Categories: F1

A Ferrari és a Red Bull jelentős fejlesztéseivel érnék utol a McLarent

Az Osztrák Nagydíj a Forma-1 legjobb csapatai számára döntő jelentőségű csatatérré válhat, hiszen mind a Ferrari, mind a Red Bull komoly fejlesztési csomagokat készít elő a következő két versenyhétvégére.

A Red Bull Ringre való visszatérés egy döntő fejlesztési szakasz kezdetét jelenti, amely átalakíthatja a futamokon a sorrendet. A Ferrari teljes fejlesztési csomagot készül bevezetni, amelynek részeként Ausztriában új padlólemezt, Silverstone-ban pedig átdolgozott hátsó felfüggesztés-geometriát terveznek. A pletykák szerint azonban a Ferrari felgyorsíthatja a tervét, és mindkét fejlesztést egyszerre bevezetheti a hétvégén, amikor a tapadás döntő szerepet játszik az általános teljesítményben.

A Red Bull saját fejlesztéseket tervez a hazai versenyükre, többek között a padlólemez, a szárnyak és az első felfüggesztés belső elemeinek módosítását. Milton Keynes-i források szerint ezek a változtatások valójában inkább Silverstone-ra vannak optimalizálva, mint az osztrák versenypályára.

A bajnokság jelenlegi dinamikája azt mutatja, hogy a McLaren fölényes előnye elsősorban az MCL39 kiváló gumiabroncs-kezeléséből és a riválisokhoz képest alacsonyabb kopásából fakad. Ez különösen nyilvánvaló volt Kanadában, ahol a kevésbé domináns teljesítmény ellenére a autó sokoldalúsága továbbra is hatékony volt.

A Kanadai Nagydíj érdekes betekintést nyújtott, a Pirelli C6 gumiabroncs-keverékével kapcsolatban is. A minimális hődegradációjú pályán a Mercedes új padlólemeze és hátsó felfüggesztése révén javított teljesítményt nyújtott W16-os modelljével, míg a McLaren váratlanul érzékenyen reagált a pálya körülményeire.

A Ferrari és a Red Bull közelgő fejlesztései, különösen az energiaitalosok esetében, amely Silverstone-t jelölte meg utolsó jelentős teljesítményjavításának helyszínéül, a bajnokság versenyképességi sorrendjének változását jelezhetik. A történelmi precedensek szerint az ilyen idényközi változások jelentős hatással lehetnek – ezt bizonyítja a tavalyi bajnokság is, amelyben az első hét futam után jelentős versenyhelyzet-változások történtek.

Egy pálya elrendezése, a felület jellemzői és a hőmérséklet-ingadozások kombinációja rámutatott, hogy még a domináns McLaren is érzékeny bizonyos helyszíneken. Ez arra utal, hogy a szezon második felében, különösen a Belga Nagydíjtól kezdve, több versenygyőztes is lehet.

Vámosi Péter

Recent Posts

A Márquez testvérek emiatt aggódnak a legjobban Razgatlioglu átigazolása kapcsán

Mi volt a hétvégén Mugellóban a téma: Toprak Razgatlioglu 2026-ban fellép a MotoGP-világbajnokságba. Az olasz…

1 óra ago

Norris helyén debütál a Forma-1-ben a Formula 2 éllovasa

Lando Norris sem marad ki a sorból, Ausztriában az első szabadedzésen az ő helyére ül…

3 óra ago

Sirokon bemutatkoznak a Can-Am legendák

50 év után visszatért a legendás Can-Am motorkerékpár, amely Magyarország legnagyobb motoros rendezvényén, az idén…

3 óra ago

Brad Pitt megnevezte, mely versenyzők azok, akik Hollywoodban is megállnák a helyüket

A hollywoodi színész Brad Pitt, aki a most a mozikba kerülő F1-film főszereplőjét, Sonny Hayest…

4 óra ago

Az első visszajelzések alapján van, aki közel sincs elragadtatva a balatoni pályától

Marcel Schrötter a balatoni létesítménnyel egy pályanap alkalmával ismerkedett meg. A Ducati versenyző vegyes érzelmekkel…

5 óra ago

Leclerc átadja a helyét Ausztriában, ismerős arc ül a Ferrariba

Újabb szabadedzést ad tesztversenyzőjének, Dino Beganovicnak a Ferrari. A hétvégi Osztrák Nagydíjon több újonc kap…

8 óra ago