Fotó: Penske Entertainment: Joe Skibinski
Álex Palou sok csapatnál felmerült opcióként, most a Williams csapatfőnöke elárulta el, hogy szerződtethették volna.
James Vowles, a Williams csapatfőnöke elárulta, hogy a jelenlegi IndyCar-bajnok Álex Palou is szerepelt a csapat kívánságlistáján, amikor az idei szezonra új pilóta után néztek. Végül Carlos Sainz lett a befutó a Ferraritól, és Logan Sargeant már a 2024-es szezon alatt repült a csapattól, aki helyett Franco Colapinto ült be. Így több pilóta volt jelent arra az egy ülésre, de Sainz már szerződéssel rendelkezett 2025-re, és Colapinto csak egy ideiglenes megoldás volt a Williams számára. Azóta az argentin versenyző is talált magának állást, az Alpine-nál folytathatta Forma-1-es pályafutását az imolai futam óta.
Palou korábban már közel került az F1-hez a McLaren jóvoltából, de annak jogi hercehurca lett a vége, A spanyol immár három IndyCar bajnoki címet húzott be, valamint az idei Indy500-at, amivel az amerikai pályafutása teljes lett. Tavaly akkori regnáló bajnokként szóba került a Williamsnél, de Vowles kifejtette, miért nem volt reális opció.
„Palou szupergyors. Rajta volt a listánkon, csak két probléma állt előtte. A pályafutása alapján nem olcsó pilóta. Úgy gondolom, hogy az ötmillió dollár feletti árkategóriában játszik. Neki már nem segítene egy teszt vagy egy pénteki edzés. Pedig Palounak ugyanolyan programon kellene átesnie, mint (Andrea Kimi) Antonellinek vagy (Oliver) Bearmannek. Ők akár tízezer kilométert is teljesítettek régi Forma-1-es autókkal. Ez azt jelenti, hogy egy évet ki kellene hagynia és vezetnie kellene, ezért teljesen fel kellene áldoznia magát a felkészülésre. Nehezen tudom elképzelni, hogy a státuszát tekintve ezt megtenné.” – mondta a Williams főnök.
A spanyol versenyző hasonló karrierutat járt be az F1 felé, mint az átlag. Elindult az FIA európai és japán Formula-3-as bajnokságában, és 2019-ben a japán Super Formula vette az irányt. Viszont nem tudott tündökölni az alsóbb szériákban ezért ment Amerikába. 2020-tól versenyzik az IndyCarban, és egy évre rá már bajnok volt. 2023-ban és 2024-ben hozzátett további egy-egy bajnoki címet, és erre idén is hatalmas az esély.
Az F1-hez először 2022-ben került közel, amikor a McLaren kinézte magának. Az akkori és jelenlegi csapatánál a Chip Ganassi Racingnél lejárt az év végén a szerződése, de az tartalmazott egy olyan opciót, hogy automatikusan meghosszabbítsák. Ezt a Ganassi meg is tette, viszont Palou már tárgyalt a McLarennel, és nem akart maradni. Ebből lett az a bizonyos jogi csata első része. A háromszoros IndyCar-bajnok maradt a Ganassinál, akik nem akadályozták meg a McLarennél való tesztelést és első szabadedzéses autóba ülést. Végül balhé után egy évvel, Palou kijelentette, hogy nem szeretne dolgozni a McLarennél, és kitáncol a szerződésből. Jelenleg pedig továbbra is perben állnak a felek, mert Palou szerződést szegett. Azt a Forma-1-es kalandról maga a versenyző mondta, hogy nem érdekli, pedig a hírek szerint a Cadillac monitorozza a pilótát.
Ed Sheeran elmondta, hogy a tökéletes időzítésnek is köszönhető, amiért dalt készített az F1 filmhez.…
Sergio Pérez nemrég úgy nyilatkozott, hogy a Red Bull már megbánta, amiért 2024 végén menesztette…
Fabio Quartararo katasztrófaként értékelte a vasárnapi Olasz Nagydíjat, miután az ötödik rajthelyről indulva csupán a…
Ha sikerül visszatérnie, ha nem Valtteri Bottasnak a Forma-1-be, bizonyára sikeres lesz Toto Wolff szerint.…
A Dél-afrikai Köztársaság újabb nagy lépést készül tenni a Forma-1-es naptárba való visszatérés felé, méghozzá…
Silverstone-ban megkaphatja a többéves kontraktusát George Russell, akit a Mercedes hosszú időre magához láncolna. George…