Categories: F1

Ideges az Aston Martin? Alonso meglátogatta az Alpine-t!

A Forma-1 pilótakeringője – manapság egész évben tartó jelenség – a múlt hétvégén érte el idén az abszurd csúcspontját, amikor egy pletyka terjedt el, miszerint Fernando Alonso szenzációs visszatérésre készül az Alpine-hoz, csak azért, mert a spanyol pilótát túl sokszor látták besétálni a francia csapat vendéglátó részébe Montrealban.

Az Aston Martin csapatfőnöke, Andy Cowell azonban kacagva eloszlatta a spekulációkat, és puszta paddock-badarságnak minősítette a dolgot. A 43 éves, kétszeres világbajnok Alonso 2026-ig szerződött az Aston Martinhoz. A Kanadai Nagydíj alatt az Alpine-nál tett gyakori kávészünetei miatt David Croft, a Sky Sports F1 kommentátora azonban felhúzta a szemöldökét. Lehet, hogy a veterán pilóta, aki 2021-ben és 2022-ben az Alpine-nál versenyzett, mielőtt az Aston Martinhoz igazolt, nosztalgikus visszatérést tervez? Aligha, állítja Cowell, aki ezt az ötletet annyira találta viccesnek, mint egy egykerekű kerékpárral történő gumiabroncs-cserét verseny közben. Cowell a Nico Rosbergnek a Skyon adott interjúja alatt, alig tudta elkerülni azt, hogy elnevesse magát:

„Örülök, hogy Fernando bármelyik garázsba bemehet, hiszen sok embert ismer a boxutcában. Annak is örülök, hogy jövőre nálunk versenyez, és remélhetőleg hosszú távon is velünk tart, mint a nagykövetünk.”

Másszóval, Alonso csak régi barátaival találkozik, köztük a menedzserével, Flavio Briatore-val, és nem titkos szerződést köt croissant mellett. Cowell bizalma Alonso elkötelezettségében megingathatatlan, és dicséri versenyzője kitartó motiváló képességét:

„Egy élmény Fernandóval dolgozni, mindig jó, ha van egy versenyképes ember, aki úgy hajt, ahogy te anno a Mercedesnél, és ösztönzi a csapatot, és felpezsdíti az alakulatot. Nyilvánvaló, hogy Alonso pit lane sétái nem annyira a csapat elhagyásáról szólnak, mint inkább arról, hogy ő egy társasági ember.”

Az Aston Martin 2025-ös szezonja eddig olyan hullámzó volt, mint a Dakar speciális szakasza, a csapat a nyolcadik helyen áll, Alonso pedig csak nemrég szerzett pontokat Spanyolországban és Kanadában. Mégis, a Honda motorjának bevezetésével és a 2026-ban bekövetkező jelentős szabályváltozásokkal Cowell fényes jövőt vizionál:

„A jövő év egyike azoknak az egyedülálló szabályváltozásoknak, amikor nem csak a motor, hanem az aerodinamikai szabályok és az üzemanyag is változik, fejlett, fenntartható hajtóanyaggal, különböző gumikkal és egyszerűen más taktikákkal a versenyek alatt. Tehát a versenyautó minden egyes eleme megváltozik jövőre, és szerintem ezeknek a változásoknak a csúcspontja teszi majd izgalmassá.”

Alonso továbbra is arra fókuszál, hogy elérje a nehezen hozható 33. győzelmet – bárhol is legyen az. De Cowell eszmefuttatásából ítélve, az nem kék színben lesz.

Vámosi Péter

Recent Posts

Az F1 legendás párosa 2026-ban visszatér Adelaide-be

A kétszeres Forma-1-es világbajnok Häkkinen és a 13-szoros futamgyőztes Coulthard lesznek a február 28-án és…

32 perc ago

Miért volt unikornisos matrica Sainz sisakján?

Carlos Sainz az Azeri Nagydíjat egy érdekességgel teljesítette. Williamses pályafutása legjobb hétvégéjét teljesítette Carlos Sainz…

11 óra ago

Wolff elárulta, hogy Bottas kis híján versenyzett Bakuban

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff elismerte, hogy volt egy kis időszak, amikor "bizonytalan volt” George…

13 óra ago

„Verstappen győzeleme egy figyelmeztető lövés a McLaren számára” – Így számolt be Bakuról a nemzetközi média

Az emlékezetes Azeri Nagydíjról különböző módon számoltak be a világ minden tájáról. Max Verstappen győzelmét…

15 óra ago

Több F1-es versenyző sem tudta visszatartani a nevetést a himnusz alatt

Az F1-es versenyzők egy része nem tudta visszatartani a nevetést az Azerbajdzsán Nagydíj előtti himnusz…

17 óra ago

Lukács Tamás összetettben a 11. helyen végzett a Northern Talent Cup Road To MotoGP utánpótlássorozatában

A hétvégén az asseni futammal zárult a Road To MotoGP program keretein belül a hatodik…

18 óra ago