Fotó: Clive Rose/Getty Images/Red Bull Content Pool
Az Osztrák Nagydíj a Forma-1 legjobb csapatai számára döntő jelentőségű csatatérré válhat, hiszen mind a Ferrari, mind a Red Bull komoly fejlesztési csomagokat készít elő a következő két versenyhétvégére.
A Red Bull Ringre való visszatérés egy döntő fejlesztési szakasz kezdetét jelenti, amely átalakíthatja a futamokon a sorrendet. A Ferrari teljes fejlesztési csomagot készül bevezetni, amelynek részeként Ausztriában új padlólemezt, Silverstone-ban pedig átdolgozott hátsó felfüggesztés-geometriát terveznek. A pletykák szerint azonban a Ferrari felgyorsíthatja a tervét, és mindkét fejlesztést egyszerre bevezetheti a hétvégén, amikor a tapadás döntő szerepet játszik az általános teljesítményben.
A Red Bull saját fejlesztéseket tervez a hazai versenyükre, többek között a padlólemez, a szárnyak és az első felfüggesztés belső elemeinek módosítását. Milton Keynes-i források szerint ezek a változtatások valójában inkább Silverstone-ra vannak optimalizálva, mint az osztrák versenypályára.
A bajnokság jelenlegi dinamikája azt mutatja, hogy a McLaren fölényes előnye elsősorban az MCL39 kiváló gumiabroncs-kezeléséből és a riválisokhoz képest alacsonyabb kopásából fakad. Ez különösen nyilvánvaló volt Kanadában, ahol a kevésbé domináns teljesítmény ellenére a autó sokoldalúsága továbbra is hatékony volt.
A Kanadai Nagydíj érdekes betekintést nyújtott, a Pirelli C6 gumiabroncs-keverékével kapcsolatban is. A minimális hődegradációjú pályán a Mercedes új padlólemeze és hátsó felfüggesztése révén javított teljesítményt nyújtott W16-os modelljével, míg a McLaren váratlanul érzékenyen reagált a pálya körülményeire.
A Ferrari és a Red Bull közelgő fejlesztései, különösen az energiaitalosok esetében, amely Silverstone-t jelölte meg utolsó jelentős teljesítményjavításának helyszínéül, a bajnokság versenyképességi sorrendjének változását jelezhetik. A történelmi precedensek szerint az ilyen idényközi változások jelentős hatással lehetnek – ezt bizonyítja a tavalyi bajnokság is, amelyben az első hét futam után jelentős versenyhelyzet-változások történtek.
Egy pálya elrendezése, a felület jellemzői és a hőmérséklet-ingadozások kombinációja rámutatott, hogy még a domináns McLaren is érzékeny bizonyos helyszíneken. Ez arra utal, hogy a szezon második felében, különösen a Belga Nagydíjtól kezdve, több versenygyőztes is lehet.
Még továbbra sem jelentette be a jövő évi versenyzőit a bemutatkozó Cadillac. Az amerikai csapat…
A Formula 2-es, valamint annak elődje, a GP2-es bajnoki cím elvileg a Forma-1 előszobáját jelenti,…
Esteban Ocon azt állítja, hogy háromhetes F1-es nyári szünet nagyon megviseli. Így aztán elkezdett vicces…
Oscar Piastri és Lando Norris a két pilóta, akik jelen állás szerint a 2025-ös világbajnoki…
Lewis Hamiltont nem csak a pályán, de a pályán kívül is csalódás érte. Vegán gyorsétterem-lánca,…
Lewis Hamilton állítólag teljes mértékben irányítja a Ferrarinál a jövőjét, miután kiderült a brit pilóta…