Categories: F1

Briatore nem aggódik az Alpine F1-es jövőjét illetően Luca de Meo távozása után

Flavio Briatore eloszlatta az aggodalmakat Luca de Meo távozása kapcsán, hangsúlyozva, hogy ez a távozás „semmit sem jelent” az Alpine F1-es alakulat jövője szempontjából.

Kijelentései közepette egyre nagyobb a félelem, hogy a pályán elért legutóbbi gyenge eredmények tartós kárt okozhatnak az Alpine márka hírnevének. Az enstone-i bázisú csapat a 2025-ös szezon 10 fordulóját követően a konstruktőrök bajnokságának utolsó helyén áll. Pierre Gasly itt-ott pontokat szerzett, de ez nem volt elég ahhoz, hogy az Alpine feljebb kerüljön a középmezőnybe. A pilótacseréik is tovább növelték az instabilitást. Jack Doohant hat verseny után Franco Colapinto váltotta, de egyikük sem szerzett pontot eddig az idényben. A Renault vezérigazgatója, de Meo a Kanadai Nagydíj után bejelentette, hogy lemond. Ez a pályán és azon kívül is folytatódó küzdelmek közepette a legújabb nagy horderejű távozás. A zavarok ellenére Briatore ügyvezető tanácsadóként azt állítja, hogy a csapatot ez nem érinti, és az Alpine-nál minden a szokásos mederben zajlik. Amikor a Reuters megkérdezte, hogy de Meo távozása zavart okoz-e, az olasz határozottan felelt:

„Nem, egyáltalán semmi. Számomra semmi sem változott – sem nekem, sem az istállónál – és gratulálok Lucának az új pozíciójához.”

Ugyanakkor nem mindenki osztja Briatore optimizmusát. Nico Rosberg komolyan aggódik az Alpine állandósult küzdelmei és a csapat hírnevére gyakorolt hatása miatt. A Sky Sports F1 Show legújabb epizódjában így fogalmaz:

„Tudjuk, mennyire fontos a stabilitás egy csapat teljesítménye szempontjából. Nos, az Alpine… Amikor a Mercedesnél voltam, és az utolsó helyen köröztünk, szinte minden hétvégén ki akartak szállni, mert sok pénzt tettek bele, és ez marketingellenes, ez olyan marketing, amely károsítja az Alpine és a Renault márkáját, ha csak az utolsó helyen körözöl.”

A 2016-os világbajnok a menedzsment instabilitását is kiemelte, mint egy olyan fontos tényezőt, amely megakadályozhatja a csapat fejlődését, és a Ferrarit hozta fel példaként:

„Ez a Ferrari egyik gyengesége is, szintén stabilitáshiányban szenvednek – az elmúlt években folyamatosan változtak a vezetői pozíciók, szemben olyanokkal, mint a Mercedes, ahol ha ma bemegyek hozzájuk, a 15 évvel ezelőtti vezetők még mindig ott vannak a legtöbb kulcsfontosságú pozícióban. Nagyon jó látni ilyen folytonosságot, és ugyanakkor azt is, hogy fiatal tehetségek is érkeznek, akik kiegészítik a csapatot.”

A csapatdinamikán túl Rosberg kiemelte azokat a nagyobb ívű kihívásokat is, amelyekkel az Alpine-nak szembe kell néznie a változó autóipari környezetben:

„Az autóipar számára kihívásokkal teli környezet van épp, ahol az eladások zuhanórepülésben vannak. Az e-mobilitásra való átállás nehézségekkel jár; a kínaiak egyre komolyabb piaci részesedést hódítanak meg. A Tesla is piaci részesedést épít. Az első dolog, amit ilyenkor lefaragsz, az a marketing költségvetés, és az F1-csapat is ebbe a költségvetésbe tartozik. Tehát most, az új vezetéssel, figyelemmel kell kísérnünk, hogy ő Forma-1-párti vagy F1-ellenes, így ez egy nehéz helyzet.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Steiner: Ez egy elkerülhetetlen kimenetel a Mclaren pilótái számára

Oscar Piastri és Lando Norris a két pilóta, akik jelen állás szerint a 2025-ös világbajnoki…

1 óra ago

Hamilton a szünetben sem gondtalan: A pályán kívül is csapás érte

Lewis Hamiltont nem csak a pályán, de a pályán kívül is csalódás érte. Vegán gyorsétterem-lánca,…

3 óra ago

Kiderült, hogy Hamilton Ferrari-szerződése egy ponton túl eléggé egyoldalú

Lewis Hamilton állítólag teljes mértékben irányítja a Ferrarinál a jövőjét, miután kiderült a brit pilóta…

5 óra ago

Napi cuki: Verstappen asszisztál nevelt lánya szüli napi tortájánál

Max Verstappen és Kelly Piquet együtt ünnepelték Penelope Kvyat 6. születésnapját. Kelly Piquet elsőszülött gyermekének…

6 óra ago

Leclerc: A Ferrari be fogja áldozni az extra szélcsatorna időt

Charles Leclerc teljesen egyértelműen kijelentette, mi a Ferrari 2025-ös szezonnal kapcsolatos prioritása. Minél előrébb végezni…

7 óra ago

Zak Brown sejti, miért nem volt népszerű az F1 az USA-ban a Liberty Media előtt

Zak Brown szerint több oka is volt annak, hogy a Forma-1 nehezen tudott népszerűvé válni…

9 óra ago