Fotó: Mark Sutton/Formula 1 via Getty Images/Aston Martin F1 Team
A Forma-1 pilótakeringője – manapság egész évben tartó jelenség – a múlt hétvégén érte el idén az abszurd csúcspontját, amikor egy pletyka terjedt el, miszerint Fernando Alonso szenzációs visszatérésre készül az Alpine-hoz, csak azért, mert a spanyol pilótát túl sokszor látták besétálni a francia csapat vendéglátó részébe Montrealban.
Az Aston Martin csapatfőnöke, Andy Cowell azonban kacagva eloszlatta a spekulációkat, és puszta paddock-badarságnak minősítette a dolgot. A 43 éves, kétszeres világbajnok Alonso 2026-ig szerződött az Aston Martinhoz. A Kanadai Nagydíj alatt az Alpine-nál tett gyakori kávészünetei miatt David Croft, a Sky Sports F1 kommentátora azonban felhúzta a szemöldökét. Lehet, hogy a veterán pilóta, aki 2021-ben és 2022-ben az Alpine-nál versenyzett, mielőtt az Aston Martinhoz igazolt, nosztalgikus visszatérést tervez? Aligha, állítja Cowell, aki ezt az ötletet annyira találta viccesnek, mint egy egykerekű kerékpárral történő gumiabroncs-cserét verseny közben. Cowell a Nico Rosbergnek a Skyon adott interjúja alatt, alig tudta elkerülni azt, hogy elnevesse magát:
„Örülök, hogy Fernando bármelyik garázsba bemehet, hiszen sok embert ismer a boxutcában. Annak is örülök, hogy jövőre nálunk versenyez, és remélhetőleg hosszú távon is velünk tart, mint a nagykövetünk.”
Másszóval, Alonso csak régi barátaival találkozik, köztük a menedzserével, Flavio Briatore-val, és nem titkos szerződést köt croissant mellett. Cowell bizalma Alonso elkötelezettségében megingathatatlan, és dicséri versenyzője kitartó motiváló képességét:
„Egy élmény Fernandóval dolgozni, mindig jó, ha van egy versenyképes ember, aki úgy hajt, ahogy te anno a Mercedesnél, és ösztönzi a csapatot, és felpezsdíti az alakulatot. Nyilvánvaló, hogy Alonso pit lane sétái nem annyira a csapat elhagyásáról szólnak, mint inkább arról, hogy ő egy társasági ember.”
Az Aston Martin 2025-ös szezonja eddig olyan hullámzó volt, mint a Dakar speciális szakasza, a csapat a nyolcadik helyen áll, Alonso pedig csak nemrég szerzett pontokat Spanyolországban és Kanadában. Mégis, a Honda motorjának bevezetésével és a 2026-ban bekövetkező jelentős szabályváltozásokkal Cowell fényes jövőt vizionál:
„A jövő év egyike azoknak az egyedülálló szabályváltozásoknak, amikor nem csak a motor, hanem az aerodinamikai szabályok és az üzemanyag is változik, fejlett, fenntartható hajtóanyaggal, különböző gumikkal és egyszerűen más taktikákkal a versenyek alatt. Tehát a versenyautó minden egyes eleme megváltozik jövőre, és szerintem ezeknek a változásoknak a csúcspontja teszi majd izgalmassá.”
Alonso továbbra is arra fókuszál, hogy elérje a nehezen hozható 33. győzelmet – bárhol is legyen az. De Cowell eszmefuttatásából ítélve, az nem kék színben lesz.
Egy privát teszt során a McLaren adott lehetőséget Brad Pittnek. Már kevesebb mint egy hét…
Marco Bezzecchi, az Aprilia gyári versenyzője különleges sisakban áll rajthoz a MotoGP Olasz Nagydíján: a…
Amikor Max Verstappen GT3-as autóval jelenik meg a pályán, a többi versenyző gyakran lenyűgözve figyeli…
Az "álláshalmozó" Szujó Zoltán jelenleg épp az MNASZ elnöke, műsorvezető, beugrik olykor szinkronszínészkedni autósportos filmekhez,…
Nem egyszerű az autóversenyzők élete, ezt most tökéletesen bemutatja Andrea Kimi Antonelli. A Kanadai Nagydíj…
Michelisz Norbert rajt-cél győzelmet aratott a TCR World Tour első monzai versenyén, amelyet extrém hőség…