verseny, amelyen bunyó lett a lekörözésből

1982. augusztus 8-án ritka jelenetnek lehettek tanúi a Forma-1 nézői. A Német Nagydíjon, Hockenheimben az…

4 óra ago

Ezért nem viszi az F1-es versenyhétvégékre a kislányát Versappen

A Forma-1-es szülők gyermekei gyakran nagyon korán, akár már baba korukban megismerkednek az F1-es közeggel,…

14 óra ago

Emberi hangon az F1-ről – Luke Smith: F1, A rajtrácson

„A szívembe zártam. Legalábbis a szerzőt mindenképpen” – így nyilatkoztam Luke Smith F1 – A…

16 óra ago

Jos Verstappen szerint Max egyáltalán nem egy seggfej

Max Verstappen Magyarországon teljesítette 200. futamát a Red Bull Racing színeiben. Az osztrák csapat számára…

18 óra ago