Fotó: Mark Thompson/Getty Images/McLaren
Lando Norris nyerte a versenyt, melynek elején olyan jeleneteket láttunk, mely emlékeztetett az F1-filmben látottakra. Sainz csak később indult el a felvezető körre, mint Sonny Hayes (annyi különbséggel, hogy előbbinek utána fel kellett adnia a versenyt, míg utóbbi ezzel trükközött), majd a rajt után Antonelli próbált olyan helyre beférni, ahová nem lehet, és ütött ki ezzel egy versenyzőt (és saját magát).
Az Osztrák Nagydíj első rajtkockáját Lando Norris foglalhatta el, mögötte pedig a következő volt a sorrend: Charles Leclerc, Oscar Piastri, Lewis Hamilton, George Russell, Liam Lawson, Max Verstappen, Gabriel Bortoleto, Andrea Kimi Antonelli és Pierre Gasly a top 10-ben.
Mivel aztán a felvezető körre induláskor az amúgy a 19. rajthelyet elfoglaló Carlos Sainz a rajtrácson ragadt, egyes fokozatban maradt a Williams. Emiatt megszakították és újrakezdték a rajtprocedúrát. Eközben Sainz végül körbetalált a pályán, a kör végén behajtott a boxutcába, hogy majd onnan rajtoljon, de amint megállt a boxutca végén, jelezte, hogy olyan, mintha folyamatosan fékezne az autó, majd ki is gyulladt minkét hátsó fékje. Folyamatosan oltották, miközben visszatolták a garázsba. Ezzel Sainz versenye az előtt véget ért, hogy elkezdődött volna.
9 perccel későbbindult újra felvezető körre a mezőny.
A 70 körös versenyt Gasly, Hadjar, Colapinto és Bearman lágy gumikon, míg mindenki más közepes keverékű Pirelliken kezdte meg.
A rajtot követően Norris meg tudta tartani az első helyet, míg Piastri megelőzve Leclerc-t, feljött a második helyre. Hátrébb azonban Antonelli későn vékezett egy jobbosban, aminek az lett az eredménye, hogy magát és Verstappent is kitette a versenyből. Ezzel biztonsági autós fázis következett.
A 4. körben folytatódott a verseny, amikor is Norris nagyon hamar versenytempóra kapcsolt, némileg megtréfálva a többieket.
Hadjar elfékezte magát az első kanyarban, ezért ez után azonnal kerékcserére ment a boxba, és közepesekre váltott.
Piastri közben nem hagyta meglógni a csapattársát, sőt a 6. körben már támadó pozícióban volt.
A 11. körben Piastri megelőzte Norris, ezt követően azonban utóbbi nyithatta a DRS-t és visszaelőzte csapattársát. Piastri azonban nem hagyta pihenni Norrist. Ölre mentek egymással, mivel amelyikük előrébb van, annak adott a lehetőség elsőbb kereket cserélni.
A 17. körben a másik Williamsszel Alexander Albon is feladni kényszerült a versenyt. Mindeközben Tsunoda és Stroll ütközött össze egy előzési kísérlet következtében. Mindketten tovább tudtak menni, de Tsunoda első szárnya megsérült. Ezt követően a japán meg is ejtett egy boxkiállást.
A 20. körben Piastri ismét előzni próbált, de csúnyál elfékezte magát, így ez nem jött össze. Majd Norris érkezett is kerékcserére, ám az nem volt a leggyorsabb, közel egy másodperc benne maradt.
Piastri bár elfékezte korábban a gumijait, Norris kerékcseréjére úgy reagált, még több kört kint maradt a használt abroncsokon. Végül a 24. kör végén cserélt ő is, de az ő kerékcseréje sem volt gyorsabb, mint Norrisé.
A 31. körben Colapinto Tsunodát előzte, nem sokkal utána azonban a japán belefordult az argentin versenyzőbe, mire azt kiforgatta a pályáról. Vissza tudott ugyan térni, de nyilvánvalóan sérült az Alpine. Akárcsak a Red Bull, így Tsunoda ismét a boxban járt. Az esetért Tsunoda 10 másodperces büntetést kapott.
Az 51. körben Hamiltont annak ellenére hívták ki másodjára is kerékcserére, hogy a versenyző azt még nem akarta.
Az 53. körben Norris is érkezett kerékcserére, ami ezúttal gyordabban sikerült. A következő körben így tett Piastri is. Piastri a lekörözendő Tsunoda mögé tért vissza, a japán azonban épp Colapintoval csatázott. Az eredmény az lett, hogy nem csak, hogy feltartották a mclarenest, de Colapinto figyelmetlen is volt és teljesen le is terelte Piastrit a fűbe. Ezért Colapinto 5 másodperc büntetést kapott.
Az utolsó előtti kötben Bortoleto a mentorát, Alonsót előzte a 7. helyért, de az visszaelőzte a fiatalt, aki ennek ellenére is kiváló teljesítményt nyújtott.
Piastri bár nagyon igyekezett, végül nem adódott lehetősége előzési kísérletre.
A versenyt tehát Lando Norris nyerte, Oscar Piastri és Charles Leclerc előtt.
Végeredmény:
# | Versenyző | Csapat | Hátrány |
---|---|---|---|
1 | Lando Norris | McLaren | |
2 | Oscar Piastri | McLaren | +2.695 |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | +19.820 |
4 | Lewis Hamilton | Ferrari | +29.020 |
5 | George Russell | Mercedes | +62.396 |
6 | Liam Lawson | Racing Bulls | +67.754 |
7 | Fernando Alonso | Aston Martin | +1 kör |
8 | Gabriel Bortoleto | Sauber | +1 kör |
9 | Nico Hülkenberg | Kik Sauber | +1 kör |
10 | Esteban Ocon | Haas | +1 kör |
11 | Oliver Bearman | Haas | +1 kör |
12 | Isack Hadjar | Racing Bulls | +1 kör |
13 | Pierre Gasly | Alpine | +1 kör |
14 | Lance Stroll | Aston Martin | +1 kör |
15 | Franco Colapinto | Alpine | +1 kör |
16 | Yuki Tsunoda | Red Bull Racing | +2 kör |
– | Alexander Albon | Williams | kiesett |
– | Max Verstappen | Red Bull Racing | kiesett |
– | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | kiesett |
– | Carlos Sainz | Williams | kiesett |
Az Osztrák Nagydíjon aratott győzelmével Lando Norris csökkentette lemaradását a pontversenyben az élen álló cspaattársával…
Súlyos balesetet szenvedett Álex Márquez a vasárnapi Holland Nagydíjon Assenben, amely nemcsak a verseny feladását,…
A Spanyol Nagydíj után majdnem egy hónapos kihagyás után tért vissza a Formula 3 mezőnye…
Jorge Martín helyzete az Apriliával továbbra is beszélgetés tárgyát képezi. Ügynökének legutóbbi nyilatkozata és a…
Marc Márquez ezúttal nem mutatott olyan fölényt, mint a korábbi hétvégéken, de így is behúzta…
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner magabiztosan várja az Osztrák Nagydíjat. Nem titkolt szándéka, hogy…